08 octombrie 2014

nu facem politica, ci istorie

Leaderii natiunilor nu fac politica, ci istoria veciniciei natiunilor .
"Statul' este expresia organizarii unei comunitati, nu comunitatea expresia statului. "Statul politic" este expresia organizarii unor cardasii de interese si mijlocul prin care politicienii le obtin  pe spinarea natiunilor. Conflictul dintre politicieni si natiuni este evident. Vrajeala promisiunilor politicienilor, a pomenilor electorale, sau canalizarea urii, este instrumentul obtinerii puterii prin pacaleala votantilor si exploatarea frustrilor lor. Politicienii nu vor avea niciodata interesul onorarii promisiunilor,  sanatatea economica a cetatenilor sau bunastarea lor psihologica prin eradicarea urii, pentru ca si-ar pierde instrumentul obtinerii puterii  Politicienii nu sunt oameni de stat, ci oameni care detin puterea statului, care  fac statul captiv intereselor lor. Cercul vicios este inchis prin incapacitatea de a alege altceva decat intre politicieni corupti . Nu este o generalizare pentru ca multi dintre ei sunt inconstienti si bine intentionati, dar inconstienta si bunele intentii sunt expresiile naivitatii exploatate de sefii lor care-i folosesc ca interfata cu alegatorii.
Nimeni oare nu vede ca Uniunea sovietica si Uniunea europeana este acelasi lucru sub alta forma si cu alta filosofie dar cu acelasi interese? Niciodata nu poti obtine o uniune prin insumarea partilor sau fragmentelor, sau topirea individualitatii culturale intr-o unitate goala de continut cultural astfel? Si in acest caz unitatea obtinuta nu va trebui sa substituie goliciunea de continut cultural care esentialmente este individualizat specific,( sau unitate specifica culturala fara de care nu exista culrura precum atomul fara nucleu), prin false si arbitrare 'valori culturale" imposibil de acceptat si generalizat ca substitut-suragat?  Misterul existentei a orice este samanta, mirabila samanta a orice este. In cazul nostru un stat este unitate culturala dar suma de unitati prin topirea lor, este o falsa unitate, o unitate goala precum conceptele generarii ei sunt."CUM S-A NACUT?" sau care este istoria nasterii, a motivatiilor unei unitati facute nu nascute, ne releva scopul ei care s-a diversificat, multiplicat,  pana devine neclar si hiponotic ascuns de manifetarile si justificarile false ale existentei respective. Uniunea europeana s-a nascut din interesele comerciale personale si de grup care urmareau bunastarea individului si grupului sau iar "uniunea" a devenit "mijlocul"sau  instrumentul obtinerii lor si asa este si astazi, singurii beneficiari ai "uniunii" sunt doar initiatorii si facatorii instrumentului politic respectiv. Deci UE a fost nascuta ca instrument pentru profit personal si de grup si asa functioneaza si astazi. DAR, justificarile existentei ei sunt complet halucinante: dezoltarea natiunilor, prosperitatea lor, prosperitate si sanatate individuala a tuturor cetatenilor, civilizatie si cultura , etc. Este ca si cum eu manac rahat dar imi  spun ca este aur ! Ca si cum manac otrava si imi spun ca este viata si beau in continuare otrava, iar cand consecintele imi releva adevarul a ceea ce beau, nu mai am putere sa-mi revin si sa n-o mai fac pentru ca sunt conditionat deja de otrava, ca drogatul de orava sa, desi ii face rau nu se mai poate abtine. Ca sa nu vedem otrava, trebuie sa existe intotdeauna un dusman al dracului de periculos care sa justifice oilor ramanerea in tuma. Hiponitica dusmanului, teroristului, etc, merge ca berea pe gat si dusmanii, teroristii prospera sustinandu-se  reciproc pe seama propriilor state sau grupari captive (partidele lor).Politicienii dizolva statele pentru ca gruparile si cardasiile lor sa prospere in lipsa statului sau unitatii natiunilor, fie in interiorul statelor, fie internatiuni. Ocupand puterea in stat prin reprezentantii lor , degradeaza functionarea statului pana ce oamenii dau vina pe el si astfel isi ating scopul, dizolvarea statului. "Marii menegeri" spun ca state nu exista ci doar companii, cardasii de interese. Marile cardasii sunt uniunile statale in care statele ca uniuni ale organizarii evolutiv istorice a popoarelor  sunt in disolutia suveranitatii lor si astfel calea arbitrarului cardasiilor antipopulare este libera. "Statul de drept" este raspunsul  la aceasta situatie, dar daca politicienii fac legea statului numai de drept nu este, sau este statul 'dreptului la spaga, la hotie". Ce fel de istorie fac policienii? Istoria disolutiei comunitatilor prin invrajbire? Istoria disolutiei culturale prin kitch-uri? Istoria properitatii pe seama naivului sau stupidului ignorant? istoria consumului resurselor umane si pamantesti pana la epuizare si desertizare? Consumul resurselor arata ca o mina de aur cand este epuizata ramane o gaura goala de continut si este inchisa sau parasita de viata aurului si a exploatarii ei. Oare traim istoria golirii de continut al existentei planetare si a parasirii ei?. La nivel individual asta facem , golim de continutul vital corpul si-l parasim ramolit, desertizat, golit de vitalitate si frumusete. Dar nu corpul e "de vina" ci conceptul gresit al irationalului dupa care actionam consumand-risipind fara reciprocitate si masura pragmatismului ratiunii. Istoria individula nu poate exista fara istoria comunitatii, statul roman este sters de harta lumii si a ramas golit de continut urmand sa fie inchis. (resursele pamantului sunt vandute sau arendate, resursele umane angajate la straini, capital propriu nu are si traieste din rostogolirea datoriei sau dependentei de autoritati suprastatale straine. Naivii fac distinctie intre autoritatea si puterea estica si cea vestica fara sa vada ca este acceasi situatie cu aceleasi mijloace ale indatorarii, Pacaliti de formalistica justificarilor si aparentelor "civilizate" si "necivilizare", am vazut oameni fanatizati de propaganda salbaticiei mieroase si bine imbracate occidentale , fata de salbaticia sincera si la vedere estica, fara sa realizeze ca dincolo de aparente mjiloacele sunt aceleasi rezultatele obedientei si datorie sunt aceleasi popoarele depinzand doar de diferite grade de bunavointa si libertate acordate de cei carorale sunt datori. Care este diferenta intre datoria la un 'guler alb' sau un camatar brutal pentru datornic? la fel de nemilos si crud te urmareste si executa ;diferita este fatarnicia unora sub cravata si limbaj si sinceritatea vulgara si violenta a celulalt dar consecinta pentru datornic aceeasi, executia. nemiloasa. Camataria nu tot camatorie este si daca este legalizata sau nu ? lLegalizata camataria mai beneficiaza de instrumentele statului impotrica propriilor cetateni asa cum poanta catindat a aratat prin inlesnirile date prin ordonante camatarilor oficiali si obligarea cetatenilor la executare. "Toti pentru unu si unul pentru toti' este atitudinea in care unitatea matiunii se manifesta si dupa poanta a aratat el este unul impotriva tuturor in slujba camatarilor. Prostii care platesc se supara daca desteptii nu platesc si fac jocul camatarilor si sistemului oficializat si antidemoctratic al camatoriei suverane. Omul de stat nu foloseste statul impotriva cetatenilor sai, se  pune in slujba interesului fiecarui individ (toti PENTRU unul si a comunitatii de indivizi astfel, el  face istorie , istoria  veciniciei  vetrei de familie care este tara respectiva. Fara tara suntem venetici precum fara familie izolati de orice comuniune. Un italian de frunte imi spunea ca ei nu au nimic cu romanii ci doar cu barbatii romani. Asta isemna ca femeile romance erau binevenite dar ce releva asta altceva decat faptul ca vroiau sa=si perpetueze samnata indiferent de matricele nascatoare. Lucrurile cele mai seriose se spun in gluma; barbatul roman este samanta romanismului cultural si spiritual al pamntului natal, iar femeia romana matricea sa , pamantul fecund al spiritului cultural romanesc si al radacinilor sale universale. Disolutia specificitatii universale a spiritului conduce la unilateralitate sau totalitarism dupa cum se releva gogorita globalizarii. Omul este o sfera si totalitarismul o linie, vrem sa pierdem sferosfera viului pentru raza nebuniei modelului unic existential? Poate o cultura nationala cuprinde si contine divesitatea culturala planetara? Putem transforma planeta intr-o suprafata? Acest concept gresit al totalitarismului ideii si unicului concept existential, se pare ca are radacina in credinta conform careia pamantul este plat si sustinut de patru elefanti  care au piciorele pe broste testoase care plutesc prin spatiu. Evidentele spun altceva dar credintele ascunse in tacere lucreaza si astazi mai rafinat ca niciodata si fluxl lor  conduce la samanta lor. Obsesia eternitatii si placerii acumularii de cunoastere si stapanire a percetiei a condus la deformarea energiei fiintelor umane din sfere in linii dupa cum ideile lor fixate pe putere personala erau si-n izolarea lor doresc sa fie urmate si creeaza 'spitale de nebuni". Deformarea constiintei prin activitatile formative sau programative este deformare structurala a fiintelor prin obsesia si lacomia maimultului fara sa pretuiasca minunea a ceea ce sunt si potemtialul lor de manifestare NATURALA. calea naturii este biologia sau legea vietii, ratiunea ei, iar copiile tehn ologice sau artificialul nu o pot inlocui. Fiintele slabe isi fabrica tehnologii puternice comprnsative ale propriei slabiciuni din constiinta de sine, eul lor de al doilea, efemer si iluzoriu prin rigiditatea sa mecanica si rutiniera numita tirania obisnuintei. obisnuinta se obtine prin repetitie si invatarea sau reformarea constiintei se face prin repetitie, "repetitio mater studiorum" . A studia insemna a repeta trecutul fara constienta a ce repeti , a explora insemna a-l imbogati relevandu-i valente ignorate la un moment dat.
 Omul de stat nu este un politician care a obtinut puterea prin inselarea naivilor, este un om care face istoria vecinitatii propiului popor prin individualizare culturala si spirituala, sociala si interactionala cu celelalte culturi in armonia diversitatii care insemna bogatie nelimitata la care fiecare-si aduce contributia desavarsirii proprii. Omul  de stat creeaza istorie, nu face politica intereselor personale marute si mediocre prin meschinaria si insiferenta lor intr-o lume plina de miracole, la miracolele lumii ca unitate a diversiatii ei. Productia si consumul ei produce doar deseuri materiale si stresul fiintelor amenintate cu disparitia selectiva a exclusivismului violent in natura sa a societatiide consum. calea biologica este caleaarmoniei si desavarsirii constiintei planetare dincolo de conceptele binelui si raului ca polarizari inconstiente de consecintele limitelor lor.
Redefinirea conceptelor de stat si societate, evolutie si bunastare, comuniune nationala si  conflict national este necesara. O noua definitie a lumii conduce la o noua expresie si directie de actiune. Nu resursele limitate sunt impotriva cresterii populatiei ci lacomia unora de a le controla si stapani este sursa" insuficientei" resurselor planetei pentru sustinerea populatiei in crestere si conditionarea de accesul populatiei la propriile resurse. Daca vorbim de hrana, o hrana stabilita de stiinta ca necesar zilnic nu depaseste aprox 30 gr/ individ si supraponderabilitatea si obezitatea extinsa confirma asta . Dar justificam aceste dereglari hormonale si anatomice prin toleranta la diferit doar cand diferitul este consecinta propriilor fapte si sustin consumul interesat al fabricantilor de artificiale si denaturata tehnologic in exces hrana. fabricantii de hrana tehnologica denaturata cand vad un obez vad garantia perpetuarii si inflotriri propriilor afaceri si prosperitati. Cei bogati sunt foarte atenti la ce si cat baga in gura, si nu mananca ce produc ei sau finanteaza ca investitii pentru cei saraci. secretele controlului sunt simple , pedeapsa imediata pentru nesupunere sau iesire din rand , rasplata cat mai intarziata pentru supunere si acceptare. Prin obedienta asteptam rasplata care mereu intarzie si niciodata nu este indestulatoare ca asteptarea sa nu inceteze, dar daca nu mai asteptam sau pretindem simultaneitatea rasplatii cu fapta , imediat pedeapsa apare ca izolare sau recluziune.  Bineinteles, asta nu este valabil si pentru facatorii legilor sau politicienii care iau spaga inainte de inceperea vreunei lucrari si amana cat mai mult pedeapsa prin imunitati si cardasia de grup, gratieri si eludarea legilor prin suspendarea lor la nevoie. Dreptate sociala nu poate fi productia politicienilor ci a societatii angajate personal in proces. Un om de stat nu este un politician ales si cunoscut prin fatarnicia sa, este o autoritate nu o notorietate. Autoritate nu ti-o poate da alegerile ,nici bogatia, ci recunoastrea meritelor si staturii morale. Popoarele nu s-au condus singure niciodata decat in imaginatia lor- o oaie (fie ea si alba sau neagra) nu poate conduce o turma de oi - pentru ca acesta este nivelul la care popoparele au fost programate sa se comporte asteptand salvarea de salvatori inchiputi si falsi profeti (imagini goale  fara continut).Ma uitam cu stupoare cum poanta catindat mima smerenia celui care nu arunca cu piatra dupa ces-i terminase pietrele din buzunarele memoriei si imaginatiei sale reduse la copierea consultantilor. Poporul este smerit dar nu si idiot sa nu vada fatarnicia mimetismului. Pe  captivii urii si frustrilor proprii nu-i consider popor pentru ca poporul are si uscaturi. Dar daca lasam uscaturile urii si obedientei inconstiente sa stabileasca conducerea tarii prin vot atunci evident ca va fi o tara in uscare si disolutie de pe harta omenirii.
Nici eu nu am participat la voturile populare si ma intreb ce s-ar intampla daca cei 60% care nu participa la vot ar boicota prin anularea votului lor sau prin a scrie peste catindati un unic nume neaflat pe listele de vot? Cum si-ar mai putea justifica legimitatea uscaturile si reprezentantii lor in urma unei statistici de genul :98% participare la vot, 25% voturi valabil exprimate, 73% voturi anulate prin completarea lor cu alt nume decat cel inscris; din voturile valabile 50,o1% (12,49% din total votanti) pentru X catindat. Ce reprezentativitate ar avea acesta? Oare ce s-ar inampla?. Cei 73% nereprezentanti nu se mai supun cutumelor societatii celor 25%, nu mai pot fi invocati ca de acord cu ele prin tacerea lor? Exista in cei 73% oameni de stat, autoritati informale naturale, oameni de o constiinta morala si integritate demna (fara fanatism) si cu o viziune istorica a veciniciei propriului popor? Am descoperit impotriva propriilor convingeri pesimiste ca da. Unul dintre ei am recunoascut ca autoritate a continutul informational si claritatii sale asupra circumstantelor si adevarului a ceea ce ele sunt si  autoritatea unei viziuni de tara fezabila si angajanta, entuziasmata chiar, in calin georgescu . O viziune fezabila este una angajanta in mod natural a tuturor fortelor unei natiuni si care aduce pacea angajamentului si tintei comune. Politicienii nu se vor angaja si vor demoniza cum stiu bine sa faca o astfel de viziune; argumentele lor sunt limitele propriei nebunii exclusiviste ca unici detinatori ai adevarului si soliditatea neconfirmata de fapte a opiniilor lor. Dar cred ca poporul simte adevarul si-l sustine , nu este un adevar exhaustiv de necombatut ci unul angajant prin aspiratiile comune care ne unesc in actiune si proiectul lor autocorector pe masura desfasurarii in care intotdeauna pornim de unde suntem punctual ca sirul raspunsurilor punctuale sa se infasoare in intruparea viziunii veciniciei istorice a natiunii respective in armonia natiunilor si viziunilor lor specifice. La nivel individula tot ce avem de la natura sunt mijloace pentru atingerea unei tinte, tinta evolutiei ca indivizi si natiuni, in folosul indivizilor si natiunii; dar mijloacele furate de scopuri straine specificului spiritual si cultural al popoarelor vor conduce la disolutia lor asa cum istoria confirma. Globalizarea ca uniune prin disolutie este o himera, himera in spatele careia se ascunde adevarul totalitarismului tiranic al comunizarii si stergerii diferentelor naturale , o desertizare geografica si desertizare a formelor culturale fiintiale, un fel aplatizare geografica prin stergrea in desert a formelor geografice si o aplatizare a fiintei prin stergerea specificitatii expresiei spiritului. Evidenta ne releva ca sensurile existentei sunt: din Universal (informal, energie potentiala) in individualizare ( energie corporalizata si activitate specifica) iar din individual la general si mai departe la universal. Globalizarea ar ramane ca actiune o generalizare fara universalitate, o franare a circuitului spiritului viu in propria creatie si moartea creatiei nealimentate din sursa sa prin solidificarea generalitatii opresive asemenea unui cocon in care fiinta se sufoca. Suntem in acest cocon solid si cu picamerul trbuie sa-l spargem ca sa respiram liberi sub soare pe planeta si in locul nasterii fiecaruia, locul sau patria natala a comuniunii in fiinta.
Nu am crezut ca voi vedea vreodata "statul" ca   pozitiv; era normal cand pervertirea lui ascundea ratiunea existentei sale. Nu am crezut ca pot renunta la viata individuala fara regrete, nesilit si de buna voie, daca slujeste asta  comuniunii spirituale si culturale a locului in care am venit pe pamant si cu care ma simt in adanc unit, vatra familiei unite in spirit si simtiri fara efort. Nu voi critica si nu voi condamna vreodata radacinile oricui, chiar daca pervertirea gandirii si mintea hipnotica o cere ca recunoastre a puterii ei. radacinile fiintei umane sunt si in cer si pe pamant , radacini unite in concretea si evidenta existentei lor mirifice in armonica evolutiva. Ma intorc de buna voie in nonforma sau universal ca sa revin si mai complet individualizat ca om. Din infinit in infinit vin si plec stand pe loc acasa in prezenta mea si perceptia pamantului natal. pamantul este bogat prin bogatia fiecarui cetatean planetar indiferent cum vedem bogatia conceptual.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu