05 octombrie 2014

777-3/3

Acum ma intorc in mitologie; in toate culturile exista miturile celor doi frati  complet diferiti ca atitudine si comportament in existenta: Abel si Cain, Castor si Polux, etc.
Nascuti din aceeasi sursa nascatoare mama-tata, cei doi frati luau directii diferite in existenta lor terestra. Functie de atitudinea si actiunile lor se desfasura destinele lor si istoria. De ex. comportamentul lui Castor era considerat ca 'slab si molau",  al lui Polux ca al desavarsitului razboinic puternic. Filosofiile lor diferite ii punea in discutii contradictorii fara sa poata sfasia fratietatea lor . Ceea ce este de remaecat este faptul ca cel molau de bun ce era si inadaptat la lume si care necesita protectie din partea celui tare, era omorat direct sau indirect in urma confruntarilor. Razboinicul realiza in final ca promovand violenta fortei in relatii era parte din ea si direct sau indirect participase la uciderea fratelui sau. Acum intreb ce semnificatie poate avea aceste povesti daca le extindem la o civilizatie sau suma de individzi sau societate. In acea societate Castor si Polux ar reprezenta curenti de gandire si comportament sau directii deevolutie ale membrilor acelei societati asemanatoare dar complet diferite. Rzboinicul isi desavarsete abilitatile exprimarilor violente ca reactii rapide si puterea loviturilor sale, arta si tehnica loviturilor cu max efect anihilator si min efort propriu administrate  adversarului. Dar intre mai multi razboinici asta nu este suficient, ierarhiile pot si sunt date de armele lor si astfel tehnologia armei si evolutia ei este necesutatea propriei evolutii in directia desavarsirii sale ca razboinic; devine conditionat de arme. Razboinicii care se limiteaza la desvarsirea aptitudinilor lor de razboinici fara arme sfarsesc prin a inceta razboiul, descoperind spiritul de neinvins al pacii interioare a inimilor lor.Scot arma din inima si ating maestria suprema, cea a spiritului, apoi descopera ca fratele sau care nu se razboia era expresia acestei desavarsiri spirituale, ca cine-si apara viata o pierde mai devreme sau mai tarziu pierzandu-si libertatea in fata violentei,  ca renunta la nepretuita libertate pentru iluzoria victorie a violentei. raxboinicii care apelau la arme si isi conditionau victoria de calitatea armei devin din ce in ce mai slabi si armele din ce in ce mai puternice; sansa lor de desavarsire este compromisa definitiv, ajung instrumentele violentei sau jucariile celor ce o promoveaza ca directie in existenta (si jucariile se strica fara sa stie de ce); Ca instrument, sunt sfarsitul din existenta si pierd esenta lor conditionati de circumstantele create de altii, devin roboti fara evolutie proprie se manifesta ca rutina violenta la nesfarsit si victoriile lor sunt efemere ceea ce-i dispera traind disperarea propriei conditii, disperarea neputintei.Armele mai sofisticate, mai distrugatoere nu pot decat amagi si anestezia cumva acest sentiment al neputintei si inutilitatii eforturilor lor in fata evidentei neputintei de a conserva vreo victorie. Tehnologia armelor (fiecare noua descoperire stiintifica instrumenteaza  o arma noua , stiinta fiind sub controlul si sponsorizarea razboinicilor), este si conduce la slabiciune; samuraii,  slujitori ai onoarei si demnitatii au fost anihilati de armele de foc ale celor fara onoare, apoi arta lor de razboinici ai onoarei, fara onoare a fost folosita in mafiile crimei. Calea tehnologica conduce la slabiciune umane si degradarea mediului , prin consecinta la degradarea mediului existential biologic ca ratiune a vietii, la desertizare si artificializare pana si a fiintelor prin clonare si implanturi tehnologice. Calea vietii exprimata simbolistic prin legea vietii sau biologia  ne conduce la desavarsirea si intarirea mediului natural existential si relationare intre indivizii unei societati sustinandu-se  fara confruntari inutile. Imi amintesc cum la "revolutie", eliberarea de sub presiunea psihologica a fricii de autoritatea represiva a generat stari de armonie si respect reciproc intre cetateni, iar conditiile naturale erau de "primavara" in toiul iernii; dupa care confruntarile pentru putere dintre politicieni au condus la razboi stradal si in miezul primaverii conditiile naturale erau "de iarna". Vreau sa relev ca cele doua directii ale razboinicului si inteleptului sunt congruente la un moment dat daca razboinicul evolueaza in luptatorul pacii prin nonangajare in violente-ceea ce nu este usor, iar filosoful evolueaza in luptator al pacii prin angajament in existenta si nu prin detasare sau figa de ororile razboiului din existenta sociala pervertita de ignoranta. Razboinicii mor,  iar filosofii (adeptii caii inteligentei naturii lor biologice)  se izoleaza de societate, sau parasesc existenta sociala iar ambele atitudini conduc la abandonare ei violentei si degradarii. ca mediu existential ostil. Nu exista din punctul meu de vedere examen al vietii mai minunat decat acela in care trebuie sa faci "binele ratiunii' in mijlocului "raului" antiratiunii prin compasiune si armonia disponibilitatii-indisponibilitatii ca atitudine. Filosoful si razboinicul neangajat in propria existenta este permanent indisponibil sau indiferent si acesta incomensurabila indiferenta reactiva nu este iluminare nu este lumina constiintei umane. Permanenta disponibilitate  in fata indiferentei este indisponibilitate. In Romania pe metru patrat sunt f. multi iluminati si aceasta aglomerare este necesara unui salt cultural si social de dupa accentuarea intunericului dinaitea oricarui rasarit; afirm asta ca reflectare a  manifestarii evidente a indiferentei si neangajarii politice a populatiei de factura evolutiva, spirituala ( ce sa caut in mizeria asta?) si prin disponibilitatea fara masura a celor captivi ideologic si emotional (ca animalele din cusca care nu au decat sa astepte mancarea de la stapanul lor din 4 in 4 ani si care nu le da indeajuns ca sa ramana captivi) In acest timp razboinicii slabiciunii personale , coruptii moral si fizic isi paseaza unii altora pozitile conducatoare si spagile aferente pozitiilor ca pe stafete, in tacere; orice dezvaluire a adevaratelor activitati sunt "atacuri politice" , justitia o teorie care le-a scapat de sub control. Fara angajament personal al luptatorului pe calea comunitatii sale sociale , rasaritul civilizatiei umane este amanat.Ma intreb daca ar fi fost renastere culturala dupa evul mediu intunecat fara  Leonardo sau Michelangelo si atatia altii necunoscuti in toate domeniile existentei nu s-ar fi exprimat si implicat ca luptatori in existenta, exprimand libertatea fiintei creative. Renascentistii nu au promovat razboiul ci arta si cultura, stiinta si ratiunea organizarii sociale si nu pot sa nu amintesc pe Reihe ca promotor al noii viziuni din fizica cunoscute ca cuantica si interactiva. Energia vietii este absorbita si amplificate de corpurile umane prin drogoste si iubire in relatii, apoi emisa amplificata in mediu natural sau viul armonic  intarindu-l. Intarint prin emanatia gandirii si emotionala, ca urmare faptica , mediul se reflecta in intarirea corporala si morala a fiecaruia dinre locuitorii pamantului , un proces de amplificare a energiei vii care poate fi reprezentat lingvistic ca; " fac bine-ma simt bine, ma simt bine-arat bine, arat bine- ma simt bine, ma simt bine -fac bine; ( dau o interpretare a semnificatiei cuvantului FAC- diferita de cea americana- se citeste da la sfarsit ca prima emanatie reflexiva  care se intoarce-C- crist, constiinta umana universala a universalului inteligent impersonal, prima celula vie de sine statatoare sau prima particula materiala cu aceeasi calitate, urmeaza  -A- inceputul , sursa oricarei existente, viata atotcuprizatoare a carei sfera nu poate fi parasita, urmeaza -F- a7a litera semnificatia victoriei= victoia inceputului este constiinta universului om, odata cu aparitia constiintei cristului launtric (sursei launtrice) procesul evolutiei de sine stator sau existentei de sine statatoare este victoria vietii; astfel procesul existentei este procesul de nastere , de crestere, de implinire si evolutie a constiintei de sine. A' doua nastere' este o nastre in constiinta de sine, si nu se sfarseste vreodata ca inceput in evolutie a oricarei creatii ulterioare nasterii. Orice cautare inceteaza, obsesia sfarsitului inceteaza, exprimarea de sine se elibereaza de orice exigente si constrangeri sau sabloane , ceva mereu nou sau inoitor ia fiinta, misterul vietii se activeaza creativ si ordonat fara a putea fi cunoascut vreodata asa cum doresc cei ce vor sa controleze viata; controland constiintele umane nu vor obtine cunoasterea lui Dumnezeu ,nici secretele eternizarii lor corporale. Adeptii controlului constiintelor sunt existente efemere, in sinele lor traiesc in sinele lor mor, fara sa poata avea vreodata o expresie corporala si universala in universul mirific al vietii in care oamenii isi au existenta de sine statoare, Universul este transparent perceptiei umane in toate nivelurile sale subtile si utile, subspatiale si atemporale. Suntem la  inceputul edificarii edificiului unei civilizatii umane in care armonia ratiune-antiratiune si intelepciunea-luptator va edifica minunatul edificiu al intentiei-intentiei originale. Suntem la finalul unei precivilizatii imbatranite de conflicte si inutilitatile antiratiunii de a fi (anticrist) care trata fiinta ca pe intrument sau hrana de consum, carne de tun sau de votanti, al carui sistem este in criza profunda si nu mai poate oferi oamenilor nici o iluzie amagitoare ca sa-l sustina. Rascoala si revolta sociala nu face decat sa intareasca sistemul violentei exclusivismului,  ca urmare prin angajament individual in propria existenta si boicot al minciunilor oficiale, fara terorism si teroristi arbitrari si la fel de nebuni ca si cei cu care se lupta si cu care schimba tabara ciclic, sa creem modulele noii civilizatii constienti de importanta fiecarui gest si gand si in acelasi timp sa participam activ la viata societatii sau comunitatii; "turnurile de fildes nu mai sunt la moda"
Acest mit al cailor diferite al fratilor in existenta releva doua directii in care civilizatia primordiala a carei urmasi batrani si harsiti de rele suntem, mitul razboiului zeilor, ca mit al confruntarii fratesti dintre cele doua curente de gandire si atitudine, (zeii venea ca raze de undeva de sus si se corporalizau pe pamant ca oameni- ("se telepurtau nu?') si asta ne releva ca in trecutul sau, omenirea pe calea tehnologica a ajuns la dezastrul planetar si a trebuit sa se retraga in spatiul inconjurator avand mijloacele tehnologice si ca de acolo mai veneau sa controleze activitatile urmasilor celor ce se intorsesera pe pamant dupa regenerarea planetei si ai caror urmasi suntem; Controlul lor nu este pentru sustinerea evolutiei planetare ci pentru refacerea tehnologiei care le-au permis dominarea planetara a existentei- "cuceriti pamantul-" , motiv pentru care doteaza armatele cu tehnologie asa zis noua, in fapt de mult uitata de oamenii terestri care au luat-o de la inceputul primitivismului gandirii instrument spre evolutia gandirii creative in desavarsirea mediului lor natal natural. Din puct de vedere psihologic armele lor sunt foarte rafinate, misionarism protectiv, prin asa numite misisuni divine si profetii amagitoare isi justifica imixtiunea si  protejeaza aparitiile terestre  sub masca 'celui mullt asteptat" proiectand,  profetind, controland viitorul omenirii ca directie si actiuni prezente (- si asta releva mitul anticristului care vine mai intai oricarei eliberari a constiintei sau renasteri in constiinta ). O.K. este momentul ca orice tehnologie sa sustina existenta si armonia planetei, conditionarea tehnologica sa inceteze ca mijloc de acces la resurse si bunastare, sa curatam tehnologia  actionarilor si profitorilor ei de consumul excesiv al resurselor planetei si conditionarea hipnotica a cetatenilor . Intreb daca un telefon "inteligent" nu ar costa cat nu face si ar fi accesibil "la liber"ar mai fi mijloc de evidentiere personala in raport cu ceilalti? Cred ca repede ne-am plictisi de ele si si-ar pierde valoarea asa cum pentru ignorant corcodusele, sau iarba  sunt fara valoare , desi informatia vie a universului este in iarba si corcoduse nu in telefoane si alte jucarii.
Ceea ce relev este ca in domeniul tehnologiei nu exista noutate ci o istorie a drumului evolutiei sale care se repeta din pacate cu aceleasi consecinte asupra mediului si fiintelor planetare si-si  va atinge limita  sau sfarsitul, nefiind creatie a viului ci o harta plictisitoare a dependentelor si neputintei care modeleaza un univers artificial fara viata, constiinta si evolutie, un univers entropic. Calea vietii " EU SUNT CALEA"este  IUBIREA, SINGURA EVOLUTIVA, de sine statatoare, fericirea creativa  in continua inoire si regenerare ;  Focul launtric. De unde suntem, trebuie sa plecam pe ea. Armonizand mijloacele tehnologice cu sensul existentei pentru sustinerea fiintelor si nu pentru inrobirea lor, amplificand respectul si protejarea a ceea ce este viu si natural de sine statator prezent pe planeta ca diversitate alimentara naturala si neprelucrata tehnologic si prin  atitudinea si relatia respectului fiintei umane , boicotul violentelor preumanilor, vom reusi prin toleranta si compasiune sa redirectionam armonic drumul omenirii din fundatura in care se afla, conditionarea tehnolgica. Fiecare fiinta umana, sau care se considera ca atare si se comporta ca atare , este extrem de importanta in acest proces, simtamantul inutilitatii si neputintei nu o va omora cu zile, isi va regasi echilibrul psihologic in comunitate si actiune comuna nu pentru a salva ceva, ci PENTRU si in sensul evolutiei si vietii. Suntem unici-singuri, dar sensul comunitatii ne da un real sens evolutiv individual si colectiv.Sensurile EGO-centrismului puterii nu  conduc decat la izolare si tristete. A sosit clipa, clipa cand a asculta este mai valoros decat a vorbi, a auzi mai valoras decat a vedea, actiunea mai valoroasa ca imaginea. Scrisul este un martiriu pe crucea interpretariilor , parerilor, opiniilor si superstitiilor celor ce nu aud. Mi-am propus sa o fac la cerea de a nu-mi reprosa ca puteam face ceva (indiferent cum) si n-am facut pentru ca mie imi parea inutil si impropriu provocarii originale.  Sunt un om printre cei multi si asta ma onoreaza, chiar daca avem alegeri diferite le putem oare corobora armonic?. 

2 comentarii: