09 iunie 2013

constitutie

Se spune ca este legea fundamentala, sau fundatia unui stat. Romania isi rescrie constitutia si este momentul oportun ca acesta noua scriere sa contina unanimitati sau majoritati extinse de idei si reglementari.
Propun ca noua constitutie sa contina obligativitatea statului de a improprietari si garanta fiecarui cetatea un hectar de pamant care nu poate fi instrainat ci doar dat in succesiune numai unui copil. Producatorilor agricoli in forme asociative romani sa le garanteze 100 hectare spre folosinta, indiferent de natura terenului.
 Nu cred ca exista vreun roman care sa nu fie de acord cu asta (eventual cei care au mai mult se pot opune intuil pentru ca nu vorbesc de restrictiile maimultului ci de garantarea minimului cetatenesc). Se spune ca majoritatea hotareste si as vrea sa vad o astfel de majoritate in idee cum poate fi blocata.  De ce nu este posibil? Visul pentru pamant odata si odtata un stat trebuie sa-l garanteze ca obligativitatea sa a unanimitatea populare de dorinta. Daca tot intrebam ce e de facut de ce sa nu facem ce dorim in acord cu fiecare. De ce in numele majoritatii minoritatile sa-si faca de cap?.O astfel de idee nu este legare de pamant ci garantarea legaturii cu pamantul natal cu valorile lui. De ce este pamant natal daca atunci cand nu esti propietar nu poti sta fara sa platesti? In tota istoria lor oameni au fost deposedati de pamant, de proprietate, fie in america fie opriunde prin rapt teritorial violent sau legislativ, fatis sau prin pacaleala, inselaciune idetica sau economica. statul garanteaza proprietatea dar ce proprietate garanteaza celor care nu au? Ei  sunt cetateni romani doar la plata impozitelor si taxelor pe munca proprie? Munca proprie nu este proprietate garantata? Mai trebuie sa platesti ca sa muncesti? Sa se faca odata o distinctie clara intre a fi cetatean si firma comerciala. Companiile comerciale au acaparat drepturile cetatenesti. despre ce libertate cetateneasca vorbim daca cetateanul nu are garantat un loc unde sa stea si muncesca neingradit de regulile comerciale? E treba lui daca nu ii ajunge si vrea mai mult, sa se supuna regulilor respective, dar al constrange la supune nu este respect fata de cetatean! Iata o idee si cate consideratii pe marginea ei, o idee neimplementata social  dar care este in sufletele tuturor. Nu poate sa nu aiba succes daca indraznim sa o sustinem ca cetateni cu drepturi depline in asi fundamenta comunitatea. Mi-ar place sa vad in fata parlamentului milioane care o sustin, milioane cares in deplin acord interior cu ideea. Dar regret ca este imposibil ca de fiecare data cand un bine comunitar doreste sa se afirme. Justificarile si lasitatea lor inving de fiecare data. Totusi am lansat ca de fiecare data o provocare care ar putea sa-mi "iasa pe nas" dar nu am ce pierde ca nu am 'nimic" Celor ce le surade ideea sa se grabeasca sa bata fierul cat e cald , altfel reprezentantii lor" ii fac" si de data asta . Ar fi o idee pentru si nu impotriva cuiva deci nu ar avea oponenti in miod firesc. Cum sa se faca asta e usor odata ce a fost stabilit ce. politicienii care au luat locul reprezentantilor poporului ne dau mereu in cap cu asa a vrut poporul; sa-i vedem pe unde scot minciuna

8 comentarii:

  1. Oare a venit vremea pentru abolirea muncii?

    Din pântecele crizei tocmai se naște balaurul new-age al apocalipsei.

    Împrumuturile ne copleșesc, resursele sunt pe terminate și urmează o iarnă lungă, spun clarvăzătorii noii economii: urmează războaie, întoarcerea la sapă și haznale cu cocoșei care aduc câștiguri la nesfârșit, de nici nu-ți mai vine să-i cheltui.

    O parte dintre fundamente sunt adevărate. O bună parte dintre resurse sunt în realitate consumate degeaba, pentru lucruri de care este nevoie la alte lucruri de care este nevoie la alte lucruri de care chiar avem nevoie. Iar ăsta a fost un lanț scurt și cu final fericit. Se poate mult mai rău.

    Totuși – în timp ce lanțurile de producție s-au complicat – și productivitatea teoretică a crescut, până la niveluri pe care rar le luăm în calcul. Un singur om poate produce – într-o economie avansată – mâncarea necesară pentru alți 100 (sigur, dacă vrea e liber să dea cu sapa doar pentru el). Un altul poate produce toate celelalte bunuri fizice pe care le consumă zece.

    Practic, pentru toate aceste lucruri este nevoie de calcul economic și financiar. În jurul prețului, informația-care-le-spune-capitalurilor-ce-și-când-să-facă, o întreagă rețea economică se dezvoltă. Contabilitatea și băncile, birocrația și gulerele albe corporatiste, toate acestea au ajuns deja să cântărească cel mai mult în costuri.

    Iar când tortul se mai micșorează și nu mai e destul pentru toată lumea, evident încep propunerile: cine să fie aruncat peste bord? Bancherii? Acum! Avocații? Ieri! E reacția firească. E forța pieței care testează dacă nu cumva costurile unei categorii care – în sens foarte larg – depășește jumătate din costurile cu forța de muncă aduce sau nu o valoare adăugată mai mare decât costurile.

    În momentul când concluzia va fi clară, mulți vor deveni brusc inutili, așa cum aproape toate meseriile de pe lumea asta sunt sortite să devină. Însă cu costul – greu de imaginat – al dispariției prețului și al unității sale de măsură, banul. Fără un reper măsurabil de cerere, ofertă, cost și beneficiu, supraviețuitorii acestei apocalipse trebuie să-și împartă iar sarcinile: unul să muncească gratis, de plăcere, iar ceilalți nouă să stea. Ar fi visul ratat al comunismului, îndeplinit nu de socialism ci tocmai de capitalism. Poate criza de acum este un semn că e timpul. Rămâne un singur obstacol. Cine se oferă voluntar?

    Articol publicat în revista Corso

    http://www.riscograma.ro/2842/oare-a-venit-vremea-pentru-abolirea-muncii/

    RăspundețiȘtergere
  2. Futurologia este radiata de cunoasterea consecintelor pe care actiunile le au. Nu cred ca trebuie sa facem altceva ci cu alta atitudine fata de ceea ce este, Cu ratiune. Resursele nu se epuizeaza ci sunt folosite aiurea, irational. Am vazut o modelare a ceea ce s-ar intampla daca ar disparea oamenii de pe pamant; in 20 de ani natura s-ar regenera Nu oamenii trebuie sa dispara pentru ca fac parte din natura. Ma intreb ce s-ar intampla daca 0 zi oamenii ar renunta la conflicte. Comunismul este o ideatie utopica ca orice ideologie. Imperiile ideologice (ca si cel al capitatlui) bazate pe dezbinare si stapanire au pierit dar societatea umana a gasit intotdeauna variante. Frica de consecintele faptelor nostre sociale este determinata de faptul ca nu stim altceva sa facem ; dar nu trebuie sa facem altceva ci altcumva, cu alte motivatii. Eu nu cred in conceptul de supravietuire, sa supravietuiesti cui? Ratiunea mecanica nu este si inteligenta, doar un mecanism al inteligentei. Mecanismele nu au suflet si actioneaza fara sa tina cont de om; auzi program gandire ,inutilii pentru mecanisme ce vor face?!. Ce vor face mecanismele fara 'inutilii astia"? Intreb daca poate exista un om care "sa stea" uitandu-se la cel ce se ofera sa munceasca? Daca 'unul' se ofera atunci ceilalti sa stea ca sa nu-l incurce? nu cred in aceasta posibilitate. eu cred ca aceste prognoze stiintifice nu au legatura cu stiinta ci cu irsponsabilitatea de a continua ceea ce vezi ca duce la nimic. Oare nu este nici o idee care sa aiba sustine neconditionata? intotdeauna "libertate,,egalitate, fraternitate' a adunat multimile, dar scopul adunarii era gresit, puterea politica. Cand vor fi si scopul nu doar pretextul adunarilor, solutiile nu vor inceta sa abunde si multimile de inutili sa se avante in implinirea proiectelor respective fie si gratis. Nu sunt filosof dar nu cred in fatalitate si selectie atata timp cat toate mijloacele stau la dispozitia oamenilor. Poate ca au nevoie de un imbold a unei actiuni comune ca sa nu se mai creada separati si izolati unii de ceilalti asa cum ideologiile au reusit sa-i hipnotizeze inducand simtamantul izolarii, singuratatii si neputintei individuale in fata multimilor diferite de ei insisi.

    RăspundețiȘtergere
  3. Daca modalitatile timpului sau epocile s-au terminat ca variante ale relatiei de folosire si ideile nu mai pot constitui o salvare a civilizatiei poate ca nici nu trebuie salvata. Poate simtamintele umane, simtamintul comuniunii bazice o vor salva dar de alta natura va fi aceatsa. Variantele nu lipsesc de ex in proiectul Venus se propune o alta atitudine in raport cu resursele plantei; nu se poate soune ca nu stim ce sa facem in situatia descrisa in articol. Insa opozitia trecutului prin priviligiatii structurii este mare inca. Probabil ca pana consecintele unei astfel de abordari a privilegiului si exclusivismului nu vor fi evidente si mai exista speranta in miracole inexistente nu se vor produce miscari semnificative in sensul evolutiei civilizatiei imbatranite si dezagregate de conflicte. Privigiliatii vor mai mult pana nu mai au ce. Atunci poate vor intoarce caruta lor, sau nu vor mai avea ce sa intorca la un moment dat. Individul uman nu este necesar sa se identifice cu structurile mecanice si irationale ale consumului fara sens vital, pana la urma raspunderea este individuala nu colectiva.fara raspundere individuala vom suporta iresponsabilitatea colectiva a structurii ideologice irationale. Daca gandirea este rationala nu este nici o problema cu ea dupa cum se vede clar. Doar simtamintele sunt creative, nu sunt mecanice si nici rutiniere, nici nu pot fi modelate colectiv dar pot prin fluiditatea lor genera noutatea care sa ne stimuleze gandirea. Optimismul este semnul viitorului " bun' prin intuirea lui in faptele zilei.dar noi suntem dependenti de conjuncturi ca sa ne entuziasmam fara sa fim constienti ca entuziasmul este intuitia viitorului favorabil nascut din faptele zilei de azi asa cum pesimismul este intuitia directiei gresite ce se naste in faptele zilei. Nu trebuie decat sa ne gasim ideea care sa constituie pretextul entuziasmarii prin faptuirea ei. Priveam cu cat entuziasm mergeau la stadion fanii intuind victoria echipei care s-a manifestat in cele din urma si vedeam speranta in victorie cu care mergea alta data, dar care nu s-a manifestat. Diferentele sunt fine dar ele exista si sensurile lor sunt clare in manifestarea lor. Daca ceva ne entuziasmeaza este semnul spiritului ca mergem spre succes iar daca doar speram in succes este semnul clar al esecului. In automatismele multimii exista semnul, trebuie doar sa-l vezi.Nu are de a face asta cu premonitia si superstitia ci cu perceptia dinamicii relevate. Pesimistii se autoflateaza cum ca fi optimisti foarte bine informati de unde se releva ca informatia , modelul, structura, nu este drumul spre succes. Aleatorul sau "norocul" are izvorul sau cu mult mai inalt sau adanc decat informatia rutinei de ieri structurata pe coordonate clare care nu pot fi altfel decat sunt.Altfel cum se explica ca o structura valoroasa si puternica a unei echipe "cu noroc' poate fi invinsa de aparent inferiore calitati. Daca dam drumul controlului situatiei orice este posibil, lasam spatiu de manifestare "norocului" Nu contest ca pregatirea si valoarea abilitatilor pregatite (profesionalismul), dar se vede clar ca nu este totul. La fel societatea actuala nu este totul;resurse nebanuite stau sa se exprime. Viitorul ma incanta, dar inaintea rasaritului noaptea e mai neagra si frigul mai mare. sa repari sau intretii o structura se arata a fi de multe ori mai costisitoare decat daca am face alta, pe alte fundatii.

    RăspundețiȘtergere
  4. Dinamica inoirii nu este domeniul memoriei!"Indrazneala poarta in sine geniu putere si magie" Indraznim sa nu ne lasa condusi de conveniente si nevoi sau "fatalitate"? Dreptul la libera exprimare este legalizat dar daca nu exprimi pe placul modelului sau modalitatii tinpului, opozitia la exprimare nelegalizata este puternica; de dragul imaginii de intelepti pesimisti si bine informati renuntam la harul exprimarii nedescriptive, creative si ne complacem in descrierea trecutului faptelor si consecintelor lor viitoare. o prietena imi repeta de cate ori ma ia apa vijeliilor tumultoase ca a rosti inseamna "fa rost de". Nu stiu daca este asa sau nu dar alta atitudine se naste in mine cand aud asta si exprimarea mea se linisteste si pacifica. Fac rost de armonia exprimata in perceptia naturii planetare si universale. De cat sa fac efortul contestarii mai bine folosesc efortul pentru. Interpretul binecunoscutei melodii "Este o lume minunata" a fost intrebat din public daca nu vede mizeriile din lume si orb fiind canta ce nu este. Raspunsul lui a fost ca "lumea" este minunata, dar ce face fiecare in ea este alta poveste si ca el prefera sa cante minunatia lumii in lume. Toti cunoastem asta dar nu facem, motivele sunt justificari penibile ale "neindraznelii".

    RăspundețiȘtergere
  5. Cand afli o minciuna care te manipula, nu mai trebuie sa faci ceva cu ea; ai iesit implicit de sub influenta ei. Greseala care o facem este sa ne razbunam pe sursa ei generand conflicte inutile sau sa incercam s-o reparam intarind-o prin atentia acordata

    RăspundețiȘtergere
  6. Minciuna crezuta este generatoare de circumstante neplacute care incep cu placerea ca promisiune. odata descoperita inceteaza si circumstantele ei dar rabdarea implica intelegerea " temporale" a unei structuri temporale. Minciuna este un esafodaj contruit din parti si se demoleaza bucata cu bucata. Este o suma, o adunatura si asociere mai potrivita sau mai putin potrivita, adica stabila sau nu. Adevarul fiintei umane nu este o suma de adevaruri nici insumarea lor ca urmare nu poate fi fragmentat.Cand vezi totalitatea ca insumare si pe Dumnezeu ca suma nu vedem calitatea adevarului a ceea ce este. Vrand sa domini suma pierzi contactul cu calitatea a ceea ce este si cu tine insuti. Acest contact refacut este sursa regenerarii sau saltului precivilizatiei spre civilizatia umana sau revenirea la civilizatie.Acest contact refacut odata nu mai poti fi necivilizat in comportament sau inselator in relatii. Fara sa ti se ceara compensezi ceea ce primesti oferind simultan din resursele personale se numeste bun sint. |Daca dati ceva si aparent este gratuit cautati ceea ce primiti fara sa vedeti ca primiti, pentru ca altfel nu a-ti da ceva. Nu exista "gratis" decat ca inselaciune comerciala. Ceea ce un om ofera nevazut este timpul si prezenta sa, nevazut si implicit neplatit constient dar undeva se compenseza in reciprocitatea diferentelor si potentialurilor. Nici un om nu este dator si nici datorii nu are decat in starea hipnotica a inselaciunii. Chiar daca nu vedem ce primim nu am sta impreuna cu cineva indiferent de contextul negustoresc al intereselor. Traim ca negustori intr-olume plina de miracole. Se spune' nu te multumi cu plata oamenilor(toti vor sa ia nu sa plateasca), multumestete cu plata domunului( adevarului a ceea ce este dedesuptul inchipuirilor interesate). Aceasta dualiate aparenta este sursa confuziilor. Ce e dedesubt sau in adanc, suflet viu este, iar ceea ce este aparent, hainele murdarite ale sufletului.Parafrazand povestea din evanghelii , niste oameni au gasit un loc si au considerat ca este al lor si s-au imbracat in hainele gasite acolo, dar cand a venit stapanul locului au trebuit sa se dezbrace de toate hainele ca sa scape cu viata. Este o metafora revelatoare a situatiei sociale de astazi, ne nastem undeva , ne imbracam cu hainele locului(concepte si moda), dar cand vine stapanul locului trebuie sa parasim ce am luat. Este o consideratie ca haina este corpul uman dar corpul uman este mielul nevinovat, reflexia intregii stiinte a universului, haina conceptelor ii determina faptele bune sau ne-bune.

    RăspundețiȘtergere
  7. Da, imaculata conceptie... Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  8. Mirabila samanta de dincolo de timp si spatiu!

    RăspundețiȘtergere