24 octombrie 2015

de ce facem ce facem?

Este intrebare pe care putini si-o pun si mai putin au raspunsul evidentei.
Dincolo de justificari, explicatii si inaintea lor , evidenta este. Sa se simta puternic  razboinicul doreste; sa se simta liber rebelul doreste; sa se simta fericit  suferindu-l doreste;etc. SA NE SIMTIM este raspunsul intrebarii care releva tinta eforturilor tuturor -SA SIMTIM PROMORDIALA  CONDITIE UMANA, puterea, libertatea, fericirea. Oare amintirea conditiei primordiale ne chinuie atat de exigenta ca orice am face nu o putem retrai? Evident ca nu; doar calea aleasa pentru a reveni in starea primordiala a simtamintelor este nepotrivita cu tinta noastra. Simtirea implica contactul si noi suntem in permanent si complet contact cu mediul nostru de gandire, cu mediul social, cu mediul ambientului personal, etc. De ce acest contact cotidian nu reflecta simtamintele conditiei primordiale cunoscute sub metafora de "starea de rai". Atentia si concentrarea ei este raspunsul pentru ca primul nivel de contact este atentia. Mediul social si fizic, mediul oraselor   si ambientului tehnologic artificial al locuintelor individuale de tip cavou cochet aranjat arhitectonic sau feng shui nu pot reflecta simtamintele primordiale. Ca sa intelegem calea recuperarii si trairii lor constante, trebuie sa ne amintim circumstantele conditiei terestre primordiale: puritatea aerului si apei, desavarsirea ecologiei ca nivel maxim de ordine al armonicelor fortelor  planetare intr-o dinamica fermecatoare, oamenii traind in mijlocul biologicului si ritmurilor sale regeneratoare de sine statatoare, desavarsirea trupurilor in armonie cu mediul lor existential desavarsit in care orice disfunctie era sub nivelul de energie si vibratie al omului ca sa-l poata domina ca astazi. Banii ca simbol al conditionarilor  nu erau peste energia si vibratia intelectului uman si de fapt nici o conditie exterioara nu putea domina vibratia umana careia i se supunea orice creatie dorindu-i prezenta revigoranta si aducatoare de placere pentru ele, a emanatiei desavarsirii fiintei lor. Conditia fericirii creative si lipsa oricarei radiatii violente a gandului sau, il facea pe om soarele planetei a carui caldura orice vietuitoare insufletita dorea si ii respecta vointa. Si astazi sunt oameni care traiesc in acea stare primordiala a libertatii si vibratiei fericirii creative si asta ii face sa linisteasca si imblanzeasca orice feroce fiara sau periculoasa vietate pur si simplu mangaindu-le. In bagavagita sunt multe povesti ale reverberatiei starii primordiale a fiintei umane in acea epoca, povesti ce ne par stiintifico-fantastice sau imaginare, incredibil de asociat acele conditii, omului. Si totusi, ca ne indoim sau credem, posibilitatea unor fapte relevate in acele povestiri si informatia lor exista. Pentru informatie este irelevanta aprecierea de fals sau corect pur si sumplu ea exista indiferent cum este considerata. De ce suntem inclinati  fara indoiala sa asociem tot ce-i mai urat fiintelor umane si foarte reactivi la orice conditie frumoasa sau de putere si libertate asociata fiintelor omenesti? Ori nu sunt fiinte umane si ura fata de ele justifica rational asa atitudine dusmanoasa preconceputa si unanim acceptata neindoielnic a jalnicei lor expresii, ori suntem  jalnici autoflagelatori inconstienti , autodistructivi Tot ce este se hraneste din gandul nostru si implicit jalnica parere si atitudine fata de noi insine, o redefinire a definitiei promordiale.Un om in conditia lui primordiala si nepervertita ar fi astazi confundat cu extraterestri ( fiinte care nu au atins nici pe departe desavarsirea sinelui  viu de sine statator uman) sau vreun erou mitic, sau mutant, vreun cyborg extraterestru prin capacitatile sale de actiune si expresie. Intrebat cine esti si ne-ar raspunde  "o fiinta umana", de abia atunci poate ne-am intreba : daca el este fiinta umana , atunci noi ce suntem? Omul poate decadea si mai jalnic la nivelul primatelor daca insista in aceasta directie de actiune asa zis civilizata; maimuta este expresia decaderii umane si nu omul evolutia maimutei. (Inteligenta omului nu este reflectata de sisteme tehnologice artificiale ci de cele vii, biotehnologie in care sunt neasemuite, neasemuire neatinsa inca de alte fiinte) Nu credem posibilitatea asta / sa ne amintim puterea transformatoare sau alchimica a stiintei de astazi in domeniul manipularii materialului genetic!daca se poate face constient se poate si ...  inconstienti de rezultate ca fapte vii, maimute. O puternica schimbare de mentalitate si mai ales revenirea la definitia primordiala a fiintei umane si a menirii sale in univers, definitie negata si schimbata astazi, este imperios necesara. Consecintele redefinirii rauvoitoare si dusmanoase  sunt cele pe care nu le mai putem nega sau justifica, cele ale conditiei omului in lume. Ce este omul altceva decat o imagine si imaginea are definitia si menirea  functiunilor sale; Dupa cum definim omul ne definim  fiecare pe el insusi si rezultatele acestei puteri individuale de a da definitii sau a redefini le suportam individual, iar...Evidenta releva starea jalnica de sub mastile ipocriziei marketingului de PIR  care ascund  jalnica redefinire cu care am fost mintiti si inoculati sa fim asociati si identificati. Nu intru in detalii, cunoasteti cu totii definitile pacatului ORIGINAR (originea fiintei umane redefinita din cea de fiu al Unicului Dumnezeu creator al universului si a tot ce exista, unicul fiu nascut al Domnului tuturor, legea fiintei sale.) Poate nu credeti importanta redefinirilor sau definitiilor acceptate neconditionat si puterea confirmarii lor prin experienta ; asa este cand propria putere o ignori parandu-ti ceva banal lipsit de importanta, tocmai perntru ca te-ai plictisit de ea: " e ceva simplu fara extraordinar in ea, o banalitate;" imi spui tu mie ca banalitatea asta accesibila tuturor este o putere care poate transforma nu numai gandirea dar si trupurile si calitatea lor , societatea umana???!!!"; "Du-te dom'le la plimbare cu prostiile astea, nu vezi cum e lumea, nu vezi ca fara bani esti nimeni in lume?" Da, ciudata dreptate are dumnealui, ciudata oglindire a definitilor sale cu realitatea; cine sa tina seama la aceste "ciudatenii extraterestre"; Daca le-am denumit "extraterestre" poate ca vor starni curiozitatea ne-bunilor ce cauta divinitatea omului in alta parte, noi idoli carora sa se inchine ca pe cei locali i-a epuizat. Cu cat vine de mai departe si are scula mai tare si mai mare, cu atat consideram mai important si valoras "veneticul", mai bun de idol sau expert, iar ce vine din launtrul fiintei tale sau fratelui tau este banal si vulgar, lipsit de orice importanta- " poate fiecare - cum sa mai ies in evidenta fata de ceilalti semeni?" Oare pot toti sa exprime delicatetea si decenta, blandetea puterii ca fiinte?? Nu cred, dar concursul si concurenta in alt domeniu se duce, cel al rapacitatii, cinismului si mediocritatii violente; iata domeniul in care vrea cetateanul turmentat sa se evidentieze in fata celorlalti. De ce facem ce facem? Sa ne simtim cei mai tari, cei mai mari, cei mai inteligenti, cei mai bogati, etc. E in regula, doresc tuturor succes si ca propriile definitii sa nu le  stea piedica in cale.  Putem redefini totul, asta nu insemna ca am creat ceva,  dar inseamna ca revenim prin contemplatia naturii si omului, prin meditatie la redescoperirea definitiilor primordiale si la valorizarea lor prin experienta vaccinarii cu opusul, sau vibratia umbrei lor, amintirile moarte. Sunt haruri si daruri primordiale ale fiintei noastre, tuturor  fara exceprie daruite ca primordialitate expresiva si functionala, toate in unul si unul in toate. Nu cred ca mirare mai mare poate fi decat aceea a inminunarii  ca efect al trairii lor directe, cel de-al doilea eu (de fapt primul eu uman) complexul simtamintelor.. Dar, cum spuneam calea care duce in fundatura cunoscuta a hipnoticii dezastrului interpretarilor emotionale subiective, trebuieste in mod rational parasita si intorcandu-ne la tangenta dintre cunoscut si necunoscut, sa schimbam hotarat  directia. A doua nastere nu este o metafora ci un eveniment individual si colectiv in evolutia si dinamica universului provocat de noi insine, caruia nu ne putem opune. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu