29 noiembrie 2015

forte II

Egologia si ecologia.
Logosul este determinant in dinamica verbelor substantivate astfel si care au directiile si domeniile de actiune specificate "in inceputul' denumirii. Curent este folosit "verbul" ecologie dar este foarte putin descrisa  semnificatia  dinamicii sale considerata 'subinteleasa de toata lumea" .Insa,  evidnetele comportamentelor contrazic aceasta "subintelegere". Astfel 'se separa" domeniul de actiune  care priveste globalitatea mediului existential intr-un ingust domeniu ca specialitate a catorva experti pe seama carora este lasata gestionarea constienta a activitatii globale denumita astfel.  Insa,  totalitatea cetatenilor planetari este afectata sau sustinuta de aceast logos si numai activitatea tuturor in acord cu el poate rezolva gestionarea sa constienta. Fara sa abordam definitiile domeniului 'specializat" sa incercam sa relevam aspecte pe intelesul tuturor. Orice explorare "depinde" de 'modalitatea de abordare" a campului activitatilor explorate asa cum sunt ele. Eu proprun modalitatea simtamintelor si sentimentelor care "insufletesc" fiintele. Cunoasterea denumirilor specifice unui domeniu stiintific abordat nu determina neaparat si actiuni individuale in domeniul respectiv, doar intelegerea si asocierea lor cu viata si existenta proprie poate produce schimbari comportamentale in sensul inscrierii lor in ordinra si ratiunea logosului respectiv. "Logosul" ca termen se poate inlocui ca denumire pentru a-l "insufleti" cu termenul "fiziologie" din anatomie. Fiziologia este determinata de logosul sau "functia" (miscarea) care genereaza organul sau corpul si ii mentine functionarea armonica si coeziva in raport cu "menirea' sau ratiunea existentei sale. Ecologia este campul de actiune al ratiunii sau menirii existentei planetare astfel ca tot ce exista, corpul planetar sa existe de sine statator. Funtia existentei planetare naturale este sustinerea existentelor  individuale a tuturor speciilor si formelor existentiale care formeaza plenitudinea si frumusetea incomensurabila a sferei de energie si actiuni denumita pamant sau casa tuturor. "Ecologia" este doar ceea ce gandirea intelectuala  a  asamblat ca intelegere a acestei functii  si este o abstractizare incompleta a activitatii sale , o "umbra gandita" a acestei functii naturale de sine statatoare. Asemanator, "fiziologia umana cunoscuta" este 'o umbra' a  functiei si legitatilor ei care genereaza si sustine natural corpul uman. Ceea ce este evident pentru fiecare este ca orice perturbare a functiei naturale "nevazute" generatoare, este  recunoascuta ca perturbari vizibile sau organice. Egologia ca domeniu de explorare al fiziologiei si functiei existentiale a indivizilor corporali umani releva caracterul determinant al deciziilor ego-ului in propria existenta care gestioneaza inteligent sau iresponsabil functia sa existentiala corporala sau propria fiziologie si fiziologia mediului. Exista studii care demonstreaza puternicul impact pe care atitudinea ego-ului o are asupra propriei fixziologii corporale si implicit propriei "stari de sanatate"; studii care releva impactul hotarator asupra refacerii functionarii organice sau corporale si implicit fiziologiei corporale atitudinea psihologica a "imbolnavitului": prin entuziasm si incredere in propria putere autovindecatoare nascuta din constiinta faptului ca daca "strici ceva", schimband faptele si obiceiurile poti si repara (ceea ce nu exclude ajutorul medical), sau  prin tristete si abandon  (in fata unei inevitabile neputinte a medicinei) in  speranta intr-un miracol nefacut inca. Egoul perturba fiziologia corporala prin conceptiile si comportamentul sau in relatie  cu propriul corp anatomic dupa care spera ca cineva care nu a cauzat disfunctia (Dumnezeu sau medicul) sa re-l repare; (speranta este inceputul disperarii). Doar o atitudine responsabila fata de propria stare fiziologica reflectata de starea egologica in reciprocitate,  poate opri actiunile egoului care perturba; altfel ;
"boala lunga, moarte sigura" . Astfel putem vedea ca "egologia si ecologia" se reflecta reciproc; o proasta si irationala atitudine a egoului perutrba ecologia intregimilor existentiale si prin feedback perturbarile ecologiei ca functie a intregimilor va produce perturbari fiziologiei organice si corporale a individualitatilor,  implict perturbarea domeniului egologiei. Cand vorbim de "psihologie" excludem libertatea de actiune a egoului si-l vedem ca victima sau vinovat "sub tirania" respectivelor forte psihologice, fara libertate in fata lor si aceasta abordare este complet falsa. Egologia repune in drepturi ego-ul incluzandu-l ca sursa si gestionar al fortelor psihice de el create si sustinute chiar daca s-au dovedit potrivnice propriei bunastari sau propriului confort psihologic si implicit pe carea ordinii logosului  existential ii perturba propria fiziologie corporala. egoul nu mai poate justifica si ascunde propriile fapte autodistructive si in aceasta situatie va "lua masuri si greutati" decizionale. Va inceta complacerea intr-o slabiciune si neputinta autoinchipuita prin care-si justifica 'crimele impotriva umanitatii" sau va fi relevat umanitatii intregi ca "strain" de natura si logosul sau existential, ca implant distructiv al unor forte potrivnice naturii sale. Omul nu poate fi dominat decat daca este pacalit si mintit sau hiponotizat;  dar cand se trezeste din starea hipnotica si-si descopera dusmanul sau tirania care-l domina (fara sa realizeze asta autoinvinovatindu-se), nu exista forta in univers care sa-i poata stavili elanul eliberator si de multe ori razbunarea. Puterea discriminatorie incomensurabila care-i sta la dispozitie va fi folosita pentru a scoate din existenta universului orice forme si actiuni potrivnice propriei existente si a universului in ansablul sau. Numai Dumnezeu exista. Starea hipnotica care a permis perturbarea ego-ecologiei planetei pamant este spulberata astazi si conditiile primordialitatii ecologiei si egologiei planetare vor fi restabilite.  Nu neaparat prin 'fapte eroice" ci prin bun-simtul stiintei fiecaruia, al evidentelor la indemna oricui si mai ales a faptelor "in puterea" oricui
Pana aici am facut o poveste sau o teorie care ca orice poveste si teorie poate starni contestari, contradictii sau conflicte, relevari de greseli si inconsecvente, etc,  tot bagajul cautatorului de greseli si evidentiere proprie pe seama nestiintei altuia si mai putin a propriilor fapte. Ca urmare abandonez modalitatea (si-mi reamintesc ca cel mai important lucru in lume este 'fapta") si voi propune un proiect de lege al  "noii tari" (nascute cu "certificat de nastere de tara") individuale si colective oriunde s-ar afla ea, proiect al faptei individuale.
Mai intai sa relev o armonica ecologica in manifestarea ei. In timpul activitatilor vulcanice prospere pe planeta, activitati care emanau mai mult bioxid de carbon ca intreaga industrie de astazi, arbori uriasi coexistau. Nu era cine sa amendeze sau sa interzica o activitate formatoare in esenta ei pentru exces de emanatii. In locul interdictiilor de tot felul arbori falnici rezolvau problema- ecologia pastreaza armonia prin actiuni nu prin interdictii. Acum, tot acei arbori sub forma de petrol sau gaze si carbuni depozitat carbonul, sunt folositi pentru a ' imbolnavi" atmosfera, insa, coexista cu asta- defrisarea padurilor planetare care au mai ramas. (sincron cu curatirea atmosferei de bioxid de carbon, arborii au scazut in dimensiuni dar ocupau intr-o proportie dinamica exacta  un procent necesar din suprafata planetara).  Proiectul meu de Lege este ca sa se consfinteasca un acord planetar pentru impadurirea a trei ferturi din suprafetele detinute de indivizi sau gesttionate de colectivitati. (*exista un 'factor de echilibrium' ecologic care nu poate fi incalcat fara consecinte grave pentru cel care-l incalca,  pentru restabilirea sa prin inlaturarea daunatorului ecologic). Pentru ca acest "proiect  de lege"sa se concretizeze faptic, fiecare individ constient de conditionarea starii sale de sanatate mintale (fiziologice) si corporale (organice) , precum si a urmasilor sai, va trece la actiune fara indemn din exterior si astfel legea va functiona natural chiar si in absenta oficialitatii sale punitive.
Este clar pentru toti ca orice  interdictie si orice taxa sau amenda are ca scop imbogatirea celor ce nu doresc rezolvarea problemei "raind din ea". Nu taxele sau amenzilor rezolva vreo problema ecologica, nici infalosirea cu bune intentii ecologice si amenintarile dezastrelor. Doar cazmaua si lopata pot rezxolva problema fara spectacolul grotesc al bunelor intentii si asteptari ca altcineva sa rezolve greaua problema a noxelor excesului de bioxid decarbon. Trei sferturi din suprafata planetei reimpadurite va recreea arealul refacerii tuturor speciilor pe cale de disparitie, etc. (va inceta lupta oamenilor cu ursii pentru desuri de prin orase si sate. :) ) Evident ca toate exploatarile industriale generate de parazitul ecologiei vor disparea in mod firesc fara hrana lor spre bucuria industriasilor obositi de lupta cu viata, pentru viata lor. Daca fiecare cetatean al planetei nu are constienta sincronului si armoniei propriei existente in mediul desavarsirii sale, atunci vom fi bucurosi sa constatam ca prorocii dezastrelor au avut dreptate- producandu-le ca viziuni si sustinandu-le ca certitudini futurologice. Nu noi vom salva planeta ci ea pe noi cei care putini vom fi in acord cu ea. Exista o rata a radiatiei universale relevata de stiinta de 1/ 100 de mii in care se manifesta unicul, "cel fara opus", existenta,  Nu constat cu bucurie  ca s-ar putea ca aceeasi rata sa se pastreze si in ceea ce priveste ego-urile - pana la urma frica scapa turma si m-as bucura sa scape toata turma ca firesc al responsabilitatii si angajamentului individual liber asumat , fara arbitrarul sau libertinajul  scandalos al "alesilor".
Mult mai greu de 'rezolvat sau abandonat' sunt "noxele" conceptuale, ideologice si religioase, sau si mai grave cele "stiintifice si filosofice". Acesta este domeniul de lucru si curatire al  Egologiei; acest domeniu imbacsit de toxine psihologice si idiotiile antiratiunii  face necesara actiunea egoului , ii determina utilitatea existentiala de a elibera spiritul creativ din fiecare, visul fiecaruia, de conditionarile meschine si mediocre ale parazitului  ce doreste sa stapanesca si domine o existenta care este a tuturor . Prazitul se simte singur in univers, se ascunde sa nu fie descoperit de restul lumii care este dusmanul sau  Doar umbrele sunt singure, umbrele a ceea ce a fost si nu mai este decat ecou reverberat  precum in "La steaua lui Eminescu: noi putem atinge stelele dar ele pe noi nu ne pot atinge, ne raman mereu datoare pentru imbratisarea noastra neputandu-ne imbratisa. Doar iubirea ne imbratiseaza iar noi o respingem cand suntem 'stele de mucava si vedete de cartoon" , sau "maretii fara fapte marete". 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu