06 iunie 2017

informatia

Informatia este putere?
Aceasta este o axioma si orice demonstratie care porneste de la aceasta afirmatie , o confirma. Ce ne determina sa facem afirmatii?Sa exploram acest automatism. Identificam trei mari categorii de afirmatii; afirmatiile evidentelor, ale dorintelor si ale credintelor. ( o subcategorie care nu face parte din bagajul social informativ, psihologic prin excelenta este informatia stiintifica- motiv pentru care nu abordam explorarea ei decat intr-o generaliate extinsa care le contine si anume la categoria evidente; exemplu- evidenta imensitatii inconjuratoare)

Evidentele sunt tacute si le dam glas reverberandu-le, gandindu-le. Acest proces de reflectare a evidentelor in gandire conduce la particularizarea lor, la fragmentarea sau fațetarea evidentelor; fiecare individ care reflecta o evidenta o va prezsenta intr-un mod particular datorita bagajului sau de cuvinte si intelegere, de talentul sau descriptiv si profunzimea sau inteligenta perceptiei, dependenta la randul ei de calitatea senzorilor respectivi. Evidenta este aceeasi, dar reflectarea ei o 'multiplica' imbracand-o in "forme gand" de calitati  formal diferite. Cand afirmam o evidenta a perceptiei nu ne punem nici problema credintei (nu credem evidentele, le percepem fiind exprimate complet in perceptia noastra), nu ne punem nici problema cunoasterii( evidentele sunt  expresie completa a acesteia) Ca urmare nu dorim sa demonstram o evidenta, nici sa o punem sub semnul indoielii si cercetarii  ei. Necunoscutul nu are ce cauta in domeniul evidentelor. Informatiile nascute din evidente ca urmare a reflectarii lor prin gandire nu genereaza conflict, ele sunt un domeniu al perceptiei comune tacute condensata in forme clar si complet definite. Plenitudinea, frumusetea si bogatia planetei pamant sau naturii umane este o evidenta , o perceptie universala care genereaza un acord universal in constienta oricarui perceptor , chiar daca reflectarea acesteia prin gandire este atat de diferita, fiecare diferenta este o fateta/ calitate a evidentei respective. Cand cineva afirma o evidenta care nu este in atentia noastra spunem:"stai sa vad!"; apoi confirmam si relevam eventual si alte fatete ale acelei evidente- orice evidenta se certifica in perceptie atunci cand ii acordam atentia.

Dorintele prin oglindire in evidente sunt nevazute; nu exista in perceptia noastra   ca situatii sau circumstante in care ne aflam. Dorintele obiectuale le percepem dar dorinta nu de obiectul ei este generata ci de intentia noastra de a avea o alta raportare sau relatie cu obiectul dorintei, de regula de a-l poseda sau a fi. cand tinta dorintei este propria individualitate. Dorintele sunt procese mentale sau psihologice ale identificarii, ele ne identifica sau localizeaza, pozitioneaza in propria perceptie si constiinta: eu am sau sunt asta si nu am sau nu sunt asta si vreau sa am sau sa fiu asta. Ca urmare dorintele sunt in domeniul viitorului si opozabile trecutului reflectat descriptiv ca prezent.Evidenta spune ca noi avem tot ce ne trebuie ca sa facem tot ce dorim si ca toate dorintele noastre sunt indeplinite, manifestate complet si desavarsite ca expresie in perceptie si cunoastere- nu putem dori ce nu cunostem sau percepem.

Afirmatiile dorintei ne pune in conflict cu noi insine si cu observatorii externi, constiinta inconjuratorului. Cand afirmi ca esti cum ai dori sa fii, apare catalogarea de mincinos sau contestarea. Este cunoscut faptul ca dorintele nu se afirma, trebuiesc tinute secrete ca ele sa nu-si genereze propria opozitie ca afirmatii  Insa ele lucreaza galagios in propria memorie si aura lor daca nu si obiectul lor este in percetia subtila, inteligenta a unui observator; nu pot fi ascunse si opozitia se muta in planul simtamintelor; "Simt ca doresti ceva , ce anume?" Cand  nu suntem atenti in prezenta unui doritor avem impresia ca noi suntem cei care dorim si dam curs actiunii dorintei sau frustarii respective- dorinta neconstientizata este molipsitoare si se propaga precum un virus.

Un capitol aparte al afirmatiilor dorintelor este cel generat de interese si planificarea lor, premeditarea cailor de atingere a scopurilor lor. Acest capitol este generat de constienta cailor prin care se ating dorintele sau se modeleaza in favoarea lor viitorul.
 Paradoxul dorintelor individuale este ca daca le secretizezi ca sa nu starnesti afirmatii opuse afirmatiilor dorintei in mediului in care vrei sa se manifeste si confirme, dorintele nu se pot materializa. Afirmatiile dorintelor trebuiesc "inlocuite' cu "faptele dorintelor"- cunoscuta "datorie" a dorintei. Dorintele cosuma din energia noastra ca sa se obiectiveze, ca orice "datorie" de altfel.  La nivelul dorintelor individuale sunt suficiente faptele tale sau datoria dorintei . ( ex.doresti sa ai silueta si faci sport si armonizezi cantitatea si calitatea alimentatiei functie de necesitatile reale corporale; alt exemplu - doresti sa ai bani si inventezi ceva, sau intri in politica, intr-o cardasie de speculanti ai naivitatii, sau talharesti o banca- nu spun ca te apuci de munca pentru ca din experienta parintilor mei munca nu aduce bani ci doar intretinerea unei dependente in timp, banii ca promisiune neonorata vreodata, ar trebui sa aduca independenta)..Afirmatiile si datoriile dorintelor personale au realizari minore si efemere, conditionate de efortul tau personal in intretinerea lor.
In planul intereselor (dorinte mineralizate) datoria dorintelor tale trebuieste platita de ceilalti, pe seama celorlalti se obiectiveaza, iar doritorul este doar beneficiarul lor.
Asta se realizeaza doar in doua situatii: cand esti iubit(a) sau cand manipulezi  prin minciuna subconstientul celorlalti.
Atunci cand esti iubit(a), obiectivarea dorintelor tale este bucuria celui care iubeste si impartaseste de buna voie si nesilit de nimeni avutul  si potentialul sau creativ- iubirea este unica miscare creativa in gandire.Cand esti iubit(a) si iubesti in reciprocitate, viata capata alt sens, dorintele sunt implinite deja inainte de a le exprima. Realizezi ca o afirmatie a unei dorinte este afirmatia a ceea ce ai deja si multumesti cand apare in minte  In iubire exista responsabilitate si realizezi ca dorinta de a poseda sau de a fi este doar o expresie a frustarilor trecute si nu-si gasesc locul in iubire. Dorinta este sublimata si apartine prezentului, una cu el Viata nu merge inapoi, nici inainte. Te-ai eliberat de sub 'puterea informatiei" sau afirmatiilor de orice fel, ai dezlegat lantul mizeriilor care te tinea blocat in jurul unui punct fixat asemenea unui animal legat de un stalp. Acest stalp sau punct numit "eu" creat de gandirea afirmativa, descriptiva a trecutului zilei de ieri care nu se intoarce niciodata, asa numita cunoastere psihologica. Dezlegat descoperi "puterea comunicarii", puterea impartasirii , puterea cuvantului tau din inceput sau prezenta ta.Uitate sunt cuvintele inceputului, tacute si ignorate pentru ca nu fac galagie si nici nu impun sau obliga. Alungate sunt din existenta noastra, prea frumoase ca sa nu oglindesca uratenia degradarii conditiei umane si planetare primordiale Suntem constienti de degradarea ecosistemului drept consecinta a faptelor noastre "civilizate"; dar nu suntem constienti ca degradarea ecosistemului este reflecatrea propriei degradarii a conditiei umane. Fara recunoastere nu ne putem ridica din groapa psihologica a mintii hipnotice, a gandirii fragmentate, dualitatea aparenta. Bigotismul este condamnat principial, dar cand nu-l exprimi esti condamnat ca individ.

A doua varianta de realizare a dorintelor de catre ceilalti prin plata datoriei dorintelor tale este manipularea subconstienta. Ce inseamna asta? Minciuna prezentata pe post de adevar, marchetingul politic, activitatea hipnotizatoare, subliminalul din massmedia, transmiterea telepatica de informatii false sau porunci, emiterea de unde in frecvente joase imperceptibile urechii care provoaca teama, profetia dezastrelor iminente, ideologia sacrificiului de sine pentru a castiga in alta parte, propaganda unor "modalitati" de gandire prefabricate, sau cum trebuie sa gandesti, strategiile salvarii, etc. Pe toate le cunoasteti si multe altele neenumerate;  formeaza  actiunile sau circumstanta psihologica a "civilizatiei" actuale Ni se pare nevinovata  reclama mincinoasa a unui produs, dar este relativ usor sa intelegem aceste tehnici de vanzare extinse la cumpararea si aservirea constientelor in scopurile catorva. Sustii sau votezi pe cine te-a 'cumparat pe banii tai"- la propriu si la figurat..Nimeni nu pune sub semnul cercetarii sistemul social instrumentat astfel.
Afirmatiile intereselor- dorinta mineralizata-  abunda, dar ele nu trebuiesc identificate cu sursa lor ci cu multimea, nu sunt interesele cuiva, ci ale multimii; nu sunt in interesul catorva ci in interesul tuturor. Desigur ca exista exceptiile care intaresc regulile.

Sa revenim putin cu atentia asupra caracteristicilor dorintei si afirmatiilor ei- nu sunt prezente in perceptie, sunt in domeniul nemodelat inca in perceptia obiectiva, domeniul viitorului, "tinte" de atins. Ca atare toate informatiile acestor afirmatii sunt fabricate; ele nu reflecta vreo realitate obiectivata in perceptie sau natura, sunt simple inchipuiri. Se mai denumesc acestea fabricatii informationale ,"facaturi" sau "vrajitorii" prin puterea lor hipnotica. Cine sunt fabricantii? -Necunoscuti; Cine sunt instrumentele lor ? - Noi. Aceste fabricatii informationale ca sa devina active trebuiesc sa cucereasca credinta indivizilor, trebuiesc crezute. Prin urmare trebuiesc repetate si argumentate "rational" la nesfarsit. Insa nici un argument nu este faptic, o evidenta.
Omul face ce cunoaste, spune o afirmatie (dar este ce nu cunoaste -spune alta),  la cunoastere se ajunge prin repetitie-repetitio mater studiorum. Daca urmarim ce se repeta informativ pe parcursul unei zile vom recunoaste ce se doreste a crede de catre audio-vizual sau controlorii lui. De ex nu se scapa nicio ocazie ca "Putin, Rusia" si "Basescu" sa nu fie prezentati ca pericol pentru umanitate sau tara, un pericol care agreseaza. In acelasi timp, atacul este cea mai buna aparare; cine se apara si cine ataca? Acest irational comportament domina fabricarea informationala a dorintelor planificate. Se demonizeaza ceva, demonul devine tinta tuturor si toti imi indeplinesc dorinta de putere ca interes pietrificat. Nu este nimic nou si religiile au inventat un demon , pe dracu, vinovat de toate relele si astfel au uitat de dumnezeu ca intregime, unicitate.Ca sa fie comedia completa, trebuie sa te temi si de dumnezeu prezentat razbunator si judecator nemilos. Pai in imaginea asta nu ne recunoastem noi insine? Cine e mai nemilos si neiertator cu noi  decat noi, ca indivizi si societate? Societatea este impotriva individului exploatandu-l, cobnsumandu-i energia in interesele sale si individul impotriva societatii denigrand-o! Intrebarea de bun simt este, de ce credem facaturile informationale aservindu-ne neconditionat lor? Se aude o infornatie "bine fabricata" si nimeni in afara politicienilor nu se intreaba cine a fabricat-o si in ce scop!

Am ajuns la credinta. Credinta fara ratiune este superstitie si nebunie! Ce ne releva acesta afirmatie altceva decat lipsa acordului intim cu propriile credinte. Credem tot ce este negativ- mai ales despre noi, daca auzim o afirmatie calomnioasa la adresa cuiva o credem si daca auzim o afirmatie apreciativa o banuim de partipri. Asta nu e credinta ci necredinta- nu credem in demnitatea si utilitatea in existanta a fiecarui individ si cu atat mai putin a societatii. Avem toate argumentele din lume sa nu credem; dar nu ne-am pus intrebarea daca aceasta imagine si toate argumentele ei,  nu este o fabricatie informationala cu un anumit scop precis.
Cat de usor se produc informatii, este suficient sa afirmi lucruri calomnioase la adresa cuiva. Informatiile stiintifice sau ale  stiintei si ratiunii nu fac parte din bagajul informational social- sunt secrete sau oculte  si omerta este functionala in domeniul evidentelor.. Afirmatiile produc efecte ca apoi efectele sa le prezentam ca argumente, ca realitati obiective drept justificare a afirmatiilor. Ignoram faptul evident ca afirmatiile preced efectele lor obiective.
Afirmatia (informatia) genereaza efecte si efectele justifica confirmand afirmatia si apare credinta. Este cercul vicios al experimentarii propriei puteri de a face afirmatii , cerc care devine propria inchisoare a constiintei, credinta, o inchisoare "gandita"  a "dialogului interior". Memoria contine toate afirmatiile auzite vreodata dar "memoria de lucru" doar pe cele ale intereselor pe care le confundam cu ale "noastre", credinte/afirmatii care se constituie intr-un flux de ganduri care poate fi denumit "politica intereselor' care domina inconstientul, ignorantul.  Practic gandirea ca suma de afirmatii (si contraafirmatia e tot afirmatie) prin atitudine a fost fragmentata si contine doua fluxuri principale in care sunt infasurate prin rezonanta toate forme expresive ale aceleiasi atitudini: fluxul gandului distructiv sau fabricantului, fluxul irationalitatii si fluxul gandului creator sau fluxul gandirii sau stiintei primordiale rationale in care necunoscutul este functional . Gandul creator este o intregime tacuta care genereaza si sustine fluxul actiunilor naturii si ecosistemului sau de sine statator din care omul biologic este parte si intreg totodata ca reflecatre armonica obiectiva a acestui flux existential functional. Ce este intreg nu poate fi fragmentat. Fluxul fabricantului, gandul distructiv, gandirea fragmentata, contine toate interpretarile si descrierile  care conditioneaza existenta si expresia individului si societatii sale.Sub influenta "fabricantului" modificam mediul si afectam ecosistemul, afectare care se reverbereaza individual ca stare- Numai impreuna  putem regenera armonia ecosistemului nemaiafectandu-l prin activitati industriale inutile existentei umane; astfel gandul "a trai fericiti, sanatosi pana la adanci batranete", poate sa fie obiectivat ca stare umana. Inteleptii se retrag in natura neafectata de degradare , in locuri "pustii" de pustietatea oamenilor. Salbaticia si primitivismul ca aprecieri la o astfel de situatie sunt rauvoitoare. Astazi nu mai este posibila o astfel de retragere; trebuie sa refacem starea naturala a echilibrului locurilor pe care le-am ocupat degradandu-le. Fuga de consecintele propriilor fapte nu rezolva ceva, le vom lua cu noi.

Ecologie fara egologie este o amagire magaietoare.  Aceasta experienta a irationalului trebuie abordata rational ca experienta lui "asa nu se face", 'asa nu se traieste".- 'asa se moare" si nu moartea e pedeapsa cea mai teribila ci conditionarea constiintei , robotizarea la care conduce acesta. Robotizarea este un proces de disolutie a libertatii  care ne apare ca "lipsa inchisorii". Libertatea  este "o lipsa" atat timp cat o fabricam inchisoarea. Doar schimbarea atitudinii in simtamant, gand si fapta este cea care conduce la regenerarea si refacerea ecosistemului uman si planetar. Nu vindeti pamantul extraterestrilor sau irationalitatii fabricantilor de oriunde.  Vindecarea conditionata de mijloace si cunoastere este un alt fel de sclavie; doar autovindecarea conduce la retrairea libertatii si intensitatii  primordiale a trairii de care suntem atat de dornici- aspiratia fundamentala a carei respiratie este dragostea.
 De la puterea informatei trecem la puterea comunicarii sau exprimarii din libertatea aspiratiilor umane si universale.
Suntem orice credem ca suntem, dar nu credem ce suntem. Credinta este limita irationalului, dincolo de ea se reeleveaza creativitatea verbului universal.
Triada afirmatie/argument/consecinta , in care consecinta este 'nota' afirmatiei ne poate ajuta sa limpezim constienta de confuziile  care au  murdarit-o
 Este o poveste in care se afirma ca atunci cand apa (emotia) este murdara ne spalam picioarele (credintele/faptele) iar cand apa este curata ne spalam bentita de pe cap ( constiinta/ gandirea).


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu