04 februarie 2019

puterea corupe

 Se lupta impotriva coruptiei fara intelegerea sursei sale
Psihologic, puterea este capacitatea, taria, insusirea fizica, morala, intelectuala de a realiza ceva. In societate puterea are semnificatia de a avea dreptul, nelimitat, neconditionat de a actiona in numele cuiva. Este o delegare a puterii celor in numele carora actionezi.

In politica aceasta delegare de putere este conditionata de actiunea celui delegat cu putere in directia concretizarii prin proiecte a aspiratiilor si scopurilor celor ce isi delega propria putere unui reprezentat. Cu alte cuvinte puterea in societate nu este o "putere personala", discretionara, ci directionata intr-un anumit scop care ii conditioneaza comportamentul. Politicianul la putere este un fel de 'manager de proiect" al comunitatilor care i-au delegat puterea pentru a le realiza proiectele. Pana aici toate bune si frumoase cand politicianul respectiv are un proiect al aspiratiilor comunitatii sale si integritatea angajarii personale in realizarea lui.

 Unde intervine coruperea puterii care corupe reverberand coruptia la toate nivelurile sociale? Evident in momentul in care cel delegat cu puterea comunitatilor si-o aroga ca putere personala. In acel moment el actioneaza cu de la sine putere = fara a fi autorizat de cineva , in mod abuziv, arbitrar. Nu puterea  corupe in fapt ci, este corupta chiar de cel care si-o aroga ca merit personal, o asociaza cu propria persoana si actioneaza astfel doar in interes personal tradand comunitatile care i-au delegat puterea.

Comportamentul corupatorilor de putere este evident aroganta , comoditatea bunului trai, urmarirea profiturilor  personale de imagine, inviolabilitate  si nu numai; Lipsa unui proiect al comunitatii il indeparteaza de aceasta care  devine o masa de manevra fara putere in fata sa , o masa de contribuabili si trepadusi, de flamanzi, nevoiasi si poveri ale puterii sale,   protejeaza si deschide drumul oricaror  abuzuri de putere care genereaza infractori nascuti din ne-legea corupatorului. Este usor sa spunem ca puterea corupe ca si cum suntem victimile ei cand in fapt suntem corupatorii puterii personale sau colective. Aceasta exprimare ne releva slabiciunea , lipsa puterii si din acest motiv delegam nu putere ci slabiciune, slabiciune personificata la varful organizarii sociale.  Slabiciunile tiranului discretionar, tiranul bunului plac si interes ca expresie a coruptiei puterii este doar personificarea prin concentrare a slabiciunilor fiecaruia, a micilor tirani  din propriile constiinte care si-au creat un tiran mare si atotputernic al bunului plac si bunului trai, al  propriului interes exclusivist ,  abuziv, -in fapt - visul fiecarui mic tiran ca intrupare a slabiciunii de caracter si iresponsabilitatii.

(Structura conceptualizarii  gandite a tiranului, corporalizata arata ca un tiranozaur. Iata ca  dinozauri nu au disparut ci au luat chipuri de om mentinandu-si comportamentele, rafinandu-le intelectual si imagistic. De abia in acest context inteleg obsesia unora pentru dinozauri si invierea lor prin filme si povesti. :)  Orice structura conceptualizata ca rutina a gandirii se corporalizeaza,  mai intai comportamental si de apoi formal- functia creeaza organul. Este un nivel al perceptiei psihologice denumit astral inferior care este populat cu tot felul de cuidatenii si uratenii ca forme comportamennte, credinte , inchipurile fricilor si superstitiilor, rutina vinovatiilor inchipuite, etc).

"Statul de drept" este o conceptie menita sa evite coruperea puterii de coruptii slabiciunii de caracter, fatarnicilor. Toate eforturile in directia aceasta s-au dovedit inutile; echilibrul, colaborarea loaiala intre puterea impartita tripartit, respectul constitutiei , se dovededesc a fi incapacitati ale comportamentului discretionar al puterii asociate propriei persoane sau colectivei de interese transformate in cardasie.

Este evident ca fiecare putere din stat cauta sa domine pe celelalte. S-au eliberat serviciile de sub control politic si s-a obtinut controlul serviciilor asupra politicului, in niciun caz echilibrul si control reciproc. S-a incercat eliberarea justitiei de sub control politic asociat discretionarului bunului plac si s-a obtinut abuzurile justitiei asupra politicului Dupa cum povestea un om integru din campul magistratilor, un personaj de vaza din conducerea institutiei care lupta impotriva coruptiei in care lucra, jubila sub influenta alcoolului cu ocazia celebrarii succeselor institutiei respective ca,  "daca o tinem tot asa , vom ajunge sa conducem tara", premeditand cardasia lui cu acel colectiv de conducere al institutiei.

Desi "statul de drept" implica o tricefalitate de forte in actiune loaiala si coordonata,  este greu sa scapi de bipolaritatea de tip "dusman de nimicit" generata de coruptia puterii care a fost investita intr-o institutie a statului. Aservirea economica a presei este rezultatul actiunii de ocultare a adevarului comportamentelor abuzive ale puterilor tripartite in care lucreaza coruptia ca actiune a seararii si controlului uneia asupra celorlalte, luptei pentru dominatie. Bipolarizarea transforma statul in 'uriasul cu doaua capete"; greoi si ineficient este infrant de croitorasul cel viteaz. Chiar daca tricefalitatea teoretica este organizata ca atare, in fapt, intotdeauna exista doua centre de influenta, "balaurul cu doua capete " care se razboiec pentru dominatie ingloband pe una din cele trei; de ex serviciile (institutii de forta) si-au inglobat justitia iar polul opus era politicul, alesii neamului in "democratie"=poporul puterii sau parlamentul, legiutorul. De ce doreau dominarea legiutorului este evident, pentru legiferarea propriilor privilegii in stat, in mod deosebit la impartirea banilor tuturor.

Orice valoare esentiala sau organizata nu implica  obligativitatea, sprecifica comportamentului abuziv. Ele  se corporalizeaza prin comportamentul punctual al indivizilor raportat la fidelitatea lor cu angajamentele asumate public sau transparent. Ocultarea activitatilor din institutii releva doar coruptia puterii sau slabiciunea putreziciunii  care lucreaza in ele. Se afirma ca nu exista "om providential" pentru ca in gramada se dilueaza raspunderile pentru faptele indivizilor care corup puterea cu care au fost investiti. Omul se poate plange de orice, insa de lipsa puterii sale nu; cum o floseste, "asta este alta treaba"; sa intorci puterea impotriva ei, cata putere implica? Actiunea prin care puterea este intoarsa impotriva ei este actiunea coruptiei, personificarea.

Aparam drepturile cetatenesti teoretice, insa abuzurile nu asupra teoriei lor se  manifesta ci, asupra cetateanului, a fiecaruia in parte si in aceasta evidenta, fiecare cetatean abuzat este reprezentantul abuzului care actioneaza asupra tuturor. Puterea necorupta este exprimata ca actiunea "toti pentru unul si unul pentru toti",  sursa puterii oricarei colectivitati, comunitati inguste sau extinse. In cardasiile intereselor  institutionalizate puterea este folosita doar pentru protejarea cardasiei ca expresie a coruptiei prin omerta sau secret; protejand un corupt ii protejeaza pe toti ceilalti si astfel isi demasca "istitutiikle" adevarata activitate recunoscand-o ca atare.

In situatia asta numai individul integru facandu-si auzit glasul, sau indraznind sa faca asta impofida represiunilor la care va fi supus din partea cardasilor in coruptie, poate aduce un aer curat in institutii si este "omul providential" care trebuie recunoscut si sustinut de cei care isi delega puterea cuiva in ciuda campaniilor de denigrare si tocmai prin aceste capanii recunoscut ca atare. Nu se duc campanii denigratoare impotriva aservitilor sistemului puterii corupte, campaniile se duc impotriva cardasiilor adverse si reprezentantilor lor. O campania impotriva unui individ care-si manifesta cu integritate profesia , nu aspira la putere , este una impotriva omului providential refuzat de cardasiile interne ale institutiilor, indepartati de acestea,  timp in care flutura meritocratia ca praful in ochi ca sa nu vada..  Puterea se delega doar celor care nu o doresc si nu o cer sau accepta neconditionat Puterea este o povara pentru acestia, povara responsabilitatii. responsabilitate care inaintea acceptarii ei trebuie foarte limpede si transparent concretizata ca proiect de realizat. Este usor sa credem ca daca am fi in locul puterii am face altceva decat coruptii, insa daca ajungi acolo doar coruptii te pun, iar libertatea de gandire , vorbire si comportament al celor pusi sau suspusi a incetat odata cu "punerea lor". Alegerile libere este o ipocrizie cand rezultatul lor este dinainte stabilit si promovat in massmedia  pana hipniotizeaza alegatorii. Toti "pusii sus" nu sunt alesii. Cum spunea Calin Georgescu "Eu si Dumnezeu suntem majoritatea", iata constiita responsabilitatii inimii si integritatii mentale a omului ales de dreptul divin; mai afirma ca are un proiect de tara clar si defalcat pe etape si echipa cu care il poate realiza. L-a auzit cineva? probabil ca a mai fost auzit de cineva dar nu l-am vazut pe listele pentru alegeri sau pus de cineva sus; Dimpotriva, refuzat, marginalizat politic nemediatizat.

Intradevar, evolutia este greoaie cand nu auzim sau, daca auzim nu intelegem sau nu vrem sa intelegem, complacandu-ne in caldutul cardasiilor ca animalele in turme. Turme de alegatori fara ciobani, de contribuabili fara satisfactie, de pacienti  fara medici, de nevoiasi fara resurse, de copii fara educatori, de ingrijorati  fara bucurii, orbiti de ambalajele fastuoase si fermecatoare ale profesionistilor in imagine, oi condude tot de oi . Am acordat o importanta exagerata, supraevaluata imaginii sau vazutului si am surzit?! Cred!?.

Aceasta e doar o imagine mentala, asemenea unei harti pe peretele orelor de geografie pe care invatam sa ne orientam in existenta nevazuta a gandirii fiecaruia. Nu este realitatea, ci inchipuirea ei in care toate cele ce sunt, sunt vazute separate , izolate unele de celelalte si din acesta imagine izvorasc comportamentele coruptiei mentale, o inchisoare sau capcana pentru minte din care putem si evaadam astazi, acum; curaj! "Sa vezi falsul ca fals , miciuna ca minciuna si adevarul ca adevar, este inceputul Intelepciunii "  pe care omul o intrupeaza din inceputurile existentei sale ca har si dar. Dar... este in repoaos, doarme. somn usor!













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu