17 martie 2010

in proiectul nostru (2)

Particular eu cu mine nu am nici o problema. Situatia se schimba cand ies in societate. Neputincios in a face fata irationalitatilor, fac pe nebunul ca sa nu fiu facut nebun, maimutarindu-i pe ceilalti. Oare toti facem la fel si astfel nu reusim sa ne recunoastem unii pe altii? Ce ar fi sa incetam aceasta maimutareala? Sunteti incredere, nu informatie. Un om de incredere este un om ce are incredere in el insusi. Sunteti transparenta, nu secretele. Un om inocent este transparent, nu se vede. Nu poti fura decat in secret, in confidentialitatea cardasiei, in ascuns.



Puterea comunicarii nu este puterea privilegiului inchipuit. Privilegiul este pierderea libertatii. Nu cereti de la ce-i ce nu au.
Puterea iubirii nu este iubirea autoritatii. Autoritatea este teama in manifestare, iar teama un intuneric etern. Putem sa-l luminam? Fie-va mila de autoritati pentru ca sunt ingroziti. Autoritatea constrange! Instrumentul ei este sistemul monetar, ”obiectul mort” sustinut de toti, hartia cu numele de bani, fara nici o valoare in fapt. Ce este sistemul monetar altceva decat o farsa care aserveste societatea? Chiar si stapanii de sclavi isi cunosteau sclavii si-i puteau aprecia, eventual se puteau induiosa din mila sau respect, ii puteau elibera. Acest “stapan” sau instrument al stapanilor nu cunoaste sclavii, ii trateaza statistic ca pe obiecte, numere, nu le pot starni nici apreciere, nici mila. Este ca un teren sterp la care oricat ai lucra nu rodeste, te consuma, asemanator indivizilor ce nu recunosc meritele aproapelui considerand ca li se cuvine (ceea ce e al tau , este al meu si ceea ce este al meu, este numai al meu).
Justitia este recunoasterea neputintei rezolvarii oricarei probleme.Cand nu putem rezolva o problema, dam o lege impotriva ei, ca sa scotem bani din problema, prin amenzi. Astfel problemele se acumuleaza, ca si banii in coturile celor ce sunt platiti sa le rezolve. V.I.P. vine de la “viata invinge prostia”, in nici un caz de la “vulgaritatea (prostiei) implica persoana”. Identitatea formala este cea mai periculoasa, pentru ca se obtine numai prin abstractizare, astfel, traim intr-o societate abstracta rupta de realitatea plenitudinii universale, intr-o societate fara energie proprie, fara libertate, o societate a aviditatii, lacomiei, credintelor in lipsa (pe care, ipocriti, o numim “existenta”), o societate care nu poate decat sa consume, asa cum s-a autointitulat ”societate de consum”.
Ce consuma? Omul, ce altceva exista?... (va continua)

Un comentariu:

  1. "...Libertatea nu se confunda cu libertinajul si nebunia... Dupa dezordine-si dezmatul acolo duce -urmeaza intotdeauna prostia,adica o alta asuprire.(I.H.Radulescu- urasc tirania si ma tem de anarhie).
    Datorita civismului ,pe de o parte ,si libertatii sprijinita si limitata de morala si de credinta in Dumnezeu,pe de alta,putem iesi din cosmarul stupului,organizatiei,dresajului,fara a cadea prosteste in anarhie...
    Echilibrul ne fereste de iadul pregatit noua,dincolo de licenta lui Karamazov-turma dobitoceasca...
    Dostoievski formuleaza o lege absoluta:oricine are dreptul la fericire ,dar nimeni nu are dreptul s-o intemeieze pe nenorocirea sau nedreptatirea altuia .(Fericirea trebuie inventata pe cont propriu ,prin mijloace originale..."
    N.Steinhardt-"Jurnalul Fericirii"

    RăspundețiȘtergere