11 martie 2015

vizionarul

Vizionarul vechi si nou este expresia dinamicii viziunii creativitatii si a rolului sau in acesta viziune.
Despre vizionari cunoastem doar povesti, pentru ca daca ne intalnim cu unul dintre , in mod sigur nu-l vom cataloga ca atare si cu mare probabilitate il vom considera 'ciudat" si ne va speria daca nu se va obosi sa ne incante sau distreze. Epigonii vizionarilor ii cunoastem sub denumirea de "iluminati' dupa cum le place sa se autointituleze. Fiecare natie isi are proprii vizionari si proprii iluminati nerecunoscuti decat dupa ce-s asasinati sau au parasit colectiva respectiva. Astfel istoria natiilor este povestea faptelor si realizarilor propriilor vizionari si iluminati pe scena marii colectiovitati de gura casca si aplaudaci care se transforma subit in detractori din invidie, apoi se razbuna din constienta  neputintei proprii. De remarcat ca vipurile politice ale natiilor sunt din clasa iluminatilor , constructorilor de organizatii si edificii ale autoritatii lor, in timp ce vizionarii sunt recunoscuti post mortem ca mari artisti,  sau mari inventatori , mari profeti, etc. Paradoxul face ca nici o natie nu-si respecta vizionarii propriei expresii si radacini spirituale (re regula ii asasineaza sau izoleazadaca se exprima public).penrtu ca-s perceputi un fel de abeli care enerveaza felurile de caini de la putere. Tot paradoxul face ca in acelasi timp cu procesele propriilor vizionari natiile doresc sa se aserveasca iluminatilor sau vizionarilor din alte natii, plictisiti de interpretarile cunoscute si incapabile sa reflecte propriile viziuni  care le dau specificitate si individualitate in armonia divesitatii planetare. Evident ca dincolo de aspectele culturale si de limbaj specific fiecarei natii sursa viziunilor nationale au la randul lor o sursa , o arta, arta vizionarului de a individualiza si universaliza prin asta o expresie colectiva a existentei prin transformare. Daca citim povestile omenirii vom descoperi ca toate temele existentiale sunt cuprinse in povestile fiecarei natiuni in parte si ca bogatia natiilor de intelegere si intelepciune este aceeasi bogatie comuna omenirii ca plenitudine; dar frumusetea nu este in copiere ci in diversitate si specificitate creativa pornind din radacina comuna; sa ne imaginam un arbore care ar avea o creanga cu a frunza pe ea, sau doar tulpina cu o frunza! cum le-am considera prin comparare cu modelele de copaci cunoscute?sarac, bogat, frumos, urat? Cea mai mica natie este un barbat si o femeie pentru ca sunt indeplinite conditiile complete de autonomie, plenitudine si sine de sine stataor in  plenitudine, adica perpetuare temporala prin multiplicare a existentei proprii sau eternitate in sine. Natia cea mare  este omenirea vazuta si nevazuta iar cea mai mare natie cunoscuta este planeta insasi si in acelasi timp complet ignorata ca existenta. Vizionarul unei natii are impact la toatele nivelurile conceptului in sine de natie si functionaeaza sinarhic cu toti vizionarii ca un unic corp in care inima sau arta este regina. Nu exista regi si nici leaderi in sinarhie iar regina este mediul-substanta  a expresiei sinarhice si nu sefa ei. Desigur ca maimutele copieaza si sunt expresii grotesti de copii ale reginei ca substanta care se considera indreptatite sa conduca , sa fie slujite, in loc sa sustina si hraneasca, dar astea fac din clasa 'iluminatelor" care nu au absolvit scola, repetente in aceeasi clasa cu regii fitzelor culturale sau politice.
E bine pentru respectul specifiului cultural in care ne nastem sa ne  invocam vizionarii vechi si mai noi care prin maiestria lor au dat timp prin inoirea si regenerarea natiilor lor, si astfel expresiile sinelui  uman sa renasca in expresia sinelui zilei de astazi., sa nu se piarda bogatia lui din memoria, stiinta artei si constiinta planetei vatra existentiala , 'acasa" (adica din casa). De la Zamolxe pana la Eminescu,Culianu  si mai aproape (Calin G,), dinamica viziunilor natiei a fost sustinuta si natia reinviata diprin  intunecimea mintilor bolnave de insuficienta lacomiei. Noii vizionari au curatat viziunile si constiintele natiilor si le-au rafinat pana la esenta lor creativa, pana ce arta din dotarea fiintiala naturala a omului sa se inalte in contiinta si sa ia trup, intruparea artei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu