Cat de bogata poate fi descrierea faptelor in opozitie cu
abstractizarea lor arida prin sinteza, dar de la abstract daca mergem mai
departe la universal , la etern si ni-l asumam ca responsabilitate, oare vom
reusi sa invingem inertia psihologica a interpretarilor si justificarilor
absurde si concluziilor pripite?
Nu cred ca descrierile de mai sus au epuizat
tabloul complet al faptelor si interactiunilor noastre cu “locul’ in care ne
aflam si nici nu si-a propus asta, este imposibil; Nu cred ca este vreun om,
fiinta umana sa fie in acord cu ele, sa-I placa sau sa-l entuziasmeze
descrierile respective, sa-I creasca dorinta de viata, sa-I incante si
amplifice bucuria de a fi. Cred ca o tristete si un pessimism al neputintei
individuale in fata multimii de aceeasi , o demobilizare fetida poate se
instaleaza. Sau poate un impuls nou se naste, impulsul unei hotarari
individuale si a unei responsabilitati active, acolo in locul in care esti si
este sub puterea ta, propriul tau corp, templul spiritului unic care esti. Daca
asta se intampla, un angajement personal fata de tine insuti, atunci “obez”( in
orice directiesi domeniu) daca esti, obezitatea inceteaza in sursa ei, radacina
ei este smulsa din constiinta ta, nu mai o justifici si cu rabdare consecintele
ti se vor arata; nu prin efortul tau impotriva ei, ci prin misterul propriei fiinte.
Nu m-am indepartat de la tema propusa, fara a vedea de ce sa ne “separam”, putem interpreta separarea complet
nefolositor, istoric, ca indiferenta si abandon. Acum suntem indiferenti pentru
ca ni s-a spus ca asa cum facem insemna sa nu fii indifferent. Dovada indiferentei
este abandonul viselor idealuri calauzitoare in existenta in plasa
mediocritatii si comoditatii ei razboinice. Ce simplu si comod este sa intram
in conflict, in razboaie inutile pe care de apoi sa le regretam si sa ne cerem
scuze tardive intotdeauna,; ca nu am inteles bine, ca am crezut ca, ca eu am
vrut sa…, ca…, ca... Nu este vorba in procesul separarii prin fragmentarea fiintei
noastre, suntem deja fragmentati in gandire simtire si reactii. Este vorba
despre revenire la intregime si responsabilitatea ei. Unde revenim noi din
toate escapadele mentale sau din aventurile visate, din toate expeditiile si
explorarile dorite? Acasa; acasa este locul nostru de drept. Acasa este trupul
in care ne intoarcem din visari cu ochii deschisi sau inchisi, este locul natal
(daca-l mai avem in proprietate sau am avut asa ceva vreodata si nu ma refer la
maternitate, ci la sanul mamei de care am fost despartiti imediat dupa nastere
majoritatea dintre noi), locul in care am fost conceputi (daca am fost complet
conceputi si doriti) si structurati corporal, corpul mamei individuale si
corpul geo-cultural concret numit vatra de familie ( daca am avut asa ceva),
locul SAT-ului natal daca am avut asa ceva (in sanscrita sat=univers), locul “uniunii
cerurilor cu pamantul”, mult cantata si elogiata realizare de catre intelpti (sau
locul uniunii celor trei dimensiuni
existentiale universale, neabstracte, specifice fiinite umane), “acasa” in cea
mai exaustiva, cuprinzatoare expresie
este Dumnezeu. Daca nu am fost fericiti de strabuni cu acest “acasa’ universal
si concret, cu stiinta primordialelor constiinte ale sale si a informatiilor
sale creative si vii necesare recreerii-cocreerii noastre ca fiinite complete,
daca ne simtim insuficienti noua insine
si incompleti, atunci nu ne ramane decat sa-l recreem sa-l cocreem, traid IN Dumnezeu si Dumnezeu Creatorul traiste in noi, traim “Aceea”. Traim “Acasa”
oriunde ne aflam in Spatial Iubirii Sale, Iubind, fara sa mai asteptam iubirea
sau revenirea cuiva. Separarea eu-lui
individual nevazut de cel vazut ne va conduce la constiinta intregimii reflexive
a eu-lui uman. Cele doua euri umane pot fi toxice ca si toxinele din alimente,
de care suntem sau nu avertizati pe etichete, cand nu se reflecta reciproc,
cand lupta intre ele sa se diferentieze si separe sa sa se domine reciproc.
Graba si stresul este efectul acestei lupte fara invingator. Constiinta
unitatii reflexive a plenitudinii eu-lui uman conduce prin autoreflexie la
responsabilitate si comportament armonic, decenta si masura buna sau bunul simt
va guverna existenta individului care nu ,ai hraneste conflicte, ci stabileste
in el insusi acorduri si le respecta. Posibilitatile specificine si
neasemnatoare unui eu si celuilalt , celui invizibil si celui vizibil,
vor colabora sub bagheta magica a Spiritului propriu al unicitatii expressive, a
plenitudinii acesteia de sine statatoare. Asta nu inseamna autosuficienta, nu
inseamana opusul a ce cunoasteti, nici impotrivire la ce cunoastetem, inseamna
in termeni proprii mie, intensitate si dinamica in existenta ea se instaleaza atunci cand dominatiile
reciproce ale fortelor universale ce compun cele doua euri sau predominatia
vreunei forte din sfera vreunui eu asupra lui inceteaza. Inseamna ca echilibrul
dinamicii recreative si cocreative primordiale este restabilit si activ in
existenta acelei fiinite umane, s-a intors Acasa (cota zero) si desvarseste
rafinand creativ si comportamental expresia viului din el si din spatial vetrei
nasterii sale, mirificul pamant, taria la care am ajuns dupa peripetiile pe
marile emotiilor si exaltarilor xtrem senzoriale sau mistice involburate . 29 octombrie 2015
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu