14 februarie 2014

pictorul

Pictorul este un sclav. Sclavul fascinatiei luminii, alchimiei culorii sau
fractalului de echilibrium intuit in substanta intima a naturii, a aspiratiei si magnetismului  pe care  absolutul il exercita asupra sa prin misterul sau de  necaptat in pictura ? Nu, acestea sunt esente ale fiintei sale, pictorul este sclavul negustorului de arta. Negustorul de arta este garantul mizeriei in care pictorul trebuie sa traiasca ca stradaniile captarii in expresie a absolutului de necaptat sa fie cumparate  ieftin. El asteapta cu rabdarea cioclului, -grabind moartea pictorului scarbit de nerecunoastere si devalorizare, de mizeria meschinariei, de privatiui si satul de neputinta si izolare, de incapacitatea  comuniunii in si prin arta-,  sa creasca valoarea acizitiilor sale. Toti pictorii mari sunt morti iar contemporanii , pictori de duzina. Nu exista mare pictor care sa nu fi fost contemporan si el cu proprii ciocli, negustorii de arta. Veti spune ca moartea sau vechimea valorizeaza, dar va inselati, doar cioclii valorizeaza moartea, este afacerea lor. Pictorilor, artistilor, ce ar fi sa va razbunati si sa nu mai considerati eternitatea moarta? Dinamica imaginii este filmul ei iar imortalizarea picturala a clipei si trairii  nu este reinviere, ci sufocare si astfel cioclii prospera din comertul cu moartea si imortalizarile artistice. Artistii sunt expresiile artei vii a universului  si sa nu conteneasca in impartasirea sinelui propriu prin orice mijloace. Artistul nu traieste din comertul cu expresiile sale ci prin trairea lor puctuala, interioara, intensitate; ei trebuiesc intretinuti material , de grobienii negustori invidiosi pe talentul lor,  neconditionat, de la tinerete la batranete, In contemporaneitate nici un pictor nu poate fi evaluat, pentru ca expresia reala nu poate fi recunoscuta decat "ulterior", pictorul este un explorator de teritorii in care ' mai tarziu" ajung si ceilalti ca sa pot aprecia corespondenta vie din tablorile sale care iau fost calauza in necunoscutul limitelor personale. Fara  "hartile" artistului, expresiile profunzimilor spiritului relevate contemporanilor sai, acestia sunt blocati in fundatura meschinariei negustoresti intr-o lume plina de mistere.

Un comentariu:

  1. "lumea" are o magie a sa. Pictorul, (sau orice alt soi de "artist") simtind sau traind aceasta magie, o pune pe o panza, cu intentia de a exprima magia respectiva.
    Insa atentia, uneori(des), in loc sa fie indreptata catre mesajul comunicat prin respectiva pictura, catre perceptia,recunoasterea,regasirea magiei, este indreptata catre obiect (cum e panza, cine a facut-o, etc.),ratandu-se mesajul cu brio. Apoi vine partea comerciala, care intr-adevar, nu are nici o legatura cu intentia din spatele picturii. (cand exista intentia)
    Asadar, cel mai relevant cred ca este mesajul transmis, nu obiectul(colectionarea), sau pictorul(importanta de sine).

    RăspundețiȘtergere