20 august 2013

lumea lui Nu

"Exista da si exista nu, cei mai mult decat atat de la cel rau vine!"
Suntem in rutina zilnica si orice am face nu putem iesi din ea; efortul de a renunta la rutina se reduce la efortul de a schimba forma rutinei. Inlocuim o rutina cu alta si credem ca am schimbat ceva! Schimbarea e continuitate sub alta forma si rutina nu inceteaza. Dar ce rutina onoram? Daca relevam faptele asa cum sunt fara sa le interpretam sau justificam vedem ca suntem in rutina lui Nu. Nu vrem boli si accidente, dar avem;  nu vrem conflicte si razboaie dar avem, nu vrem degradare si imbatranire dar avem, nu vrem esecuri si pierderi dar avem, nu vrem sa murim dar murim, nu vrem frustare dar avem, nu vrem nefericire, nemultumire dar avem, nu vrem mediocritate dar avem, nu vrem mercantilism dar avem, nu vrem discreditare dar avem, nu vrem coruptie dar avem, nu vrem ... ! La tot ce spunem nu , avem! Spunem da tot la nu; nu vrem sa ne vindem viitorul la camatari sau banci dar spunem da, semnam; nu vrem sa platim biruri nejustificate dar spunem da, platim; nu vrem sa fim barfiti dar spunem da, barfim; nu vrem sa murim dar spunem da, ne cumparam cavouri; nu vrem sa..., dar spunem da, actionam!Nu vrem sa fim slugi dar spunem da , ne angajam! Nu vrem sa fim mintiti dar spunem da, mintim. Nu vrem sa suferim dar spunem da,  plangem de mila noua si celorlalti! Nu vrem surprize neplacute dar spunem da, le producem. Enumerarea nu este exhaustiva o puteti continua. Partenera  ma roaga sa fac ceva si cand onorez dupa propria cunoastere cererea  spune: "tocmai asa nu vroiam sa se intample" modului in care faptul sa intamplat; fara sa stiu si sa vreau tocmai modalitatea nedorita sau care se vroia evitatata am ales. O prietena imi cere ajutorul intr-o situatie descrisa in felul urmator: "numai asta nu mi s-a mai intamplat"; tonul vocii spunea ca toate celelalte rele nedorite se intamplasera deja si surpriza unui nou rau posibil intamplat o debusola complet. Din murfologie parca imi amintesc ca daca exista o singura varianta ca ceva sa nu mearga , nu va merge. Constienta ovbservatiei evenimetelor confirma ca exact ce nu dorim, se intampla; iar daca se intampla ce dorim se intampla nu-ul caruia i-am spus da. In afaceri se dovedeste ca este mai profitabil sa distrugi firme decat sa construiesti; acapararea de firme si dezmembrarea pentru fier vechi a imbogatit vip-urile vremii;  la fel sa furi decat sa produci e mai profitabil caci, nimemni nu vrea sa fie furat si furtul este in norma lumii lui Nu. Nu- ul care nu ni l-am dorit se intamnpla si spunem da unui altfel de nu pentru ca nu cunoastem pe da. Nu vrem sa ne impovareze ceea ce am acumulat dar ne impovareaza aservindu-ne.  Eu spun ce nu sa se faca si sunt acuzat ca am spus sa se faca! Eu nu am facut dar se afirma ca as fi facut!  Nu putem spune da unui da necunoscut!. Astfel spunem da nu-ului cunoscut.  Aspiratia necunoscutului este blocata de teama si complacere in vechi-ul si comodul nu. Asa cum nu vreau este exact cum se intampla. Ce sa mai ma mir ca eu sunt  in constiinta inconjuratorului exact cum nu sunt!  Vointa umanitatii este aservita lui Nu si lui "asa Nu!" si modelele respective le obiectiveaza pana au ajuns credinte, un lant al mizeriei mediocritatii. Eliberarea de acest lant  nu inseamna parasirea vietii.  Strigatele de disperare de genul "cum se poate asa ceva!!!" releva ignorarea faptului evident. Din intamplare natura nu apartine lumii lui Nu, desi am vrea noi sa ne apartina. Din lipsa naturii in lumea lui Nu ne facem o natura artificiala si conditionata. Comuniunea si uniunea nu conditioneaza, ca atare nu ne place; daca nu pot sa te conditionez , cum sa te folosec, controlez???  Ne place conditionarea pentru ca este mijlocul folosirii reciproce, dar nu ne place sa fim folositi. Nu ne place,  dar spunem da folosind fiintele in interesele mediocritatii cunoscute a egocentrismului ignorantei exacerbate in violenta calomniindu-le. Iubirea ne atinge din intamplare cand nu suntem atenti la Nu!  Dl. Nu se supara si ne capteaza iar prin exigentele atat de cunoscute ale rutinei sale. Exista dl Nu si dupa cum vedem, nu este mai mult decat atat! Privesc la dl. Da si citesc in cartea cuvintelor vii, nu este mai mult decat atat!   Lumea lui Nu este o lume fantomatica, fantome ale amintirilor moarte deja, iti pune in gura si fapta moartea din ele. Nu este obligatoriu sa le bem si mancam. Paharul lor a fost baut odata, acum se va releva si obrazul celalat al celui viu. Otrava calomiei si contestarii sinelui nu ne mai omoara ; suntem imuni deja. Pentru fiul omului nu este un loc unde sa spuna: 'gata, am ajuns"; el nu are inceput si sfarsit. Disponibilitatea fixata pe da sau nu este la fel de inutila, plictiseste; intelepciunea ne arata la ce si cand sa fim disponibili sau indisponibili; maiestria este jocul lui da si nu. cand e nu e nu ,cand e da e da; nimeni nu te crede cand spui nu sau da, cere explicatii si dovezi;  nu accepta nici pe nu , nici pe da, este in mai mult decat atat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu