07 ianuarie 2018

manipularea timpului II

Manipularea mentala subtila si faptica utila a cunoasterii este rutina zilnica.

Primul gen de manipulare o denumim subspatiala, mentalitate si se desfasora in ascuns, ocult  Teama de cei care ne pot citi gandurile se naste din ideea ca dorintele afisate nu se mai pot obiectiva sau din rusinea fata de perversitatea a ceea ce ocultam in minte. Ne facem de ras, nu da bine la imagine daca cineva ne poate cunoaste cele mai intime obsesii sau rutine mentale.

Al doilea gen de manipulare a cunoasterii se manifesta in faptele zilnice denumita comportament. Intre cele doua manipulari  exista defalcari aparente si incongruente fapt care ne face sa denumim comportamentul teatru de control, ipocrizie. Ce vrei si ce faci sunt in opozitie. Ceea ce faci trebuie sa starneasca reacttile mediului care sa  corporalizeze dorinta ta. De ex cand vrei sa folosesti sexual pe cineva  joci rolul indragostitului care sa genereze rectia acceptarii. Cineva, persoana importanta  afirma: "inaintea sexului iti vine sa-i pupi piciorele, dupa sex iti vine sa-i rupi picioarele". Odata scopul atins isi pierde impulsul dorintei.  In politica acelasi comportament este relevat; inaintea alegerilor poporul este suveraniar dupaalegri interesul pertinic este suveran. In fapt ceea ce ocultam in minte ca activitate mentala se releva in comportament ca activitate la vedere dar dificil de sezizat  datorita magiei si puterii cuvantului exprimat, hipnoticii sale care implica reactia emotionala. Nu reactionam la ceea ce gandeste cineva ci la ceea ce rosteste. Pentru a seziza congruenta ocultarilor cu comportamentul este necesara sensibilitatea atentiei neselective punctuale. Cei care folosesc potentialul ei intuiesc exprimarea implicita nu doar cea explicita adica scopul exprimarii si sunt in claritate  perceptiva si greu de inselat, de manipulat in scopuri straine intereselor proprii. Acestia pot Acestia pot negocia, ceilalti nu. Daca un partener nu accepta negocierea reciprocitatii , renuntati la parteneriat. (un exemplu in acest caz sunt bancile; nu accepta decat incadrarea in propria strategie, iar marjele de negociere sunt inselatoare  menite sa creeze aparenta ei)

Acum sa " vedem in minte " ca toate aceste relevari ale comportamentelor zilnice sunt denumite "modalitatile timpului" Epocile vazute ca etape evolutive ale civilizatiei nu sunt altceva decat modalitati comportamentale . Diferenta dintre epocile invocate istoric sunt aparente, in fapt se intrepatrud comportamental, sclavie exista si astazi dupa abolirea teoretica a sclviei, primitivism, atavismul  morbid  al urii, la fel, exista si astazi si iobagi si feudali, regi si regate etc., comportamentele respective ale statusului lor social.  Deasemeni exista si astazi intelepti, cercetatori, vindecatori, invatatori, maestri ai constiintei sau vizionari, comunitati cocreative, "raiuri pe pamant " ca dintotdeauna sau comunitati culturale , economice, infloritoare si atacurile invaziunilor de orice natura asupra lor.  Care este diferenta intre epoci daca comportamentele sunt aceleasi si la nivele restranse si planetare?. Evident ceea ce face diferenta istorica este proportia, masura domeniilor de manifestare a acestor comportamente acceptate in societate, un fel de vector rezultat al lor. Astazi domeniul explorarii stiintifice si educatiei  tuturor membrilor societatii (obligatoriu) este un asentiment colectiv. Sclavia, iobageala, jaful razboinic, arbitrarul regalitatilor si stapanilor la orice nivel este un resentiment colectiv. Asta nu inseamna ca sunt starpite ca manifestare resentimentele sau asentimentele colective desi reprezentantii sau manipulatorii cunosterilor respective ar dori asta- sa-si comunizeze rutinele, sa le globalizeze.Acesta dorinta de globalizare a unei rutine comportamentale  desi evidentele releva inutilitatea ei o cunoastem sub stereotipul'lupta binelui cu raul" evident ca este un razboi fara castigatori iar aceasta perceptie este relevata istoric. toate imperiile au cazut.Fiecare imperiu se considera al binelui si demoniza restul culturilor. Consideratiile sunt iluzorii.Lupta binelui cu raul este o rutina iluzorie; istoria releva o armonica sinarhica a manifestarilor ca rutine in care ponderea lor caracterizeaza o epoca istorica. Astazi 'drepturile omului" legiferate ca aspiratii si obligatii comportamentale la nivel social in dinamica diferentelor comprtamentale sunt vectorul asentiment colectiv care genereaza in subtil masura acceptabila a rutinelor comportamentale istorice in ansablul lor- fara sa le reprime existenta, le stabileste limite.. Cand obiectivarea aspiratiilor universale ale fiintelor umane, "drepturile castigate ale omului" sunt tinta intregii activitati sociale , civilizatia in ansablul ei evolueaza la toate nivelurile ei.  Nu comportamentele sociale evolueaza ca rutinele morbiditatii ci ordinea si armonia continatorului lor ca intregine, intregimea  sistemului lor evolueaza   oglindita in ordinea ordinii si armonia armoniiilor intiale ale originii spre care tind.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu