14 decembrie 2017

energia


Reflectarea unui cuvant in mintea noastra implica o distinctie;  o distinctie cu inalt grad de generalitate fie obiectiv, fie psihologic.

 Distinctia obiectiva este aceea de materie-energie, iar cea psihologica este de putere-neputinta personala. Si din punct de vedere obiectiv/impersonal cat si subiectiv/personal evidentele releva o obsesie stiintifica in a cauta energie sub diferite forme noi pe care sa le intrumenteze tehnologic spre a fi folosite militar si apoi in scopuri lucrative, si o obsesie psihologica a acumularii de putere personala cu scopul de asi implini dorintele.

 Energia pare a fi tinta tuturor intentiilor noastre. Energia ca potential nu ne intereseaza decat prin posibilitatile sale cinetice distructive sau lucrative. Am realizat in domeniul intrumentarii energiei pana acum potentialil energetic al materiei ca si combustibilsau radiatie pana la dimensiunea atomica si nucleara ca arme si surse de energie lucrativa in sistemul necesitatilor industriale si personale. Instrumentam potentialul energetic al fluxurilor cinetice ale energiei in natura, fluxul radiatiei solare, a aerului, apelor, temperaturilor, etc. In domeniul psihologic am intreumentat puterea numelui, pozitiei sociale, puterea proprietatii asupra mijloacelor si necesitatilor, puterea maselor de indivizi sau energia psihologica si biologica.  Toate aceste instrumentari ale potentialului energetic aflat in constiinta si perceptia noastra il datoram inteligentei perceptiei, gandirii rationale si memoriei si  am edificat o societate dependenta de instrumentarile stiintifice si psihologice ale energiei. Astfel energia se releva ca sursa a tot ce este si se misca functional sau distructivv in perceptia noastra. Dar aceste constatari releva ca sursa energiei este materia din punct de vedere stiintific si potentialul biologic sau vitatalitatea din punct de vedere psihologic.

 Distictia energie-materie este aparenta , formala si evidendiaza stari sau stadii in manifestarea energeiei  Energia si materia sunt denumiri polarizante si polarizari ale miscarii energiei sau potentialului universal Diferite nivele de  energie conservata in forma , materia iar potentialul cinetic conservat si eliberat din materie, energia sub diferite miscari. Eliberarea potentialul cinetic al energiei conservate ca materie  este un proces natural denumit radiatie , tot ce exista in univers radiaza, si este un proces instrumentat tehnologic al transformarilor cu diferite randamente.Energia si materia sunt amplitudini ale unei vibratii sau radiatii cosmice fundamentale care functioneaza triadic. radiatia cosmica se polarizeaza ca materi si energie, si intre acesti doi poli isi  constientizeaza existenta in perceptia sinelui.Radia cosmica  generatoare de materie si energie din punct de vedere stiintific este un proces evident ,obiectiv, impersonal, un automatism sau o rutina. dar acest proces nu poate fi evidentiat ca existenta fara observatorul sau care este subiectiv ,inteligent si constient  de ceea ce percetia ii releva. Putem spune ca radiatia cosmica fundamentala este inteligenta., prin instrumentarea rationala a constientei existentei sale  sau propriului sine prin monada obiectiv-subiectiv, impersonal-personal. obiectivuv nu exista fara percetia sau constienta existentei sale care este subiectiva, nici impersonal fara personal. Aceste consideratii ne releva Inteligenta si fundamentala a existentei universale indiferent de nivelul ei  si justifica  comportamentul psihologic uman legat de cuvantul (si semnificatia atribuita) Dumnezeu

 Studiul cuantic releva receptivitatea materiei sau obiectivului fata de exprimarea sau gandirea subiectiva  a nivelului inteligentei perceptiei. Substanta intima isi modifica structura materiala sub influenta gandirii subiective in lipsa careia isi pastreaza structura obiectiva independenta de gandire sau nivelul de conservare al energiei initial. orice gand referitor  sau canalizat asupra unei substante corporalizate sau undividualizate in perceptie este o energie care produce imbogatire a structurilor energetice conservate ca substanta , Energiea inglobata in sistemul sau armonic si omogen initial produce reorganizarea structurilor substantei pe alt nivel de omogenotate si coerenta existentiala pe care il percepem ca superior sau poate prodduce o disfunctionalizare, dezordine, in structura respectiva si degradarea ei pana la eliberea completa a energiei conservate in acea structura obiectivata, corporalizata, proces pe care-l numim subiectiv dematerializare, decorporalizare.  Acest proces natural sau obiectiv releva impactul subiectivului asupra obiectivului si este reflectat si in perceptia fenomenelor din societate strict psihologice, subiective. Dar este relevat si impactul obiectivului asupra subiectivului in aceeasi masura.Ceea ce psihologic consideram obiectiv este memorie; ce este in memorie (cunoasterea) consideram obiectiv fara sa ne intrebam cum a ajuns acolo. Reactiile psihologice sau respingerea si opozitia la obiectiv (obsesia maimultului), refuzul psihologic al definitiilor din memorie (obsesia maibinelui) sunt structuri de gandire subiective care au impact dematerializator, eliberator al energiilor materiale si psihologice inglobate in acele structuri ale obiectivului si subiectivului. Efectele acestui impact  al structurilor gandirii  de acesta factura reactiva, exclusivista este decorporalizarea. Inchipuirea sa imaginarea altor structuri obiective sau subiective  tot in domeniul reactiilor la tot ce este asa cum este  se incadreaza .  Evident ca exista si impacturile opuse reactiilor asupra substantei si psihologicului. Acele ganduri care exalta emotional  existenta si sunt aprecieri ale expresiilor sale corporalizate, recunoasteri ale desavarsirii lor, a plenitudinii si frumusetii expresiilor sale, a utilitatii si meritelor lor functionale in ansablul existentei produc transformari structurale la nivel interior , alte forme de cristalizare care reflecta prin frumusetea si ordinea lor consideratiile subiective din exteriorul lor. Aceste consideratii pentru existenta si utilitate expresiilor respective din perceptiaa inteligenta a ratiunii existentiale a oricaror forme, sunt energii  cu care structurile respective empatizeaza intr-un sistem coerent prin rezonanta cu natura lor primordiala. Experientele referitoare la receptivitatea apei fata de gandurile de apreciere ale omului, sau vibratiile muzicii sub impactul carora este supusa este revelatoare si confirma consideratiile  de mai sus.

 Ce impact are asupra constiintei individuale aceste relevari- ca sa nu spun revelatii.  Evident ca deschid o noua perspectiva asupra statutului uman in existenta universala , il responsabilizeaza. Este ceva nou? Nicidecum!Avem in fata modalitatea de exprimare a modelelor noastre denumite maestri care nu deschid gura decat sa faca afirmatii pozitive, pentru, Nu barfesc, nu sunt ironici, au umor, , entuziasm, decenta si compasiune, etc. Aceste relevari ale comportamentului radiatiei cosmice inteligente ca natura obiectiva si subiectiva in monada functionala coeziva si ordonata armonic ca miscare a inteligentei sale, ne deschid un orizont functional pragmatic in raport cu aspiratia noastra de libertate. ne simtim liberi cand descoperim ca depindem doar de propria gandire, de ce facem cu ea sau mai functional de propriul comportament mental si corporal.Nu este vreo piedica in fata bunastarii cuiva alta decat cea pe care si-o pune singur. Bunastarea sociala este umflata ca model de bunastare si structurata definitoriu prin cantitatea consumului si comoditatilor. Bunastarea fundamentala este sanatatea; Fara sanatate sau armonie functionala launtrica sau fiziologica si exterioara ,psihologica sau comportamentala libertatea este o utopie. Sanatatea mintii si trupului una cu el este denumita si stare de gratie, in acesta stare suntem conceputi si nascuti daca nu intervin accidente sau influente rauvoitoare, perturbatoare in momentele respective.Influentele rauvoitoare se refera la fluxuri de gandire potrivnica  prin exclusivism si asa denumita impersonala atitudine a constatarilor obiective, fara sumarea responsabilitatii constatatorului ca fiinta a carei gandire are impact substantial.

 Imi amintesc uimirea unui subiect pusa in intrebarea sa:' ba, tu nu vezi realitatea, iesti chior"? Dimpotriva, i-am raspuns , o vad in starea sa primordiala,nedegradata, sau o vad asa cum imi place sa fie cand nu este in perceptia mea si cred ca ii place si relitatii,  credinta confirmata de ratiune. Nu tevad frumos dar cand fac afirmatia, atitudinea ta se schimba , realitatea se schimba, ii place afirmatia mea.. Ce face fiecare in realitate ? O modeleaza si remodeleaxa dupa propriile frustrari., se razbuna sau o iarta. A ierta nu inseamna a uita, a sterge din memorie ci o actiune care imbogateste memoria cu forme noi, cu frumusete. Nu exista om care sa nu stie ce este frumos si ce nu.

 Paradoxul este ca nu avem repere comportamentale si cautam modele de gandire si actiune optime . Nu exista un model exhaustiv optim de reactie psihologica sau reflectare in gandire. Reperul natural este frumusetea formei si dragostea radiatiei sau miscarii energiei.Cautam frumusetea si dragostea iar conceptializarea dupa modele si exigente nu ne lasa sa o percepem atotcuprinzatoare precum energia sau oceanul de energie in care ne manifestam folosind-o in beneficiul propriu sau nu.Constienta unicitatii energiei si substantialitatii ei ne poate responsabiliza comportamentul mental sau comportamental. Atitudinea este impulsul.

 Omul ca energie unica este o atitudine in energia inteligentei care ne scoate din exclusivism si incrancenarea luptei cu morile de vant sau cuvintele memorate. Mintea este energia unica potentiala si fiecare ii foloseste potentialul cunosterii exprimat prin gandire dupa propria constiinta a ceea ce este sau reflectare a perceptiei sale. Reflectarea perceptiei sau gandirea este un proces fluid in continua inoire si imbogatire a expresiilor sale formative sau distructive dupa cum este folosita. Mintea impersonala ,obiectva este subsatnta si cunoastere ,ea nu exista fara observatorul miscarilor sale sau energiei sale si este in observator . Dialogul interiorintre cine si cine se poarta? In popor se spune ca cine vorbeste singur este nebun (nu este bun)!Mintea vorbeste cu ea insasi isi reflecta miscarile? Cand dialogul interior este opritmintea se releva siesi sau gandirea ca miscare se autoconstientizeaza ca misterul intregimii., unicitatii Ceea ce este fragmentat-gandirea nu poate fi intregit si ceea ce este intregime  mintea,  nu poate fi fragmentata. Formele corporale diferite si separate in perceptia noastra sunt in fapt forme diferite de expresie ale aceleiasi minti, inteligente. Om sau neom doar propriul comportament te face. Inteligenta percetiei ne releva proprotia de aur a existentei in care toate cele ce sunt sau nu sunt inca, functioneaza- bunul simt sau decenta comportamentala. Din extreme in extreme invatam sa convietuim in inceputul/ sfarsit al clipei, inteligenta coroborand elegant necesitatile cu libertatea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu