02 februarie 2018

drogheria

Este denumirea veche a ceea ce astazi numim farmacie.
Ceea ce denumim astazi drog are semnificatia unei substante  care determina in corp  prin intercatiunea chimica un proces reflectat in starea corporala pozitiv si negativ. Orice drog are o indicatie si o contraindicatie, are efecte pozitive si negative. Ceea ce determina efectele pozitive urmarite este proportia subastantei in  proportia corporalitate chimica naturala, Realizeaza o compensatie a unei "lipse" cu efectul restabilirii echilibrului chimic  sau un exces cu efectul destabilizarii si conditionarii de exces a chimiei corporale. Starea de bine corporala nu se simte, cand esti corporal bine nu simti asta. Ai energie si te grabesti sa o exploatezi precum copilul nerabdator se grabeste la joaca. In schimb, cand nu esti bine corporal, simti limitarea si vrei sa te eliberezi de ea.

Dorinta este rationala insa mijloacele ei irationale. Ceea ce a condus la a nu ne simti bine corporal este modalitatea interactiunii personale cu substantele din natura. Numai cel care a facut poate desface. Acest 'facut' ca stare corporala de nebine trebuieste abandonat si inlocuit cu masura interactiunii armonice naturale a corpului cu substanta exterioara lui. Primul pas in desfacerea facerilor cu consecinte negative corporal este sa incetam rutina sau obisnuintele conform carora intercationam corporal cu substantele. Cand vorbim de corp vorbim de fapte punctuale; tot ce tine de corp este in cunoasterea noastra ,fiecare stie ce substante si in ce cantitati ingurgiteaza, In acest domeniu nu exista secrete. Eventual secretizate  au fost consecintele modalitatii de interactiune cu substantele dar nici aceasta nu sta in piciore. Ritualurile acestor interactiuni sunt bine cunoscute si daca copiezi pe cineva nu poti evita consecintele pe care le poti vedea la celalat, chiar daca la tine nu se manifesta inca.

In domeniul interactiunilor cu substantele desigur ne referim la mancare, la consum substante. De ce trebuie sa ne imbolnavim ca apoi sa postim sau primim retete  sau interdictii culinare? Raspunsul este simplu, trebuie sa traiasca si afacerea fabricantilor industriali de manacre si medicamente.

Insa nu aceste aspecte sunt rlevante individual. relevant este mecanismul prin care ne autoconditionam existenta , adica cum ne drogam, cu ce, si mai ales cum ne eliberam de sub conditionarea drogurilor.

Relevam ca orice substanta in interactiune chimica corporala are si efect pozitiv si negativ.  Efectele negative nu ne fac un rau pentru ca le evitam sub toate formele lor. Efectele pozitive nu le simtim, echilibrul chimic natural corporal nu se simte .( poate sa  afirme cineva ca sanatos fiind "simtea sanatatea", avea constienta ei; in acele conditii atentia si dorinta erau concentrate pe alte aspecte; puterea nu se simte si determina actiune; actiunile si efectele se simt).

Sa abordam efectele asa zise pozitive. In ce domeniu existential se simt ele? In cel corporal nu; asta inseamana ca efectele  pozitive in domeniul pihologic se simt.  Cand mancam, tensiunile psiologice nedefinite se atenueaza formalizandu-se, consumandu-se in placere. starea de satietate este o stare placuta de relaxare psihologica si asta este relevat de faptul ca cei stresati psihologic manaca mult direct proportional cu stresul. Cei care simt nefericire  cauzata de abandon sau inselaciune, tradare  in relatiile lor, de asemenea . Dulcele este senzatia linistitoare . Stresul psihologic constant , determina o constanta comportamentala in relatie cu substantele care determina asa zise efecte pozitive psihologice; alcoolul este preferinta barbatilor in principal dar nu numai, prajiturile ale femeilor dar nu numai.

 Insa constanta stresului determina o constanta a interactiunii cu substantele pe care ajungem sa o consideram " normala" si nu-i mai acordam atentie . Fumatul, mesele ritualice, medicamentatia ritualica, etc, fiind  modalitati colectivizate, prin generalizare le consideram normale ; nu mai percepem conditionalitatea lor corporala generata de disfunctiuni chimice. Daca doar mesele de dimineata, pranz si seara erau traditii, am ajus sa avem medicamentatia de dimineata , pranz si seara intrata in 'normalitatea ritualica a zilei. Desigur ca in decursul timpului nu existau interdictii ale interactiunilor cu substanta, dar prin consecintele lor constientizate  se legiferau interdictii. Insa toate interdictiile ca substante  nu numai ca nu oprea interactiunea cu ele ci o amplifica. Este stiut ca in timpul prohibitiei alcoolului se bea mai mult, in timpul prohibitiei substantelor psihotrope se folosec mai mult decat cand nu erau interzise. Oare interdictia ascunde indemnul? Se pare ca da din moment ce pe interdictii se construeisc cele mai profitabile afaceri, cele "la negru". Interdictia este considerata o incalcare a libertatii si nu se accepta cazand in plasa ei ca bancurile  de pesti.

Explorarea a ceea ce denumim droguri  releva ca toate substantele au aceasta calitate de a conditiona chimic si comportamental. Noi suntem substantialitate organizata sub forma functionala a unei proportii de aur in care toate substantele se gasesc in cantitatea necesara ratiunii functionale corporale ca intreg. Inclusiv interactiunea cu substantele din mediu are propria proportie armonica a ratiunii in raport cu evidenta arderilor substantiale interne, corporale. Aici intram in domeniul calitatilor din cel al cantitatilor. Calitatea determina cantitatea si nu invers.  Raportul intre calitate si cantitate este de invers proportionalitate. Calitate insemna ordine organizata structural a substantei. Ordinea corporalizata substantial pe diferite nivele implica diferite cantitati in armonica functionala a ordinii corporale. Interactiunea corporala calitativa cu substantele din natura implica cantitati minore in raport cu obisnuintele noatre; ceea  ce medicina homeopatica releva.. Exista si o interactiune energetica rationala cu energiile din natura dar nu la aceste aspecte ma opresc; sa ramanem in planul vizibilitatii tuturor. Acordam simtului vederii o importanta excesiva si prin el gasim disfunctiile.

Domeniul de interes este acela al mijloacelor prin care scapam de conditionalitatile chimice generate de excesul interactiunilor cu substantele.

 Daca ceva este de invocat aceea e ratiunea. Toti cunoastem ca ne aflam intr-o conditionare chimica . Rutina ei este evidenta fiecaruia. Mancarea de exemplu; daca nu mancam se produc un sir de procese chimice care alarmeaza constiinta. La fel daca nu ne  luam drogurile prescrise sau interzise, daca nu fumam sau bem etc. Tensiuniunile psihologice ating cote alarmante, o stare de nervozitate si agitatie ne cuprinde; ne vine sa spargem sau distrugem ceva , sa ne razbunam pe cine ne opreste rutina respectiva- lipsa sau oponentul. Daca "lipsa" este sursa incetarii rutinei , pentru a obtine suntem in stare de orice, la limita, pana la crima. Daca oponentul este cauza, legea, interdictia, nimic nu ne opreste sa o incalcam. Mancarea a devenit justificarea oricaror sacrificii personale (sa am ce pune pe masa), iar drogul, simbolul libertatii si inteligentei incalcarii oricaror constrangeri.

Toata acesta problematica este evident una psihologica irationala.

Frustarea si incapacitatea intelegerii ei, cunoasterii si solutionarii individuale, se releva  drept formalizare a stresului si inconfortului psihologic , inadaptarii la ratiunea si ordinea   naturala a existentei. O revolta importiva propriei naturi corporale , o autoflagelare. (mintea ca identitate inconstienta, nu are un corp si se razbuna pe orice corp considerand-ul sursa limitarilor sale)

Evident ca nu promovez opusul interactiunii cu substanta naturii proprii, sau interdictia interactiuniilor, ci relev doar o ratiune si ordine a acestor procese naturale, o armonica functionala careia ne opunem psihologic si conceptual prin faptele noastre.

Este un fenomen caruia fiecare ii da o semnificatie si toate semnificatiile date releva procesul sau miscarea lui. Il cunoastem sub denumirea de hipnoza. Conditionarea comporamentului corporal prin substante conduce la o degradare a starii corporale si tocmai consecintele dau nota comportamentului respectiv. Interdictiile din constienta acestor efecte corporalizate negativ, limitativ, sunt date, dar se pare ca nu rezolva ceva. Posibil ca ratiunea constientizata a interdictiilor, sa ajute la incetarea acelor rutine daunatoare functionalitatii corporale? Se pare ca nu, intotdeauna gasim justificari si speculam orice considerandu-ne mai destepti decat toti ceilalti la un loc. Cunoastem noi un secret pe care ceilalti nu-l cunosc si vorbesc prostii. Secretul este mijlocul prin care ne simtim importanti in societate si frustarea  se releva ca negare a acestei importante de catre societate. Orice secretizare hraneste importanta comparativa, iluzorie, autosugestie negativa prin consecintele manifestaii ei corporale.

Conditionarea prin substante, chimica,  a comportamentului si starilor psihologice se releva un fel de stare hipnotica corporala, substantiala. Hipnoza are si efectul de a te face sa crezi ca esti altcineva decat esti, iti schimba prin comanda locul atentiei din care asamblezi alta perceptie decat cea curenta si te indentifici cu circumstantele ei,. La extrema se poate ajunge ca cineva sa se creada si comporte ca un animal reflectat in perceptia animalului respectiv, situatie cunoascuta corporalizata ca "varcolaci".  Omul cand se trezea din starea hipnotica respectiva nu stia nimic din ce a facut in ea. Omorarea varcolacului se releva ca omorarea unui om aflat in starea respectiva corporalizata. Supertitiile prin puterea lor de a speria si modela necunoscutul pot produce astfel de efecte hipnotice care se pot corporaliza fara constiinta victimei lor. Am exemplificat o extrema tocmai pentru a nu ignora fenomenul hiponozei, natural si el. Dar evident ca daca altcineva te hipnotizeaza mai devreme sau mai tarziu iti revii la starea firesca a constiintei tale. Cea mai periculoasa hipnoza este autohipnoza din care este dificil ste eliberezi intretinend-o.

 Am relevat de ce este atat de dificil sa ne eliberam de conditionarile chimice,(evident ca nu ma refer la chimia ordinilor, armoniilor corporale).

Aceasta stare de hipnoza a corpului care impune ingurgitarea de substante chiar daca este impotriva ordinii sale functionale, il ingreuneaza sau ii limiteaza miscarile expresiilor potentialului sau intr-o rutina autoflagelatoare, se releva a fi corporalizarea altei stari hipnotice de data aceasta a ceea ce denumim minte-minte hipnotica. Evidenta faptului ca individual ne indentificam mai mult cu mintea decat corpul, releva si puterea mintii asupra corpului sau altfel spus, a gandirii cu care confundam limitand mintea. Aceasta limitare a mintii prin identificare ca gandire personala, desi gandirea nu este personala, individuala ci, esenta universala care lucreaza in creatie sau impotriva creatiei, o forta a proceselor in univers, este deja o stare hipnotica a mintii. Denumirea de Spirit este imlicitata de aceasta distictie intre mintea ca continator natural universal sau Spiritul Unicului si mintea indentificata personal limitativ sau mintea hipnotica. Evident ca personalitatea este generata de gandirea personalizata, selectata individual ca continut memorat, o incompletitudine in relatie cu gandirea asa cum este ea, ca urmare o efemeritate. Nu gandirea este efemera ci limitarea ei selectiva. Identificarea fiintei cu aceste limitari selectionate din campul gandirii sau cunoasterii, mintea personala, nu o individualizeaza ci "efemerizeaza". Afirmam ca omul este efemer confundandu-l cu persoana sau invelisul gandirii sale selective si exclusiviste ca limitare a radiatiei sale constiente.
Ne identificam cu limitarea si ne aservim ei.

Se spune ca daca un om "vede" forma si miscarea psihologica denumita gelozie, aceasta miscare va inceta in mintea sau aura sa si in comportamentul corpului sau, o decorporalizeaza. Daca miscarea psihologica a geloziei este un mediu emotional pentru individul acela ,nu se va mai lipi de el sau aura sa ca un parazit nevazut care sa-i controleze comportamentul hranindu-se astfel din energia omului respectiv.

 Daca transpunem aceasta imagine in credinta sau fapta, in adevar ca si consideratiea concretului, rezulta ca la fel vom reusi sa ne eliberam de sub controlul hipnozei psihologice  a stresului si hipnizei chimice a dependentelor. Insa stresul este un element important in cresterea randamentului in munca, in cresterea si maximizarea profiturilor financiare, motivatie puternica a aservirii conditionale. Nestresati cine ne-ar mai putea convinge la autoflagelare pentru profit? Cine ne-ar mai convinge sa ne inrolam in razboiele altora. Dusmanul trebuie mereu reactivat ca structura si miscare psihologica. Starea psihologica conditionala corporalizata chimic, nu este un dusman ci un parazit in energia gandirii Nu este un parazit personal ci colectiv, un mediu emotional ,temama de viata pe care este  structurata societatea. Durata acestei instrumentari irationale sociale nu are nici o importanta individual privind lucrurile. Pentru fiecare cel mai important este el insusi si viata sa. Alege ce e mai bine pentru tine si faci alegerea corecta din punctul tuturor de vedere; Insa ce este cel mai bine pentru tine nu se gaseste in continutul memoriei personale, ci memoriei existentiale corporalizate ca trup. Binele trupului este binele tau. Daruieste  energia mintii prin atentie  trupului sau faptelor si vei inflori ca buna stare corporalizata si radianta in comunitate.

 Aceasta miscare a alegerilor corecte, congruente ratiunii existentiale armonice, sinarhice corporale si comunitare, este denumita "impecabilitate" Nu inseaman a agndi anstract sau conceptualizad, ci impecabilitatea  este o miscare in flux in  care te pozitionezi ca atentie si constienta si care  se releva tie. Din experienta celor care au reusit aceasta pozitionare in campul contiintei si faptelor locului respectiv ni se releva ca atitudinea si miscarea ei  este aceea prin care nu risipim energia, vitatlitatea corporala. Paradoxul face ca daca vrem energie si  cautam sa luam de la altii ca sa acumulam (obsesia puterii personale, necredinta propriei puteri), ne pierdem vitalitatea si cand nu mai cautam energie (credinta propriei energii)  dar nici nu risipim, acumulam , ne creste vitalitatea.  Fara dragoste ca atitudine in orice circumstante nu se poate asta. Nu puten manifesta impecabilitatea fara incetarea risipirii-nu putem face doua lucruri deodata in  evidenta unicului spirit. Impecabilitatea nu inseamna moralitate , nici dragoste circumstantiala , INSA COMPORTAMENTUL ACELEI ATITUDINI A RATIUNII POATE FI COMSIDERAT  ASA CA REFLECTARI EMOTIONALE.

Ratiunea gandirii este perceputa-reflectata  senzorial ca dragoste si inteligenta ca iubire?

 Explorarea in cunoastere a miscarii si atitudinii denumite impecabilitate ne releva ca toate invataturile sfinte sau initiatice, adica ale inceputului (a inita- a incepe), ale originii nepervertite- din trairea impecabilitatii sau nascut. Aceasta situatie ne despovareaza de toate justificarile, nu ne da ceva ci ne ia justificarea neputintei si nestiintei, chiar daca transmise invataturile originale  pe cale orala si interpretare personala a   inscrisurilor au ajuns la noi deformate sau golite de continut; mai daunatoare este propria interpretare.

Drogheria la care ma refeream in titlu nu este localizata undeva  ci o poarta fiecare ca povara a modului in care se vede pe sine si  lumea , a modalitatii prin care raspunde la intrebarea ratiunii sale existentiale si rolului sau in lume. Este w. c.- eul de la purtator pe care-l caram fiecare deformandu-ne stomacele sau incrancenarea uscata a negarii cu care intampinam pe oricine. Vestea buna este ca in orice moment spatiotemporal putem redefini acest raspuns  sau sa nu mai raspundem aservindu-ne vreunui model epuizat ca modalitate care ne consuma vitalitatea.

Voi povesti sau poate repovesti, caci  mi-a placut povestea , un moment in care am cunoascut un om care intreaga sa existenta fusese ingrijitorul vacilor, trepadus in gospodarie sub comanda nevestei sle. Era extrem de copilaros, chiar putea fi considerat  retardat , nematurizat emtional, naiv. Intr-o expeditie pe coclauri cu un prieten care dorea sa-mi demonstreze extraordinarele capacitati ale automobilului sau  de teren rusesc, am ajuns intre spini si maracini , gropi si abrupturi , departe de orice drum si intr-un mediu geografic in care nu puteai banui posibilitatea gasirii vreunui automobil. In schimb am gasit niste vaci si pe omul nostru care nu auzise motorul ascultand in casti ceva. De aparitia noastra surprins, scoase castile si nu mica imi fu uimirea cand am auzit muzica clasica.  Docil cliseelor protocolare l-am intrebat "ce mai faceti?" "Uite , pe aici" mi-a raspuns, "pana cand m'oi supara si n-am sa mai raspund lumii" (!?).

Cand porniti pe drumul impecabilitatii, nu va intoarceti chiar daca fiecare pas este in necunoscut, va asteapta trecutul si lasati-l sa va astepte.  A va interzice sau a va lasa liberi rutinei obisnuintelor este acelasi lucru. Inteligenta stabileste proportii armonice si coezive, echilibre dinamice relative.













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu