Educatia prin modele este daunatoare prin
ignorarea capacitatii naturale a fiintei umane de a crea inconstient de cum se
face asta.
Inocenta copiilor este creatoare si copiii, pana ajung copii prin
educatie sunt unicii creatori terestri. Ex. copiilor le place tehnologia,
jucariile in special cele informatizate si omenirea este coplesita de ele si nu
de realitatea frustrarile batranilor sau de implinirea sperantelor maturilor. Frustarile si sperantele raman doar
la nivelul de “ce bine ar fi fost daca…” in schimb creatia copiilor prin
sustinerea a ceea ce le place subiectiv (joaca si jocul) si prin sustinerea
placerilor lor de catre parinti este factuala si abundenta, implinita pe toate
caile si in dezvoltare neincetata. Este absurd doar faptul ca unii treziti pe
jumatate care inteleg foarte bine ceea ce eu scriu, din acesta evidenta au facut (ca de creat nu pot) o afacere prin care exploateaza creatotul de creatia sa
conditionand accesul creatorului la rezultatul faptic al propriei creatii.
Astfel se explica de ce marile companii de deasupra statelor angajeaza doar
tineri inoceti dar a caror energie creativa, inocenta, este canalizata doar in
interesele lor si nu a creatorilor. Este evident ca daca te duci la un cultivator
de morcovi care are morcovi de nu mai stie ce sa faca cu ei, vei constata ca
morcovii pentru acel cultivator nu au valoare si iti daruieste morcovi, la fel
si creativitatatii naturale noi nu dam valoare si umblam creanga dupa ce
smecherii spun ca are prêt si este la moda, moda care este singura lor
smecherie. La fel cum nu dam valoare creativitatii (in care nu se inscriu
artistii literaturii sau altor discipline; este doar indemanare a reflectarii),
nu dam valoare nici noua insine. Siliconul si alte suragate de forma si imagine
contrafacuta este dovada faptului ca femeile nu se plac asa cum sunt. Halterele
si salile Gim arata ca barbatii nu se plac asa cum sunt. Si unii si altii cauta
sa ascunda defecte sau sa suplineasca lipsuri ale formelor conform sablonului
la moda (aceeasi acumulare ca in cazul lecturii, cu aceleasi efecte). Este
evidenta in manifestare inconstienta si incapacitatea de "a face" ceea ce
numai prin creatie este posibil. A doua etapa a creatiei, co-creatia este
evident curgatoare din prima. Fara viata sau con-stiinta vietii, existenta
formei din lutul informatic este robatica, aservita informatiei sau cunoasterii
superficiale, descriptive, interpretative. Ori inteligenta nu este partiala (nu
are grade, coeficienti are prostia ignorantei), Ceea ce inteligenta creeaza
este liber si complet ca si ea. Etapa co-creatiei din creatia plenitudinii si frumusetii indescriptibile a fiintei este eliberarea
creatiei de conditionari si inaltarea ei pe culmi nebanuite, sau imposibil de
imaginat. Nimeni nu poate estima proiectiv sau prophetic viitorul fiintei umane,
dar nu trebuie sa scapam din vedere nici trecutul pe care-l avem si ne sustine, doar pentru al vindeca si a nu-I repeta greselile copiindu-le sau dublandu-le
individual. “Oaia cea neagra” pentru gasirea caruia “pastoral intelept”
(inteligenta universala, nu o persoana) a abandonat tuma cea mare, se
transforma in perla (creatia) pentru care dai tot, sau acumularea muncii tale.
Termenul de transformare, in greceste apocalipsa, este referirea la “nimic nu
se castiga, nimic nu pierde, totul se transforma, si este etapa in care suntem,
nenascuti, fara inceput sau sfarsit sau inceputul si sfarsitul, creatia vie.
Agatarea de non-valori informatice si psihologice este opozitia la
transformare. Cine are acest interes? Urmariti banii si veti descoperii
singuri, iar cine are acest interes sperie lumea cu transformarea, cu
apocalipsa. Creatia in apocalipsa nu este distrusa ci inviata. Desigur ca
nimeni nu cunoaste cand pentru ca se intampla acum. Am deviat putin de la
subiectul din titlu dar liber si neprogramat explicarea sintagmelor biblice a
acaparat scrisul. In mod sigur ca era
mai necesar asta in etapa de lucru si rememorare in care ne aflam. Curaj! Voi
sunteti cei vii cand nu va mai opuneti chiar si exprimarii lingvistice a acestui
fapt. Faptul suntem; exprimarea e a
faptului.21 ianuarie 2012
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu