20 aprilie 2012

opozitia si puterea

Opozitia psihologica este reactie, respingere a oricarei puteri. Opozitia reala este forta de reactiune (efect) generata de orice actiune si care stabileste echilibrul dinamic sau static a tot ce este manifestat sau obiectivat.
 In fizica sau natura pe romaneste, actiunea si reactiunea este o monada creativa a orice este obiectiv sau lucru (nongandire). Nu are aceasta monada un caracter psihologic, ci este ansamblu de forte care dau forma, o sustin si o modeleaza sau demodeleaza forma,   functie de sensul prestabilit al actiunii monadei  energiei privite in intregul ei. Actia si reatia sunt doua functiuni ale aceleasi energii puse sa cladeasca ceva, energia gandului uman. Cladind cele doua, patru sau mai multe fete, gandul uman este forma obiect cladita. A vedea reactia ca functiune face acesta ratiune a existentei sale, creativa. Revenim in domeniul psihologic unde reactia este "considerata" opozitie, opozitie la putere, desi toti psihologic doresc puterea. Cine sa mai inteleaga ceva? Opozitia ca sa ajunga la "putere" are interesul sa nu mearga ceva bine in sfera si domeniul pe care puterea il gestioneaza. Ca puterea sa nu functioneze opozitia se straduie din rasputeri sa blocheze, sa incurce, sa denigreze, sa intrerupa, etc, actiunile puterii. Chiar daca actiunile si rezultatele puerii sunt pozitive, opozitia trebuie sa le demoleze; se pare ca mesterul Manole se confrunta cu opozitia nevazuta noaptea cand ii demola constructia zilnica. Nenorocirea lumii este modelul sacrificiului ca solutie prentru problemele neintelese, inconstiente, psihologice. Sacrificand in interes personal sau comunitar, sfarsesti pentru acelasi interes prin a fi sacrificat. Acesta este mesajul baladei mesterului. Astfel se intampla si cu opozitia, sfarseste prin a fi sacrificata  din moment ce sacrifica puterea intereselor sale. Din aceleasi interese, sanatatea sau puterea individuala este sacrificata de dragul industriei farmaceutice. Si farmacistii sunt sacrificati din aceleasi interese. Mizeria fara scrupule ale opozitiei psihologice se evidentiaza in politica. In politica nu exista nici putere nici opozitie, doar reactie la binele comun, in interesul unui bine individual. Binele comun este puterea, fie ca ii spunem national sau planetar. Politica  este refuzul binelui, binele este unica putere sociala care motiveaza oamenii. Ca sa existe cu adevarat forma binelui social este necesara constienta actiunii lui: 'acesta actiune este considerata reactie la politica". In fapt nu este reactie ci actiunea constiintei constiente de ceea ce este politica in marasmul social. Politica sub orice forma este manifestata, tiranie, totalitarism sau democratie, nu poate exista fara marasmul social al saraciei, bolii si hotiei, al cruzimii si lipsei simtului uman. Asta nu insemna ca pe pamant nu exista si oameni dar societatea lor este discreta, nonviolenta, nu calomniaza sau judeca fiintele umane ci doar exprimarea lor globala cu intentia de a produce transformarea exprimarii si limitarea ei de bunul simt. Politicienii sunt nesimtiti si violenti in afirmarea intereselor proprii prin manipularea constiintei maselor de cetateni nevinovati sau victime. Oamenii sunt rationali si cu mult bun simt in exprimarea lor. Asta nu ii face placuti de cei care-si ignora propria soarta si  aleg in continuare pe cei care le-au nenorocit soarta. Asta este si mesajul  judecatii la care a fost condamnat Cristos: cei fara noroc (nenorocitii) au ales revolutionarul evreu, sau teroristul din punctul romanilor de vedere, au ales crima ca mijloc de eliberare, moartea ca mijloc al vietii, irationalitatea ca expresie a sinelui lor. Au ales ceea cei ei faceau si erau, nenorocirea chiar. "Recunoasteti-va ca sa fiti recunoscuti, ca daca nu va recunosteti sunteti in nenorocire, nenorocirea chiar". Aceste cuvinte vii sunt si astazi mesajul cristosului launtric, al constiintei vietii din fiecare fiu al omului. Am perceput cum omul MRU, cu mult bun simt si ratiune este contestat si acuzat mincinos de toate pacatele "fostilor de la putere" Pentru toate astea doar un motiv au: TEAMA; teama ca nu cumva sa dureze viata sa sociala in postul responsabilitatii; Aleg in continuare asasinatul politic sau economic si fizic in ultima instanta. Teama lor este motivata, cu un astfel de om al bunului simt si elegantei in exprimare, un om al integritatii si responsabiliratii active, toata sandramaua hotiilor si blocajului institutiei justitiei sub o astfel de conducere (care nu inchide ochii in fata coruptiei adevaratei puteri -binele comun-), este in pericol. In fata minciunilor  MRU are mijloacele ratiunii pentru desconspirarea lor. Toti politicienii care nu sunt oameni integrii si rigurosi sunt in pericol. Pot spune ca intrega clasa politica romaneasca este in pericol si simte acest pericol cand priveste si asculta pe MRU. Dar sunt convins ca in sufletele celor ce aud ce spune,  incolteste ceva care de mult murise, constienta posibilului. Mi-ar place ca aceste consideratii sa ajunga la urechile lui MRU numai pentru a vedea ca nu este singurul nebun care crede in "se poate"!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu