05 octombrie 2014

777 -1/3

Numarul este o informatie, informatia este energie modelata in forma, iar forma este simbolul si actiunea semnificatiilor lui.
Semnificatia simbolului este miscarea launtrica si fizica cuantica este o 'fizica a semnificatiilor".Crestinul se inchina in fata crucii dar ceea ce il detrmina sa o faca este semnificatia ei. Simbolul fara semnificatie este mort, o litera moarta, un invelis fara continut. Constiinta este cea care da viata simbolului recunoscandu-i semnificatia data de ea insasi si reactionand sau actionand in coformitate cu ea. Forma simbolului si semnificatia lui este un instrument al recunoasterii circumstantelor din perceptie si a actiunilor armonice in perceptia lor. Se spune  "urmeza semnele spiritului" dar aceste semne fara recunoasterea semnificatiilor lor sperie sau genereaza reactii. Recunoastrea semnificatiilor genereaza actiune in circumstanta, sau miscare din libertate. Planul obiectiv sau fizic este un plan al desconspirarii semnificatiilor sau actiunilor interioare , al ratiunii existentei respective. Semnificatia este credinta  si credinta fara ratiune este superstitie si nebunie. Credinta in acord cu ratiunea este "a vedea' dinamica unei circumstante si a intui evolutia circumstantelor in asa fel incat sa iei decizia care sa conduca la pozitionarea fiintei in armonie cu ele si evolutia lor. Acest "acord" nu este supunere si acceptare ci transformarea circumstantelor prin modelarea lor in asa fel incat sa se structureze in forma cea mai nonconflictuala in raport cu fiinta, si se mai numeste si adaptare la circumstante , adaptare care modeleaza circumstanta pentru ca ea sa sustina fiinta si nu sa o expuna exigentelor ei. Conceptul este raspunsul fiintei in circumstanta, o conceptualizeaza si prin acest instrument doreste sa modeleze circumstanta in favoraea sa. Intreaga gandire lucreaza in acest sens si creeaza un mediu artifial ale carui conditii sa expuna unui cat mai mic efort fiinta, un mediu controlat si supus exigentelor fiintelor sau tehnologic automatizat a carui functionare sa nu implice efortul persoanelor. Ideea este in acord cu ratiunea mediului de a  sustine existenta si fiinta; dar evidenta releva ca mediul artificial care ofera conditii existentiale "moderne, civilizate" nu poate fi de sine statator, necesita intretinerere si sustinere continua prin calitatea sa de a se uza din momentul obiectivarii lui. Ca urmare este "sfarsitul" activitatii lucrative pentru realizarea lui, (cand dorinta este realizata ea inceteaza ca activitate launtrica). Aceasta evidenta care dezvaluie activitatea lucrativa a gandirii ca efort de "terminare a ceva", ne dezvaluie ca orice are sfarsit sau este terminat nu are calitatea evolutiei sinelui . Orice lucru creat care nu evolueaza singur ca si calitate launtrica a lucrului respectiv creat este sfarsitul creatiei.Aceasta activitate de a crea lucruri conceptualizand perceptia este specifica ganditii pentru care conceptul-viziune devine proiectul de concretizat , viziunea-model dupa care lucreaza.  aceasta activitate este specifica unei fiinte care urmareste sa-si controleze mediul existential pentru a-se proteza sau apara  in fata exigentelor mediului sau natural, pentru a nu depinde de ele. Este o varianta a obiectivarii libertatii sale existentiale in fata oricaror conditionari ale mediului natural de unde si "lupta pentru stapanirea naturii". Ideea nu este gresita dar samanta ei este constiinta conditionarii de catre mediul natural al fiintelor, iar semintele unei astfel de abordari sunt tot de aceeasi natura sau intaresc constiinta conditionarii de mediu si se contureaza ca un cerc fara sfarsit al eforturilor in aceasta directie. Rezultatele acestor eforturi releva ca fiintele nu sunt conditionate de mediu lor din moment cel pot modela si chiar distruge. Cine lucreaza pentru perfectionarea naturii, lucreaza in propria pierdere. Consecintele atitudinii modelator-distructive ale mediului natural prin tehnologia "comoditatii" si mijloacele ei, ne releva ca mediul existential este depndent de fiinte si nu invers, ca reflecta formal cu semnificatia formelor ca actiuni obiective ale sale directionate intr-un sens armonic sau dizarmonic. Daca axioma activitatii fiintelor este aceea a constiintei  nonconditionarii de catre mediu in ce directie se va indrepta activitatea lor? Evidenta ne spune ca in directia desavarsirii naturii mediului sau biologic fara sa afecteze structura lui interna si armonica interactiunilor dintre formele sale, sau ceea ce denumim respectul ecologiei planetei cu semnificatia de  "viata launtrica" a ei. Aceasta viata launtrica a planetei o observam "din exterirul" ei ca urmare a pozitionarii obiective sau detasat-separat de ea, desi evident suntem in interiorul acestei ecologii lantrice apartinandu-i ca fiinte-forma cu semnificatia formei respective care este viata launtrica a formei, actiunea ei. Aceasta detasare-separare de viata launtrica sau ecologia planetei ne conduce la un comportament de parazit (exploatam resursele si viata planetei) si vauzti astfel vom fi atacati de mediul natural al planetei si sistemul ei imunitar . Disparitia civilizatiilor anterioare "locale" in raport cu globalitatea planetara evidentiata de istorie, seamana ca semnificatie cu disparitia unui virus care produce disfunctiuni in corp si insanatosirea corpului. O civilizatie de aceeasi factura consumatoare si perturbatoare a ecologiei planetare, globalizata, extinsa la nivel global ca model si activitate, va produce evident o perturbare globala si intuitia istorica prognozeaza rational consecintele firesti la nivelul globalitatii ei. Daca disparitia unei civilizatii locale nu conducea neaparat la disparitia fiintelor ei care aveau la dispoxitie suprafete intinse de natura nepervertita si virgina in care sa o ia de la capat , sa se refugieze in fata propriilor consecinte ale activitatilor lor reflectate de mediu prin degradarea lui, o civilizatie parazitara globalizata, unde se va refugia in fata dezastrelor produse in mediu de activitatea 'civilizata" a existentei prin consum? Dupa cum evidenta ne arata existenta prin consum produce mai multe deseuri decat lucruri de consumat; consumam masini si obiecte fara valoare vitala , dar hrana produsa pentru consum in exces nu mai este de mancat si lipsita de valoare -dupa cum arata marile cantitati de mancare aruncate in tarile 'civilizate" dupa un festin sau sarbatoare, la restaurante "de lux", etc.  pentru a nu produce prin degradarea ei accelerata intoxicari.Tot ce producem ca tehnologie sau alimente are calitatea degradarii accelerate din momentul 'terminarii" productiei respective iar chimizarea alimentatiei pentru stabilizarea ei temporal formala produce toxicitate ca si chimizarea substantelor care formeaza tehnologia. Tehonologia alimentara si instrumentala este toxica prin natura ei si lupta impotriva toxicitatii se releva ca lupta impotriva propriilor fapte sau activitati. De ce este toxica tehnologia? daca stati mai mult in spatiu supertehnologizat ca de ex. studioul de televiziune vedeti de apoi efectele sederii acolo in acest mediu estetic dar plin de radiatiile tehnologiei respective. Radiatiile tehnologiei sunt toxice ca mediu artificial creat pentru"comoditate si controlul mediului " Toxicitatea telefoanelor a radiatiilor tehnologiei nucleare, petroliere si de orice fel de exploatare  a resurselor planetei, gaze de sist, cianurarea extractiei aurului, etc,  chiar a caselor construite din maeriale chimizate artificiale a devenit constienta prin consecintele ei asupra sanatatii psihologice si fixiologice a cetatenilor planetei. Ne aparam impotriva toxicitatii prodese de noi insine si sistemele de protectie inforesc ca piata de desfacere, fara insa sa incetam productia ei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu