21 ianuarie 2012

pericolul lecturii (II)


Nu este necesar sa memoram sau acumulam informatii sau dorinte, pentru ca ele sunt deja memorate.
Necesar si util este rememorarea sau actualizarea lor in scris individualizandu-le. D’aia are omenirea biblioteci ca sa nu fie necesar sa tinem in minte sau constiinta incarcand-o si incurcand-o. Adevaratii invatatori te invata unde sa gasesti informatia (in propriul corp sau acces direct, sau indirect in raftul dintr-o biblioteca) Prin rememorare a trecutului individual sau colectiv redescoperim sau constientizam imensa bogatie si neingraditele posibilitati ale fiintei umane, ne eliberam de lacomia devenita obsesie a acumularii. Avem cu mult mai mult decat ne-a fost si necesar vreodata si asta ne incurca. Lacomia este impresia ca nu avem destul, iar impresia nu a fost niciodata adevarul a ceea ce este. Lectura privita ca rememorarea propriei cunoasteri si experiente trecute (nu ca ceva ce trebuie sa fie viitorul placut de tine si retinut sau dublat) este folositoare, iti reaminteste ce ai facut nu ce trebuie sa faci. Lectura privita ca o sursa de solutii pentru cel ce lectureaza este o capcana a lacomiei, de aceea din propria experienta va transmit ca atunci cand lecturati ceea ce va reflecta citid starea de”aha asta o stiu” ‘asta stiam si eu”, ‘imi amintesc asta” insemna ca lectura este o rememorare, sau reinviere a informatiilor individuale sau a.d.n.functional (20%). Cand lecturati si nu intelegeti, nu incercati sa retineti informatia, ci constientizati ca “daca este adevarul meu il cunosc deja si nu mai trebuie sa-l memorez din nou chiar daca nu imi amintesc acum ca este asa” Se spune sa las in urma mea, pentru ca de acolo vine si este o experieta prin care am trecut si care se releva in forma  comprimata lingvistic constiintei mele. Cu mintea de pe urma adica de acum, reevaluez experienta ca foarte putin relevanta momentului si fiitei mele prezente care nu o retine ca memorie de lucru, sau care in activitatea sa curenta nu ii este necesara. Constiinta specifica daca ar fi incarcata cu toate amintirile trecutului sau informatiile comprimate ca si corp uman A.d.n 100%  si-ar pierde creatvitatea si ar fi un android stricat, mort.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu