21 mai 2013

din stiinta chimiei

Aminoacizii sunt compusi de importanta vitala pentru aparitia, dezvoltarea si mentinerea vietii pe pamant, ei sunt un fel de caramizi ce alcatuiesc proteinele considerate suportul vietii
Aminoacizii narurali sunt alfa aminoacizi (aprox. 20 in proportii variate). Sunt sintetizati de organismul animal si uman sau introdusi prin alimentatie si sunt considerati "esentiali' deoarece sunt indispensabili acestora. Aminoacizii naturali sunt constituenti ai proteinelor;  organizamele ii sintetizeaza direct sau sunt introdusi prin alimentatie ca proteine din care prin hidroliza lor totala se obtin aminoacizi (cei 20 esentiali)., caramizile necesare reconstructiei corporale din care organizmul isi construieste propriile proteine necesare cresterii, refacerii tesuturilor si sintezei de enzime si hormoni.
Proteinele sunt insolubile si solubile in apa si diferite solutii de electroliti. Proteinele insolubile sunt fibroase sau de schelet, se intalnesc numai la animale si om si au rol de rezistenta mecanica sau protectie mecanica.(colagenul, keratina sunt cele mai cunoscute; din piele, oase tendoane prima si par, lana, copite,unghii, coarne, pene, cea de-a doua). Proteinele fibroase nu sunt hidrolizate de enzimele implicate in digestie si deci nu au valoare nutritiva. Numai proteinele solubile din alimentatie prin hidroliza lor totala dau aminoacizi, caramizi. Cele solubile in apa sunt albuminele si cele solubile in electroliti sunt globulinele: albuminele din oua, caseina din lapte, hemoglobina, miogenul si miosina din muschi, gluteina din grau, zeina din porumb, proteinele produse de bacterii si virusi(antigeni) care introduse in organizm produc proteine de aparare (anticorpi), componente ale celulelor vii, enzimele, hormoni proteici( insulina), nucleoproteidele,etc
In biosinteza.proteinelor un rol esential au nucleoproteidele si ca biocatalizatori-enzimele. Nucleoperoteidele se gasec in toate celulele vii si au rolul de a dirija sinteza unei anumite proteine dupa informatiile cosului genetic. Plantele utilizeaza in biosinteza proteinelor substante anorganice cu azot din sol. Unele bacterii din sol folosesc azotul din aer pentru a sintetiza proteine. omul si animalele NU au capacitatea de a sintetiza proteine din substante anaoganice, de aceea se hranesc in ordinea evolutiei de care vorbeam anterior cu proteinele din vegetale si animale in afara celor produse direct de copurile respective.proteinele din hrana sunt hidrolizate cu ajutorul enzimelor pana la aminoacizi pe care=i foloseste la biosinteza proteinelor de care corpul, organismul respectiv are nevoie. Sinteza proteinelor are loc permanent in organizmele vii, cele existente sufera continuu transformari biochimice si trebuiesc inlocuite.
 Denaturarea proteinelor
 Consta in modificare de obicei ireversibila a formei lor sptiale naturale Se produc denaturarile sub influenta agentilor fixici (caldura ,radiatii, ultrasunete sau sub influenta unor agenti chimici, acizi, baze, saruri, solventi organici. De ex; daca se incalzeste un ou care in albus contine in principal albumina acesta se transforma din stare lichida naturala, limpede, solubila in apa, intr-o masa solida insolubila in apa.este un proces ireversibil pentru ca forma solida nu se poate transforma in forma initiala. prin denaturare proteinele cu activitati fiziologice cum sunt enzimele, hormonii anticorpii isi pierd activitatea specifica.
 Proteinele sunt denumite si suportul vietii, au insusiri unice nemeintalnite la alte clase de compusi

 Rferitor la aceste informatii stiintifice ale omenirii vis a vis de procesul alimentatiei si transformarilor implicite lui, cum sa intelegem traditiile culinare? Spunem ca mancam sa nu murim; fapt confirmat de stiinta a continutitatii transformarilor si sintezelor din corp; dar in acelasi timp, ce mancam este denaturat exact prin metodele aratae de stiinta: caldura ,radiatii, ultrasunete, metode atat de cunoscute, dar si prin altele mai ascunse ochiului public agentii chimici de conservare, eu-rile atat de contestate. Cine sa mai inteleaga acesta contradictie, acest paradox in care stiinta spune una  si faptele noastre sunt pe dos. Probabil vanzatorii , comerciantii sau intermediarii alimentatiei.evident! Ca stiinta spune ca omul nu poate sintetiza din materie anorganica proteine; si ce... ?; dar materia anorganica are termen max de garantie si perisabilitate minima, ceea ce o face mana cereasca pentru comert limitand pierderile prin depozitare, transport , expunere; marfa nu-si pierde din caliate ca nu are alta decat aceea de amorfa.. Stiinta spune ca dinamica sintezei proteinelor si transformarilor pe care le sufera este mare, motiv pentru care orice pastrare sau depozitare a lor le face sa-si piarda functiunile specifice; si ce...?; ca acest fapt implica ca alimentatia prin hrana sa fie sezoniera, proaspata, nu conservata; si ce...? Faptele noastre culinare prin comoditatea lui "muieti is posmagii" este pe dos, semipreparate conservate , conserve, produse inerte biologic etc, toate obtinute prin denaturarea proteinelor prin procese fizice sau chimice; si ce...?. Acum intelegem de ce mancam mult-pentru ca nu suntem hraniti! Nu suntem hraniti ca sa mancam mult , ca intermediarii sa vanda mult, sa faca profit mare, dar la randul lor sunt victime ale propriilor fapte; da , si ce...? Sunt responsavbili si pentru cei pacaliti si nevinovati; si ce...? Ce fac reclamele alimentare altceva decat sa induca stimuli de 'consum' nu de hranire prin promovarea produselor prelucrate fizic si chimic, prelucrare care denatureaza caramizile vietii?. Ambalajul si minciuna vinde marfa si eu o duc bine pacalind pe ceilalti- mai mare minciuna ca asta nu ne putem spune. Am vazut la tele un magnific manager a unei magnifice companii cu magnifice rezultate in hranirea populatiei pe glob, zicea el, (arata ca oamenii dar eu percepem un monstru), care afirma ca el vrea sa dea valoare apei si oamenii sa trebuiasca sa o cumpere etc. Ce mostruozitate conceptuala, da, el dadea valoare materiei anorganice dar nu si oamenilor. De regula se valorizeaza (aiurea, habar nu au ce insemna a valoriza care nu este una cu a pune pret pe ce ai acaparat din resursele comune umanitatii prin inselaciune sau jaf oficialiazat, sau prin degradare intentionata ca sa se limiteze cantitatile folosibile si sa le creasca pretul),  bunul comun al oamenilor, dar nu si omul, fiinta umana, dar afirmatiile de intentie si promisiune obligatoriu sunt pe dos ca altfel s-ar vedea faptele asa cum sunt. A pune pret pe ceea ce in mod natural este bunul tuturor din abundenta si sa conditionezi accesul la viata prin bani degradand mediul ca sa fie posibila conditionarea,..., ce fel de smecherie sau  strategie a succesului personal este asta? Strategia rudimentara si atavica a vicleanului, grosolania incapacitatii de a fi om, razbunarea vulpii care nu ajunge la struguri vietii si otraveste strugurii? Sunt uimit ca astfel de strategii  inseala atat de multi indivizi! Drogul si stimulul inductiei psihologie a fricii, a lasitatii,  automagirii comparative?
Revenind la stiinta,   principala calitate a proteinelor naturale care le face utilizabile in hranire sau regenerare este solubilitatea lor, iar cele insolubile sunt de schelet, de structura rezizstentei mecanice. Denaturarea proteinelor produce acesta transformare ireversibila a lor in formele insolubile care sunt inerte in alimentatie, cu zero valoare nutritiva. Mancarea prin cutuma culinara traditionala inbuiba corpul, il suprasatureza cu astfel de structuri proteice insolubile. Ne mai intrebam de ce corpul uman se rigidizeaza cu trecerea timpului? de ce articulatiile se rigidizeaza, pielea se zbarceste? nu din moment ce excesul acestor tipuri de proteine intaresc exact pielea, tendoanele, etc., le intaresc atat de mult ca devin inadecvate functiunii lor in armonia corporala. Mai mult chiar , principalul catalizator al sintezei aminoacizilor necesari, enzima (peste 2000 caliati),  paraseste celule la temperaturi de peste 40 grade si le percepem ca mirosuri deosebit de placute si normal.  Vitaminele se stie ca nu se conserva, ca daca tai o portocala, dupa 12 ore cantitatea vitaminelor se injumatateste, motiv pentru care nu s-a acordat aviz de comercializare unor produse care aveau pe eticheta minciuna ca produsul contine vitamine; trebuia scos textul dar nu s-a interzis comercializarea fara vitamine. Ordinea insemna si proportie armonica in dinamica vie, sau maxima dinamicii  utile existentei, diversitatii.  Probabil ca inteleptul care a afirmat ca teoria ca teorie dar practica ne omoara, a vazut si el normalitea alimentatiei ca proces creator, recreatoar, evolutiv, si practica consumului de mancare. Fara sa fiu adeptul fanatic al unui model in afara celui natural in alimentatie indemn pe fiecare sa-si descopere modelul propriu pornind de la experiente si consecintele contactului individual cu mancarea sa. Mancati si vi se face somn, sunteti mai greoi si molesiti dupa? oare de ce?. in planul bio-fizico-chimic in planul contactelor structurale, functioneaza cauza si efectul;  in plan spiritual contactele subtile, subspatiale cu informatia vie care nu se propaga prin simboluri si imagini, prin limbaj pervertibil, ci direct fapt care face aceste contacte greu de constientizat  ca fapt, mai ales sub greutatea copului umflat cu proteine fibrose "de schelet" (ambulant; :), etc.)  si atentia furata de stimulii consumului si "tehnicile formarii(deformarii) personale" pentru succes si profit. Succes la despovarare. Va marturisesc, am experimentat pe propria piele toate aceste consideratii si cand vorbesc de consecinte  nu vorbesc din teorii, ci din patanii; este foarte greu degradat sa intorci foaia dupa ce odata ai scapat de degradare si ai vrut sa vezi daca este asa, adica nu ai avut incredere in propria experienta. Lipsa de incredere nu este "o gaura" undeva, ci este frica de viata sau atasamentul de viata pe care o risipim, mai cunoscuta ca"teama de moarte", stimulata prin conceptia "intunericului" si "izolarii" care nu exista decat in imaginatia bolnava a tiranilorca sperietoarea lor..Comuniunea (neconditionata de vreo regula sau exigenta) in fiinta nu poate fi ascunsa de astfel de stimuli conceptuali ai ministrilor rautatii.

7 comentarii:

  1. Credem ca stiinta chimiei este separata de noi si o tratam ca instrument indepemdent in activitatile exterioare?

    RăspundețiȘtergere
  2. Da. Credem ca noua nu ni se poate intampla, ca la noi nu se aplica. Sau o ignoram.

    G I L
    : - )

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu vorbesc singur! Persoana nu vede ca stiinta i se intampla ei; cunoastrea limitta, sau stiintifica este ceva ce i se intampla; desi ia totul la modul personal crede ca poate lua doar ce ii convine si respinge ce nu ii convine. Asta este iluzia fragmentarii gandirii generate de dorinta, calea durerii; persoana vrea traiasca doar ce ii place si i se "intampla" tot ce nu ii place. Neplacerea numeste soarta su destin potrivnic iar placerea este "meritul sau", privilegiu personal. Interpretam bunul simt al celorlalti ca privilrgiu personal si abuzam astfel intregimea simtirii. Fortele opuse generate de dorinta isi gasec echilibrul dinamic in locul linistii din constiinta sau locul claritatii unde putem raspunde responsabili oricaror provocari circumstantiale fara sa perpetuam conflictele dualitatii. A fi in acord sau asentiment nu este acelasi lucru cu a te supune sau a te aservi ideii chiar daca exista si astfel de intepretari.

    RăspundețiȘtergere
  4. da, ca si cum am fi sclavii chimiei, caruia ii 'trebuiesc' satisfacute cerintele nu de putine ori educate de reclame, obiceiuri, traditii. Iar daca nu ii sunt satisfacute, apare panica barbarului "interior" care mananca tot ce prinde, "ca sa supra-vietuiasca". Suna ca o lupta, dar cu ce? Cu propriul obicei de a ignora, justificat de "am mai mancat o zi(ce?)/am mai trait(murit) o zi". Logic e ca mancand moarte, apare un conflict/lupta cu viata si nu invers, cum e obisnuita justificare si conceptie.

    RăspundețiȘtergere
  5. chimia nu cere degradarea proteinelor, ne informeaza de consecintetele acesteia. obisnuinta cere degradare, singurul tiran real. daca intelegem ca aceasta cerinta se naste din gandul distructiv generat de obsesia controlului asupra creatiei si a creatorului prin conditionarea sa chimica intelegm ca 'moartea' nu este cel mai grav lucru care ni se poate intampla. o existenta conditionata este mai rea decat moartea ei. cu toate acestea 'moartea' nu rezolva conditionarea, 'nu elibereaza' si se spune ca dupa moarte mai trebuie sa murim odata ca sa ne eliberam si de conditionaea emotionala a fricii de viata. Viata in schimb este actiunea eliberatoare prin constienta conditionarii si abandonarea ei faptica. a nu face inseamna a respecta, non-actiunea este un alt fel de actiune care nu este reatie sau opozitie la obisnuinte.abandonarea obisnuintelor este actiunea intentiei nascute din atentia neselectiva. Selectia si alegerea este actiunea obisnuita care genereaza opozitii la viata. Mintea ca intregime este energie pura neformata careia prin gandire ii dam forma dar gandirea in sine ca raspuns automat al memoriei este vazuta ca generatoare a contextului perceptiei inteligente de tip strafulgerare care releva noi directii si ordini in functionarea intregimii sau mintii universale. Moartea mintii universale este ceea ce ni se intampla ca societate si indivizi prin abandfonarea libertatii si a singurei evolutii creative-iubirea.

    RăspundețiȘtergere
  6. Ramane mintea care judeca si compara, analizeaza si sintetizeaza, care nu poate iesi din aceasta rutina sau ratiune mecanica. Spuneam ca o intregime nu este o suma si nici gandirea ca intregime nu este o suma de ganduri si informatii ci o calitate pura o potentialitate la dispozitia tuturor fiintelor umane. Se spune ca singurul cuvant este Dumnezeu! de ce ?Cuvantul viu este neformat anticipat sau premeditat si astfel ramane responsabilitatea fiintei de ai da forma corpului sau deci se exprima corporal sau prin faptele omului care pot incalzi intreg universul sau care pot distruge prin raceala si indiferenta sau egoism. Fara egoism, atitudinea in care iti pasa doar de tine si scopurile tale meschine prin comportamentul de negustor intr-o lume plina de miracole ce ar fi individul? egoismul , nu egoul, este parazitul corpului uman, o atitudine inconstient autodistructiva dupa cum consecintele arata. Daca nu esti aservit acestei atitudini esti considerat fraierul tuturor si teama de penibil ne face sa-l folosim demonstrativ. Demonstratia existentei si capacitatilor individuale implica lipsa acesteia din constiinta. Un om care exista nu are necesitatea demonstrarii ei prin comportamentele importantei si diferitului superior. Un om fara acest comportament este invizibil si mut , neauzit si nevazut in lumea vip-urilor sforaitoare. Se spune ca unii mor si altii pleaca; singura alternativa este alternativa la moarte si acesta implica existenta ei necunoscuta inca dar, care poate fi cunoscuta si traita responsabil, calitate care nu ne caracterizeaza inca. Un om in acesta stare arata ca toti ceilalti, dar actiunile sale sunt nevazute, nerecunoscute, nu face spectacol evidentiindu-se inutil prin a fi cu orice pret diferit. a copia chiar si binele tot parodiere este. Binele este profunzime si intelepciune si daca este ascuns si aparat se pierde in conflictele apararii lui; daca este manifestat fara discernamant va fi speculat de toti profitorii lui. De aceea intelepciunea spune ca un om puternic nu foloseste puterea lui si un om bogat nu isi arata bogatia; fara discernamatul disponibilitatii si indisponibilitatii in fata circumstantelor, risipa inutilitatilor de tot felul este la ea acasa. A confunda incognoscibilul cu necunoscutul este confuzia fatala. Tot ce stiu este ca nu stiu nimic, dar ca pot cunoaste necunoscutul care ne energizeaza si salveaza, imanenta fiintei noastre, esenta ei creativa. Nu o cunosc dar o respect in faptele mele care o aduce in lumina constiitei spre a fi folosita si constient si responsabil. M-am trezit in constiinta vietii ca cel ce o refuza si asta nu imi convine mie insumi. Tiranul obisnuintelor rutiniere am slujit destul; a venit clipa de a-l abandona. Vechii vizionari au realizat marea performanta de a invinge teama asa ca este in posibilitatea tuturor in fata amenintarilor de zi cu zi. A fi viu insemna a fi vulnerabil;dar a nu renunta la sopurile vietii, libertatea de constiinta si fapte este hotarare neinduplecata. A renunta la mai mult insemna a vedea preamultul, abundenta si prisosinta vietii.

    RăspundețiȘtergere
  7. In miturile popoarelor gandirea a fost simbolizata ca vultur, gandirea care pluteste deasupra tuturor si care isi vaneaza prada fulgerator. Alt simbol al gandirii este si sarpele, simbol al gandirii pragmatice, care urmareste mereu un scop, incordata nemiscata si tacuta cand isi fixeaza prada sau scopul si fluida si vesela cand renunta la scopuri sau prada. Cobra nemiscata, vigilenta, tacuta, care troneaza deasupra capului in orient si alte specii de serpi in diferite zone geografice si culturale simbolizeaza dandul tacut sau starea de maestru a vigilentei si nemiscarii care este sursa tuturor miscarilor simultane cu ea insasi sau fara gandire, simbolul unei minti fara dialog interior care o face receptiva si dinamica in circumstanta, simbolul gandului care este simultan actiune, adica fapta. Acum, ce fapta este ramane de vazut! La egipteni cei doi serpi care se aflau si pe caducelul lui Mercur(mesagerul zeilor) simbol al mintii sanatoase a inteleptului si a initierii lui in procesele gandirii prin constienta potentialului sau hipnotizator in sferele naivitatii, (implicit dominator), reflecta simbolistic dualitatea gandirii fragmentate de dorinta. Moise care a venit cu un sarpe care a inghitit pe cei doi egipteni, simboliza gandirea divina sau intelepciunea divinitatii in care nici un gand nu este conditionat de altul si care prin esenta sa spulbera iluzia opusului si fragmentarii, cei doi serpi care nu puteau exista decat legati unul de altul deci existente conditionate si iluzorii pe care se baza imperiul egiptean si pe care desavarsirea intregimii gandirii l-a spulberat ca dominatie asupra constiintelor din epoca aceea. Orice imperiu se bazeaza pe o iluzie a constiintelor dominate si de aceea nu rezita timpurilor noi, sau miscarii gandirii spre constienta de sine. In tinuturile de dincolo de oceanul atlantic din perspectiva europenilor sarpele cu pene(unde penele reprezentau multimea de idei si informatii ale gandului creator)sau vulturul toltecilor, avea aceeasi semnificatie. Iata ca nu exista teritoriu terestru unde constienta gandirii si resurselor sale sa fie necunoscuta. Dar ceea ce face cultura respectiva cu aceste resurse este alta poveste ; din nefericire lipsa discernamantului a dus la folosirea obsesiva in sensul dominatiei si puterii personale in cadrul culturii si intre culturile gandite. astfel lumea de astazi este lumea concurentei pentru putere personala si dominatie individuala sau de grup facuta de cei puternici si fara discernamant. Acesta este ignorarea comuniunii fundamentale din fiinta, sau a fibrelor invizibile care sustine existenta si forma corporala umana. Reihe, cunoscutul bucovinean de origine a ' descoperit' energia iubirii sau orgonice si lucrarile sale au fost distruse, considerte un pericol la adresa acestei organizari sociale si de germani si de americani care "l-au bagat la inchisoare si secret". "Marele om" ('sa fii om e lucru mare')arata ca intreaga organizare si structura sociala este astfel facuta incat creeaza toate conditiile imbolnavirii si nefericirii indivizilor umani. Parafrazand un alt 'mare om',Krijnamurti, sa te adaptezi unei societati care te imbolnaveste nu este semn de intelepciune. Dar nici sa te opui nu duce la ceva folositor din moment ce opusul este acelasi lucru sub alta forma, opusul nu este diferit. A face totul de la inceput, din nou, este ceea ce natura face, nu repara ceva ci regenereaza sau creeaza ceea ce este pur si nepervertit de interpretari si rautati. In acest sens tema de proiect se vrea ca actiune.nu a fi impotriva unei societati este sensul (cine se simte bine in ea e binele lor), ci a regenera o noua relatie interumana si firesc ca acesta generare, genereaza, o noutate sociala. Orice sicietate are la baza (ca sambure) o relatie intre barbati si femei, se folosec reciproc prin teatrul de control sau se iubesc neconditionati de mediocritatea intereselor si imaginii personale.

    RăspundețiȘtergere