24 martie 2015

individualitatea- studiu

Dupa greoaia miscare constienta, cat de cat, prin hatisurile complicatiilor legate de semnificatia individualitatii confundate cu persoana-atribut, sa studiem aproapiindu-ne,  evidentele componentelor in miscare
Care este principala functie a ratiunii in societate? de regula asociem ratiunea cu stiinta.Evienta preocuparilor stiintifice ne releva ca principa functie ar fi aceea de a se ocupa de cercetarea de noi sursa de energie si de instrumentarea lor spre folosire, dezvoltarea instrumentelor etc, . (trecem fara sa trecem peste, evidenta ca in cazul unei descoperiri de noi energii prima intrumentare a ei este o noua arma)
Sa vedem care este principala inconsecventa a ratiunii stiintifice in functionarea sa! Stiinta explorand surse de energie,nu s-a ocupat niciodata in mod serios de ideea ca noi insine suntem energie, fiinte care genereaza energie si mai mult decat atat, instrumente superioare celor inventate de stiinta. Acum daca ia in serios varianta de mai sus,  suntem in situatia de a recunoaste ca era o aparenta inconsecventa si ca de fapt eram "exploatati stiintific" ca energie cu o indiferenta demna de tiraniii stiintei respective. Faptul ca 'stiinta tiraniei' si manipulatorii ei, nu au  relevat omenirii transparenta situatiei in care se afla in perspectiva ei spirituala de inteligenta-energie corporalizata planetar si constiinta a inceputurilor si sfarsitului universului, a unicitatii sale in univers, este relevant in aceasta situatie si nu situatia in sine care este o efemera etapa. Transparenta faptului e relevanta si nu faptul , transparenta miscarilor launtrice din omenire ca intregime de intregimi caramizi unice..Transoparenta ne releva sursa inteligibila a conflictului interior din omenire.Odata relevata constiintei sale isi da obstescul sfarsit dupa cum orice lucru cu bun simt face De la aceasta generalitate sa ne apropiem: Cum putem fiecare cerceta faptul ca suntem energie inteligenta si corpurile ei, instrumentele prin care se exprima si actioneaza ea insasi: mama-tata si fiu sau fica, simultan.???
Cand ne ferim sa ne adancim in ganduri, atunci percepem dimensiuni palpabile ale acestuia aspect- Sentimentul, Senzatia (*reactiea emotionala) este energie emisa de noi insine, energia noastra in miscare.
(pana aici a fost complicat de aici este simplu si in posibilitatea fiecaruia. Scriu pentru 'porumbei' din dragoste).  Alta intrebare importanta este "Cum modelam aceasta energie proprie?" Intrebarea gresita este "cum ar trebui sa o modelam? De ce sa ne punem intrebari daca tot o facem?-intrebarea carcotasului.
Intrebarii entuziaste sunt; "aceasta modelarea a propriei energii are consecinte distincte asupra noastra ? la ce reactionam emotional sau ce respingem prin emotii, la ce ne opunem respingand prin reactiile noastre emotionale?
Raspunsurile sunt in constienta autoreflecatrii modelarilor noastre energetice. Ce se intampla cand reactionam emotional? evidenta ne spune ca, dincolo de orice abstractizari, atunci cand reactionam emotional respingem prezenta unei fiinte, coleg, prieten, sot sotie, etc, cunoscut sau necunoscut, in perceptia noastra sau in afara ei. In tr-un plan abstract respingem idei, sentimente si emotii? Acestea ar putea fi fiinte pur energetice sau proiectii energetice ale unor fiinte omenesti asupra noastra? Am observat si studiat comportamente emotionale banale si ciudate. unele persoane care poate citesc prea mult si fara discerjnamat al interactiunilor dintre fiintele umane ca aspecte energetice, au atitudini de genul: brate incrucisate, picior peste picior, degetele mainilor impreunate in diferite tipare, ocolesc si evita orice apropiere si contact corporal cu cei banuiti energofagi, persoanele cu aspect rau, murdar, libidinoase, bolnave, etc; privirile lor patrunzatoare ca ale animalelor in jungla, priviri dusmanoase care-ti dau de inteles ca apropierea nu e dorita premedita ca periculoasa pentru ei oate aste se intalnesc din ce in ce mai des si mai ales in 'sferele puterii politice care ca expresie a structurilor firii corupte de conflictele ei launtrice , coruptia ref;ecta in societate. dar lasand deoparte aceste comicarii comportamentale ce se afla in spatele desteptaciunii lor? O unicitate inteligibila lor si ignorate in acelasi timp TEAMA.  Abordarea necunoscututlui fiintei umane ca energie  prin prisma unor modele lecturate care l-a randul lor descriu aspecte necunoscute chiar si celor care le descriu (exista si plagiat), provoaca confuzii, teama. Informatia nu genereaza constiinta ci constiinta emana sau nu informatie , iar informatia este scula fara constiinta. Totusi, care ar fi o atitudine 'optima' in asemenea circumstante comportamentale opuse ale libidinosului si respingatorului/ Vigilenta fiecaruia, rabdarea si bunul simt sunt manifestarile sobrietatii unui explorator integru. Stiinta ne-a relevat ca o experienta este lipsita de semnificatii si relevanta fara implicarea experimentatorului in rezultatele ei;  (ale lui Dumnezeu in  creatia sau experienta sa; 'astea-s zarurile cu care arunca Dumnezeu" Einstein). privind sub acest unghi, abordare stiintifica a aspectelor energetice ale fiintelor umane nu  poate fi facuta de pe pozitia observatorului neimplicat in observatiile sale. Aceasta pozitonare de neimplicare sau autoexcludere ipocrita din experienta este falsa  si relevata de  faptul ca el este cel care vine cu prejudecatile sale in experienta, el este cel ce percepe, analizeaza si trage concluzii. Care este consecinta faptului.? exploratorul ,cercetatorul este cel care creeaza experienta prin intentia ei si realitatea sa este generata de modul cum interpreteaza ceea ce el insusi percepe.mai mult ipocrita cercetare din afara experientei impregneaza cu indiferenta si cruzime concluziile ei si aici vorbim de fiinte umane nu de lucruri sau clone umane.
Se poate aborda obiectiv experienta? Evidenta ne spune ca NU cu exceptia abordarii in care experimentul sau experienta este considerata revelatoare atunci cand observatorul se considera pe sine ca element al ei
In acest caz, ce cunoaste observatorul? Alt raspuns,  decat acela ca prin observatie cunoaste cum modeleaza propria energie prin reactii si gandire ,  este irelevant. Acest fapt nu are de a face cu subiectii folositi ca material didactic. Spre exemplu, sotul tipa la sotie, isi modeleaza propria energie prin tipete sub forma semnificatiilor invocate- sotia e doar pretextul acestei modelari si scuza ipocrita; nu sotia scote tipete ca ea sa fie vinovata de existenta lor; nu sotia risipeste energia tipatorului care de fapt este motivul tipetelor lui. Si vicerversa, nu sotul e sursa defularilor insatisfactiilor si reprosurilor  sotiei; teama - pe sot il face sa tipe , pe soata sa planga; "dai intr-unul tipa doi" un barbat speriat tipa o femeie speriata de propriile proiectii despre viitor, plange;  'el"  striga de ce plangi si  "ea", de ce tipi la mine:); teama copii, teama este unul in care sau la care "dati" energia voastra.
Ce perspectiova ne deschide aceasta abordare?
A fi fiinta umana este un privilegiu si cel mai comod lucru pentru noi insine. este extrem de comoda incomensurabila nepasare fata de semenii nostri si participarea pur reactiva 9fara efort) la actiunile propriei vieti si apoi sa plangem ca o pierdem! cata risipa de oportunitati de actiune??? Sub masca detasarii si libertatii se ascunde in fapt coplesitoarea indiferenta a fiintelor umane in primul rand fata de ele insele si apoi fata de semeniilor- comportament judecarea, condamnare, razbunare, crima,  dupa criteriul unor  repere sablon fara viata de idei , care evident ca fara viata,  nu se pot comporta nicicum. ca sa fie un reper de comportament pentru vreo fiinta vie. Comparatia arbitrara  cu modelul idee fara viata si comportament  a unei fiinte vii este absurdul si teatrul sau.
 Atat timp cat responsabilitatea data de sobrietatea explorarii si integritatea exploratorului nu este vie, atat timp cat lipsesc deciziile firesti care construiesc pasii pentru intelegerea experientelor- caz in care- nimic nu este mai fals decat concluziile "cercetarii ca aventura.a cuceririi de noi teritorii energetice' dupa cum obsesia maimultului evoca ca atitudineaa aventurierilor de oriunde, insuficientii  propriei constiinte, adica incompleti, neterminati pe banda universului creator sau rebuturile ei. revenind la exemplul dat , fals este faptul ca sotia este de vina ca are rebutat un sot si viceversa ca sa nu se supere cineva.
Sa scurtam putin comprimand;
 Cum identificam comportamentul mecanic , reactiv la reactii?
-reactii asa zis pozitive, complacere in 'placut', exaltare emotionala in fata 'miracolului' ori realizarilor armonioase a ratiunii
-reactii asa zis negative;  refuzarea a ceea ce nu intelegem sub replica 'nu-mi place', abordarea prin superstitii si inchipuiri morbide a ceea ce se numeste" necunoscut", sau al domeniului neinteles al cunoasterii.
Cum putem avea o atitudine responsabila?
-observand ca 'necunoscutul scoate din noi tpt ce este mai bun si mai frumos"
-modelarea energie prin 'griji'si alte forme-dorinte -temeri, ascunde incomensurabila indiferenta moarta.
- bunul simt si integritate, responsabilitate si delicate, etc  inseamna renuntare la indiferenta sustinuta de spirit si virtutesau viata sufletului, adevarulm increderii in sine si prezenta sa.
Sa sondam un ,ecanism periculos- obsesia persoanelor de a manipula (a astapani0 cunoasterea lor la nesfarsit si transforma cunoasterea in instrument iar manifestarea lor este limitata de si la instrumentul lor Instrumentul este scopul lor si aia devin asa, o jucarie care se strica inutil.
Incheiem deocamdata cu ; Exista tipar comportamental optim???- continuam in alta postare



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu