27 septembrie 2015

intelegerea

Exista un impuls psihologic profund de a intelege ce se intampla, de ce, cine este vinovat, responsabil, sau cine trebuie sa rezolve situatiile circumstantelor sociale, familiale, sau individuale. Cautam explicatii, informatii, comparam si judecam, dam verdicte si excludem.
Cauzalitatea fenomenelor este cautata pentru a le intelege resorturile si a le controla manifestarile sau modifica forma si manifestarea lor spre folosinta noastra. In ceea ce priveste tehnologia ne descurcam de minune, tehnologia  este ceea ce noi am facut. In ce priveste natura, intelegerea se complica, fenomene simple in percetia noastra sunt greu de inteles fara modelarea lor informationala sau gandirea lor. Chiar si asa copiii au mari probleme de a intelege fenomenele naturale ale propriei existente cu care se confrunta si de care beneficiaza individual cand informatizarea lor pare complicata in raport cu firescul desfasurarii acestora. Copii trebuie sa invete mai intai cuvintele domeniului descris al existentei, apoi sa perceapa semnificatia lor ca dinamica si de apoi sa reflecteze in propria gandire- ceea ce este evident-tacut in perceptie,  in limbajul stiintific exact al descrierii fenomenului. Noi putem uita cuvintele descrierii dar nu putem uita fenomenele; ex putem uita numele sau denumirile unor fenomene sau persoane dar asta nu inseamna ca in percetia noastra curenta sau subtila acele fenomene si persoane ale caror denumiri le-am uitat sa nu mai existe.nu mai stiu cum se numea un actor dar prezenta sa si rolul jucat este in memoria mea fara conditionarea existentei sale de uitarea numelui sau. Am nevoie de nume sau denumirii doar daca vreau sa comunic despre cu cineva. Noi denumim "lapsus" aceasta situatie, imi lipseste din memorie numele dar nu si fenomenul sau fiinta respectiva. Percepem universul fiecare asa cum il percepem dar am uitat semnificatia cuvantului univers, cosmos, absolut, etc.; trebuie sa facem apel la dictionare pentru ca denumirile respective a caror semnificatie a fost uitata sau chiar denumiri uitate  sa ne "imporspateze" memoria. Este o mare problema cand uitam denumirile sau numele propriu si al celorlalti, spunem ca "ne pierdem memoria". Eu nu vad nici o problema in asta, denumirile sunt acumulari care se consuma fara utilizarea lor dar asta nu insemna ca pierdem ceva ci am consumat ceva, asemenator cu hrana. Improspatarea memoriei este de asemenea similara cu a mancare prospata, si chiar daca este aceeasi mancare este proapat facuta. Ce sunt denumirile altceva decat amintiri? Memoria se hraneste cu amintiri si ele trebuiesc mereu improspatate. Imporospatarea lor este prin utilizare, in domeniul de lucru al memoriei care este limitat ca interfata a intregului sau potential, improspatam mereu denumirile si  descrierile domeniului. Nu toti indivizii sunt preocupati si au ca interfata a memoriei de lucru aceleasi domenii existentiale si este firesc ca domeniile neutilizate ale memoriei sale sa nu fie imporspatate cu denumirile sau amintirile respective; dar asta nu insemna ca acel individ care nu-ai aminteste limbajul medical, matematic, fizic sau psihologic si nu are proaspete in memorie denumirile si semnificatiile stiintelor respective este inferior sau handicapat mental in comparatie cu cei activi in acele domenii; nu inseamna ca acel individ are probleme existentiale. Chiar daca nu poate comunica in acele domenii informatiile domeniilor sunt active "tacut" in acel individ, memoria sa este completa, nu ii lipseste ceva doar pentru ca nu-si aminteste denumirile fenomenolor fiziologiei si psihologiei, anatomiei si instictului. Nu stiu daca,dar nici nu cred ca este foarte important in existenta sa fim imbacsiti de denumiri sau imagini /amintiri ata timp cat percepem si perceptia este completa, o intregime in comparatie cu amintirile si denumirile lor.Mai mult este evident ca un "ignorant" necultivat din punct de vedere corporal si fiziologic este mult mai puternic, fapt care-l face invidiat de intelectualii memoriei imbacsite cu ce au zis si facut altii. Vigoare tineretii este simultana si direct proportionala cu necultivarea lor sau educatie. Asta nu inseamna ca educatia este nepotrivita, dar educatia fara vigoare si viceversa, sunt extreme inutile. Minte sanatoasa in corp sanatos reflecta armonica necesara unei expresii complete si folositoare in existenta a tineretii. Cum se face ca "la conducereA" societatii gasim extremele, ori tineri imaturi la varstele limita a tineretii lor , ori obositi foarte destepti. Maturitatea nu este rezultatul unui examen ci al armoniei existentei individului in urma educatiei corporale si filososfice a constiintei sale care se manifesta ca vigoare fizica si intelectuala, vigoare pe care nu ti-o poate da scoala si nici sportul luate separat. Vedem sportivi talentati, evaluati la preturi de tehnologie spatiala cu comportamente infantile, grobiene, primitive, intelect subdezvoltat.(Ex scoala pentru aceasta situatie din punctul meu de vedere este  fotbalistul C.Ronaldo). Nu vom intelege ceva daca nu pornim de la semnificatia cuvantului/verb a intelege. Miscarea verbului universal a intelege are ca samanta acordul si contactul direct cu ceea ce vrem sa intelegm. Nu putem intelege nimic din fenomenul sau manifestarea cu care nu suntem de acord si o contactam empatic direct- adica suntem "in" acel femomen si nu exterior lui.(pentru empatie nu este nevoie de doi). Acest tip de contact total este cunoscut si  sub metafora "cunoastere directa', cunoasterea maestrilor din orice domeniu al existentei care nu este teoretica ci faptica, motiv pentru care ei pot sa faptuiasca si educa prin fapte si exemplul lor. Marele Maestru Isus  "putea sa iubesca" in orice circumstante, neconditionat de ele, avea contact direct, constiinta puterii respective si  vedem la televizor cati vorbesc despre tot felul de "puteri" ale fantomelor, ingerilor, cristalelor  si alte fenomene paranormale fara sa poata puterea respectiva; aceasta este difenta dintre stiinta/fapta si cunosterea/teorie?abstractizare irelevanta, vorba goala de continut sau amintire moarta de mult, ajunsa fecala. CEi care-si hranesc memoria cu amintirea puterilor personale sau ale altora se hranesc cu fecale ,resturi de la masa puterii, stiintei. Stiinta este fapta , cunoasterea poveste despre faptele altora sau ale persoanei. Stiinta nu se uzeaza, nu se pierde, nu este femera sau temporala, cunoasterea se consuma si se pierde, se uita, este efemera si instabila. Stiinta este fapta inteligentei pe cand cunoasterea (asa cum o neintelegem colectiv ca cumulare de teorii), este umbra faptei.Stiinta este  tacuta, cunoasterea galagiosa ,stiinta este putere si cunoasterea puterea galagiei,.Observati cum credinta ca daca vorbesti mai tare (pana la urlet) sau acoperi sonor pe ceilalti esti mai tare si ai dreptate este obisnuita manifestare a politicienilor si asta spune f.mult de calitatea cunoasterii lor-galagia fara continut in faptele lor , fapte ale stiintei, care este alta stiinta decat cea firmata galgios, stiinta faptei de care nu tine nimeni seama obligati de ai banui de nevinovatie, de inconstienta faptelor lor de care nu sunt vinovati. Faptele sunt, le stie toata lumea, dar vinovati de ele nus. Fpta in sine este demonstratia stiintei si ca atare nu este necesara demonstrarea lor, chiar daca stiinta lor nu ne convine , stiinta  autocoruptiei si coruperii..'Stan Patitul" este metafora celui care a invatat stiinta prin faptuire sau fapta stiintei sale ca uniune cu sine . Acest fel de intelegere prin contact direct si fapta contactului,  a insemnat acord cu stiinta sau fapta facuta, apoi acordul a condus la intelegerea faptei si astiintei sale, apoi la pricepere in a faptui acorduri si in cele din urma la responsabilitatea acordurilor pe care le stabilim. Noi stabilim acorduri cu tot ceea ce ne sperie si afirmam ca acordul nostru este cu ceea ce speram sa se intample sau sa obtinem.Evidenta faptelor arata clar acordurile stabilite si stiinta lor in manifestare (stiinta degradarii de sine), dar speram la sanatate si bunastare, le speram doar "in lipsa" , pana la "pastele cailor" Cand 'ele" sunt stiinta si fapta traita, le ignoram ca existenta si din acel moment incepe degradarea  ca fapta a stiintei ei. Stim sa ne degradam fiziologic, anatomic, psihologic, etc, dar ne facem ca nu stim sanatate si bunastare desi daca nu le-am stii nu le-am invoca. A stii insemna a face iar la aceasta stiinta numai inelegerea-acord conduce.Daca ne recunoastem stiintele individuale si colective nu ne vom mai intreba de ce se intampla ce se intampla noua sau familiilor noastre, si cum este posibil sau lasa Dumnezeu sa se intample. In societatea noastra nu exista necunoscut sau intamplare, crize sau cresteri conduse de legi necunoscute si rauvoitoare, cinice, impersonale.In modalitatea in care gandim despre noi  si ceilalti sau despre cum si ce trebuie sa facut si facem,  in faptele noastre gasim toate raspunsurile. Daca gandim si nu facem nu insemna ca cel care face nu face ce am gandit sa facem. Unii gandim si nu facem, altii facem si nu gandim, dar per total tot ce este gandit este facut.Asta explica plictiseala relevata de "nimic nou sub soare", efectele dezastruoase ale rutinelor de tot felul care contin morbiditate sau timp; tehnologia se vrea a ne scapa de rutinele individuale in societate lucratorilor, dar nu ne pot scapa de rutinele psihologice ale cunosterii de sine., umbre ale stiintei sine. Sinele este fapta stiintei si se releva  constiinta sau varful stiintei, bomboana de pe tortul ei , fiinta corporala umana. Acordul insemna contact, contancul aduce claritatea, intelegere, intelegerea pricepere in a reface, vindecare. Sistemul imunitar este desavarsit in toate dimensiunile existentei corporale. Putem reface instantaneu corpul chiar daca a fost distrus cu o bomba atomica. Daca instantaneu este greu, atunci cu rabdarea si timpul vom recunoaste puterea autorefacerii sau autovindecarii, singura vindecare care dureaza pentru ca este stuiinta individului neconditionata de circumstante si bani, nu este stiinta altuia. Singurul fundament in existenta este propria fapta, altfel stam pe fundatii de nisip si orice constructie  sociala sau individuala, dupa cum evidenta releva, se naruieste..

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu