14 ianuarie 2015

modalitatea timpului.

Se afirma ca cea care hotareste cursul evenimentelor existentei este modalitatea timpului.
Modalitatea timpului ca element abstract se reflecta in percetie in cunoasterea manipulata sau fapte; fiecare face ce stie si ce stie este determinat de modalitatea timpului. Aceeasi modalitate are fatete diverse si diferite dar asemenea in axioma ei. Paradigma este samanta modalitatii timpului, iar axiomele semintele multiplicate din aceasta. Modalitatea timpului este fluida ,iar fluiditatea sa o putem recunoaste daca realizam repere ale curgerii ei. Curgerea pentru perceptia corporala este o curgere de corpuri (paradigme) sau pentru perceptia energiei o curgere sau flux de energii, curenti (ergoane). Sunt multe consideratii pe marginea puterii dominatoare precum gravitatia a modalitatii timpului dar la fel de multe pe tema transcederii influentei inrobitoare prin nonopozitie la curgerea paradigemelor sale sau fluxurilor sale inoitoare; "lasa sa vina si lasa sa treaca", "nu te agata de ceva cu dintii"; 'fiti trecatori', ' nu te lega ca nu vei stii sa te dezlegi", 'daca nu te doare nu te  lega la cap",etc, etc , sunt expresii ale acestei constiente ignorate; desi le cunoastem nu le valorizam continutul, nu intelegem semnificatia profunda in existenta proprie si le tratam ca pe glume bune dupa ce altcineva a "patit-o", sau ca glume proaste cand ni se spun in urma propriilor patanii.
Am cautat si gasit in informatia universului inconjurator un set de repere abstracte pentru o abstracta modalitate temporala.  Le folosesc ca pe doua oglizi in care se reflecta reciproc desfarata si infasurata, curgerea modalitatii timpului. prima oglinda abstracta este formata dintr-o triunitate ca desfasurare a procesului iar cea dea doua este punctuala ca urmare a infasurarii lui ca samanta proprie.
Triunitatea este conturata din;
-Libertatea -vazuta ca 'guvernatorul viitorului", guverneaza viitorul;
-Necesitatea- vazuta ca 'tiranul" care guverneaza trecutul;
-Ratiunea- vazuta ca "dirijorul" care armonizeaza pe primele doua.
 Cealalta oglinda care reflecta punctual  procesul in flux al modalitatii timpului este
-Credinta- vazuta ca increderea in ratiunea privita ca stabilizatorul acordului si armoniei dintre elementele prezente in perceptie:- trecutul  sau cunoasterea si -viitorul sau  ceea ce este prezent in intentie, guvernatorul elegant al prezentului-providenta.
 Daca intuim ce se intampla cu noi trecand pritr-o astfel de "poarta"  a celor doi stalpi repere triunitatea si credinta, dincolo de ea  ne vom constientiza propria divinitate prin creativitatea proprie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu