17 octombrie 2015

se poate sa nu se poata

Tot ce ne dorim nu se poate; ce nu ne dorim se poate din belsug!
Nu ne dorim nesiguranta, constrangeri si boli, izolare, privatiuni, dar aceste senzatii sunt intretinute dun abundenta de circumstantele existentei 'civilizate"; prin urmare evidenta ne releva natura civilizatiei. Dar ce este civilizatia ? In ultima instanta se reduce la relatia dintre oameni; tot ce se intampla este generat din natura relatieidintre oameni care este o reflectare a relatiei fiecaruia cu fiecare; daca vedem simplitatea sursei evenimentelor din civilizatie realizam ca relatia generatoare este folosirea reciproca, utilizarea. Acest tip de relatie este constangatoare, izoleaza si indurereaza fiind specifica modului de lucru cu instrumentele, cu lucrurile care implica controlul si dominatia reciproca. Evident ca nimanui nu-i place sa fie folosit ca instrument in interesele celorlalti, interese ascunse sub titlul nevoii generale, nevoie care justifica utilizarea reciproca. Nimic nu jigneste mai tare o persoana decat descoperirea faptului ca dincolo de justificarile inobilate de intentii frumoase, dragoste, idealuri inalte nu a fost decat instrumentul unor interes emeschine ascunse cu mare destoinicie. In situatia de fata  cetateanul se revolta si revolta sa este indreptatita de mersul evenimentelor civilizate dincolo de care descopera inselaciuni si manipulari abile cu care este inselat sa actioneze in diferite directii ca o marioneta. Revolta este buna dar mijlocul ei este irelevant pentru ca duce la arbitrar si dezordini, razboaie si dezastre sociale. Toata decaderea morala si a demnitatii umane este neascuta din revolta fata de sistemul utilizarii fiintei umane ca instrument cu cinism si indiferenta incomensurabila. Scopul scuza mijloacele dar sa nu pierdem din vedere ca scopul si mijlocul este acelasi. A ne comporta "invers" de cum se cere prin libertinaj sexual, hotie, jaf, distrugeri, terorism, etc, prinincalcarea tuturor regulilor si conventiilor nu conduce la demolarea sistemului utilizarii pentru ca opusul este acelasi lucru sub alta forma, revoltatul, rebelul, teroristul este alt gen  de "utilizat', genul care justifica intarirea si crestrea gradului de control al tuturor utilizatilor dependenti de utilizatorii lor precum un computer de proprietar; este inutil daca nu este folosit si acest act intareste simtamantul de inutilitate si nedemnitate care din begraundul tacut al faptelor ne determina abandonul existentei, fuga sau complacerea in mediocritate. Cand tot ce percepem si cunoastem de mici copii este utilizarea, folosirea sub justificarea atributelor cu care suntem asociati ca fiinte, atribute care sunt functii sociale sau utilitati, nimeni sa nu se mire ca civilizatia in care traieste este o halucinatie colectiva. Argumentul afirmatiei este evidenta irationalitatii comportamentului uman  prin care distrugem si poluam natura care este garanta asigurarii tuturor nevoilor  dinainte ca ele sa apara ca nevoie. Avem nevoie de aer curat dupa ce l-am poluat si orice taxe pe poluare nu-l purifica, avem nevoie de apa curata dupa ce am distrus natura pura a apei si orice apa imbuteliata si comtrolata nu are nimic  de a face cu apa pura, vie, asa cum era ea in ecologia planetei. Exemplele sunt evidente, releva cum civilizatia nu numai ca nu asigura nevoi elementare fiintarii sanatoase a cetatenilor planetari ci,  dimpotriva le distruge  si nevoile cresc, cresc si se satisfact exclusivist prin bani. Vune nu are bani poate sa moara fara apa curata si ca sa ai bani trebuie sa te lasi utilizat, folosit exploatat pentru o plata minaroain comparatie cu efortul depus. Nu esti lasat nici sa mri nici sa traiesti si astfel "supravietuirea" a devenit o justificare calauzitoare, dar faptele ei sunt evident impotriva scopului . Ca sa supravietuiesti te lasi utilizat, iti cresc nevoile pe masura ce esti mai utilizat pentru ca prin utilizare ele, conditiile asigurate ale existentei prin natura de sine statatoare a planetei au fost distruse si apar nevoile asiguarte pe bani ; cercul vicios este evident dar trebuie sa  vedem lucrurile asa cum sunt, fara interpretari si justificari, fara discriminarea vreunui pas tehnologic.  Civilizatia este un vis, dar cine este visatorul!? ca sa-l vedem este obligatoriu sa-l privim din exterior pentru ca 'lipseste" din visul sau; nici un visator nu exista in visul sau, visul poate fi urat sau frumos dar visatorul nu-l traieste, fiecare personaj dintr-un vis traieste in visul altcuiva si din anergia aceluia. Nici un visator nu-si traieste visul, traieste in visul altuia. Priviti, toti viseaza fericire, libertate neingradita, bogatie nelimitata, siguranta zilei si sanatatea desavrasita a mintilor si corpurilor lor; cine traieste in visele lor altul decat Dumnezeu? Dumnezeu si sfintii (toti morti) pentru ca viii visatori se chinuie cu nevoile si privatiunile cu bolile si spitalele, cu datoriile si bancile, cu hotii si DNA-ul, cu teroristii si razboaiele, etc Ce ne-noroc pe vajnicii visatori de rai si libertate sa nu-si traiasca visul si sa traiasca in visul dracului sau cosmarul civilizat al lipsei re orice respect si demnitate fata de propria fiinta asa cum este ea. Dumnezeu traieste in visul oamenilor si oamenii in visul dracului pentru ca doar un drac are satisfactie sexuala din suferinta  neputintei lor. Se poate sa nu se poata sa fim oameni vii; se poate sa ramanem fantome in visele dracilor de pretutindeni care se cred dumnezei visandu-i pe toti ceilalti papusi inconstiente, credule, proaste de poti sa-ti bat joc de ele fara vreo consecinta; daca se trezeste din vis vreuna,  da vina pe ea si o excomunici sau extermini ca pilda celorlalte . Halucinatia acestora este doar propriul mormant, lumea visata de ei este o lume moarta si cartea mortilor tibetana sau egipteana sau cate ori mai fi sunt pentru ei, pentru mortii care viseaza moartea ca instrument si scop al existentei. Ce este lumea aceasta televizta in direct sau inregistrata in raport cu alte lumi asemenea ei pe care le consideram mituri sau mnitice? tot un mit, cu nimic diferit de toate miturile pe care le cunoasteti;  mitul profitului, mitul maximizarii profitului pana la distrugerea completa a bazei sale, mitul se umfla pana explodeaza ca o gogoasa conceptuala distrugatoare. si inselatoare prin irationalitatea extremizarii   si linearitatiisale ca reper in existenta; Obsesia cresterii fara masura si decenta,  peste o mie de cicluri lente ale naturii planetare ca bucla temporala nu va avea nici o importanta sau relevanta in constiinta noastra alta decat cea a mitului unei halucimatii globale, a unei vibratii a constientei falsului identitar , a bigotismului fara constiinta  fiintei. Desigur ca pe planeta sunt multi care nu mai traiesc in cosmarul dracilor obsedati de profit si au realizat ca este mai bine sa traiesti in visul lui dumnezeu decat dumnezeu in visul tau. "Zeii" sunt ideile si Dumnezeu este domnul ideilor sau legea lor, nu scalvul lor. Cand traiesti in Dumnezeu, in vidul sau, esti fiul cel viu al sau , unicul sau fiu asemenea in unicitate lui. Tot ce faci sau emiti in existenta emiti catre dmnezeu, ii faci ,ii daruiesti lui dumnezeu si tot ce te inconjoara este sacru si viu, este dumenezeu in imensitatea creativitatii sale. De cine profiti, pe cine terorizezi, pe cine folosesti, utilizezi pe altcineva decat pe dumnezeu si dumnezeu are o ciudatenie a umorului sau desavarsit , nu primeste decat ce este al lui si-ti inapoiaza tie ce nu-i apartine, respectiv halucinatiile, moartea si celelalte binefaceri ale civilizatiei artificiale concepute  de tine prin adaptare gresita a originalului sau civilizator. Astfel te vei obosi in propria halucinatie pana renunti la ea. Ce este cel mai macabru cu putinta este justificarea faptelor cu dumnezeu; islamistii omoara in numele lui dumnezeu precum biserica crestina ardea oamenii pe rug, islamistii ii decapiteaza, armatele in slujba profitului ii bombardeaza, profitorii ii subventioneaxa. Toate in numele lui dumnezeu caruia i s-a mai dat un nume "democratia", visul tiranului ascuns de visatorii sai. Toate ismele ideologice nu sunt altceva decat isme urat mirositoare, stari ale halucinatiei mintilor bolnave de irational.Moartea ratiunii a creat monstri acestor isme ideologice care se vor dominante in raport cu domnul sau legea vietii. Cantecul de lebada al starilor halucinante ale irationalului se apropie de final, milioane de oameni se trezesc din cosmarul propriilor morti; noi nu ne schimbam; suntem schimbatorul, noi nu ne miscam, suntem miscatirul, suntem dumenezeul universului si prin vibratia constiintei dam nastere noului in orice domeniu existential inclusiv cel al umanului . Vibratia umanului este vibratia constiintei libertatii prin responsabilitatea propriilor modalitati comportamentale sau temporale. Inlocuirea realtiei de folosire in raport cu fiintele, cu viul,  asambleaza o noua specie  de fiinte planetare "Homus Sacrus".si prin ele o noua expresie sociala, civilizatia umana a respectului si declicatetei, compasiunii si dragostei , a armonicii existentiale a intregimii planetare in care tot ce este este liber sa fie. Mii de nuclee ale noii civilizatii s-au nascut deja si desi nevazute ,nepublice sau oficializate, netelevizate si promovate, ele traiesc in noua era. "Homo sapiens"  asemenea aemenea celui Neanderthalian va trece in planul mitului lipsei de intelepciune.Un priten imi spunea ca nu exista asa ceva si l-am dus sa vada si sa traiasca cu propriile simturi intr-un astfel de "mediu" uman.  Socul suferit a fost atat de mare ca m-a ajutat sa realizez cat de inutile sunt explicatiike mele in raport cu trairea directa. Puterea obisnuintei l-a tras inapoi dar are deja un reper de miscare in propria constiinata a ceea ce insemna uman ca atitudine, comportament si consecintele reflectarii asupra propriei fiinte corporale. O poveste adevarata, incredibila celor fara de experienta posibilului de a fi om, am sa relev in urmatorul articol, o poveste  ascunsa de ochii celor orbi in inima lor, povestea unei Mari si a unui Cristi  nevazuti de ochii lumii lor traditionale, o poveste a delicatetei si rafinamentului ascuns in inimile lor carora au indraznit sa le dea viata in fapte si relatii neasteptate, "cu necunoscutii din necunoscut." ascunsi la randul lor de ochii lumii orbite de rautatea si meschinariea ei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu