29 noiembrie 2014

eu sunt lutul

"Eu Sunt lutul, Tu Esti olarul";
aceasta afirmatie ca rezultat al reflexiei in constiinta a unei dinamici, a unui "verb" existential in actiune, releva surse si efecte , reactii comportamentale si consecinte ale acestei dinamici  functiunonale, fiziologice- psihologice, emotionale a existentei individuale. Intotdeauna avem optiunea de a  ignora sau valoriza, accepta sau respinge orice actiune a fiziologiei si psihologiei existentiale, dar si intelepciunea de a folosi inteligent prin armonizare si echilibrare dinamica aspectele complementare fara a 'incremeni' in atitudini fixate rigid de ambitii si teama de a nu ne evidentia si onora statutul decizional al libertatii fiintei umane. Este evident ca 'motivatia" ,sursa si tipologia comportamentala are ca impuls constient sau nu dorinta noastra de a fi 'bine vazuti" de si in anturajul nostru, sau "lumea individuala", de a ni se recunoaste si aprecia calitatile si abilitatile, din nevoia de recunoastere. In limbaj comun spunem ca vrem sa  " ne ferim de gura si ochii lumii" sau suntem constransi sa facem pe placul ei; toti ne stradauim sa facem pe placul celorlalti ca sa fim acceptati si apreciati in comunitatile individuale, sa evitam calomia si barfa denigratoare a lumii " Ce zice lumea daca...?"-acesta intrabare ma urmarea de mic copil ori de cate ori impulsurile spontane doream sa urmaresc si in ceea ce privea vestimentatia sau coafura, comportamentul sau gandirea si vorbirea, in orice modalitate actionala referitoare la mancat, mers, etc, etc. "Lumea' simbolic se reduce la TU si multiplicarea lui numerica; cu alte cuvinte "ce zici Tu despre mine?" este criteriul si reperul oricaror actiuni , dupa care imi automodelez comnportamentul si imaginea in asa fel incat sa-ti obtin aprobarea si aprecierea, acceptarea si supunerea, sau prietenia si sustinerea la 'greu".Avand in vedere efortul considerabil multiplicat numeric de indivizii pe care directia cultivarii unei imagini marete sau cel putin placute si frumoase prin ' modelarea corporala" musculara sportiva sau stilistica ambalarii lui, este evident ca trebuie sa aiba o profunda semnificatie si importanta. In politica se spune ca nu conteaza adevarul ci cum esti perceput, ce imagine ti se "pune in frunte", sau cum esti "stampilat in mentalul colectiv"; desigur ca firmele si expertii in creearea de imagini false in constiinta inconjuratorului in raport cu individul caruia i se stampileaza ea, pare a fi cel mai suculent resort de profit fara sa faci altceva decat sa minti si inseli. Dar dupa  cum observam evidentele releva faptul ca aceste imagini induse hiponotic si repetitiv prin inselaciune si promisiuni false exploatand nevoile si sperantele nu au substanta in realitatea indivizilor profitori de acest sistem de autopromovare si inselare cu intentiile meschine ale profiturilor individuale de alta natura decat cea afirmata ('interes national, buna stare materiala si educationala a ascultatorilor", etc) . Acest sistem este o reactie la constiinta verbului afirmat in titlu (Eu sunt lutul tu esti olarul), si ca urmare toti ne straduim ca " Tu " sa ne modeleze propriul lut cat mai in favoarea aspiratiilor nostre si cat mai placut si convenabil noua. Competitia interindivizi pe acest tarm se poarta, cine isi face o imagine de suprioritate si putere in raport cu ceilalti in ochii lui "Tu multiplicat" si astfel acest 'tu" sa acepte imaginea aceea ca model dupa care sa modeleze lutul individului respectiv,  social, economic, cultural, istoric,etc, etc. Acest tip de comportament este o reactie a intelectului la constienta verbului existential prin care vrea sa manipulexe si controleze actiunea lui naturala. Daca urmarim succesiunea etapelor si strategiilor acestei 'expertize' a manipularii descoperim constatativ ca are "un efect" a carei caracteristica este efemeritatea si superficialitatea, mediocritatea. Cei care folosesc aceasta expertiza ating 'culmile mediocritatii" dupa care "se prabusec lamentabil" in "adevarul " a ceea ce ei sunt in fata propriilor constiinte (ei insisi "stiu' ca nu sunt asa cum imaginea manipulata este), de dinaintea modelarii prin control al "TU-ului". Cu alte cuvinte "Tu" nu poate fi manipulat, nici controlat si drept urmare efortul este risipa in directii fara substantialitate existentiala asa cum natura este. Fara aceasta expertiza a manipularii constiintelor sau fara aservirea propriei constiinte manipularilor mediului social, conceptul de "devenire", obsesia "carierei" si alte "iluzii" sau fantome intelect se releva ca "lipsa imaginatiei" care se incearca a fi inlocuita cu " inchipuirea" ("a imagina imaginatia") , iar acesta reactie la 'lipsa" este actiunea unei constiinte aflate in 'nonpercetie" sau "moarta" in perceptie.Oamenii de stiinta 'descopera" ceea ce a existat dintotdeauna si releva contiintei rationale existenta respectiva , iar aceasta relevare face de apoi folosirea sau exploatrea existentei relevate; ma intreb de ce 'trebuie exploatata"  este atitudinea rigida sau moarta in fata necunoscutului relevat la un moment dat? Astazi se vorbeste de "forta neagra" ca denumire cu care se inlocuieste ceea ce era denumit anterior 'vid cosmic", cu alte cuvinte nu traim in nimic si din nimic se naste totul dupa cum  'initiatic' afirmau unii si ca acest nimic este o energie incomensurabila si neformata pentru care nu aveam senzori pana la un moment dat "desi era in ochii nostrii" si care ne contine. faptul ca suntem continuti in aceasta "energie" ne releva lipsa " nevoii" de energie si "constienta  nevoii" este inlocuita in "constienta resposabilitatii" folosirii ei in a ne creea circumstante existentiale favorabile existentei corporale individuale si sociale prin desavarsirea mediului natural dat si a caracteristicii "sinelui sau de sine statator" sau autonom si liber, 'stapan pe sine". Stapanirea si controlul se releva ca imaturitate intelectuala si limitare diminuanta a expresiei de sine.Afirmam repetitiv ca "pozitia in propria constiinta" este relevanta in ceea ce priveste claritatea si profunzimea perceptiei, sau a percetiei inteligente necesara  raspunsului rational in circumstante, reatiilor optime in dinamica si fluiditatea circumstantelor care conduce la max de rezultat cu min de efort. sau un randament existential in care existenta nu este afectata de greselile inerente si necesare evolutiei sau miscarii fluide in constiinta proprie. De asemenea reflectam "prostitutia' ca o gresita 'pozitionare' in constiinta de sine individuala care  genereaza un comportament inadecvat propriei existente. In afirmatia din titlul postarii se releva o "pozitionare' in constiinta faptului miscarii respective , pozitionare din care percepem misarea si efectele sau cosecintele ei asupra individualitatii noastre sincrone si armonice, omogene si coezive cu respectiva pozitie si pozitionare. Care ar fi o pozitie complementara aceteia , pozitie din care sa observam aceeasi miscare si care sa releve alte consecinte prin reflectarea ei naturala asupra observatorului? evident pozitionarea in "opus" , "Eu sunt olarul tu esti lutul" ;  acesta schimbare de pozitie releva surprinzator ca manipulatorii constiintei multimilor naive si inocente ca masa fara individualitate a carei individualitate actionala o dau idelile lor prin formatorii de opinii  si grupurile promotoare a  "cum trebuie sa gandesti",
............................................................................................................................................................(natural te imbolnavesti-deci trebuie sa cumperi medicamente; esti sarac deci trebuie sa te imprumuti, sa faci bancking, esti muritor deci trebuie sa te straduiesti sa devii nemuritor urmand ritualurile religioase , ai dusmani deci inarmeaza-te, etc- de regula tot ce este impotriva propriei existente este prezentat ca natura a ta si ca reactie la aceasta natura a degradarii si vulnerabilitatii continui, trebuie sa consumi, sa lupti, sa acumulezi, sa urmezi leaderii falsi, modelele vip-rilor de mucava, profetii dezastrelor si ai promisiunilor iresponsabile de neonorat, ai  sistemului)...............................................................................................................................
se autopozitioneaza .
Ca urmare orice pozitionare rigida sau fixata in constiinta de sine este reflectata printr-o pozitie asemanatoare dar diferita ca opus si genereaza un conflict pentru putere intre indivizii aserviti rigiditatii pozitiilor respective. Unii se autopozitioneaza altii sunt pozitionati dupa interesele primilor; "cei putini sunt visele celor multi si cei multi carnea de tun a celor putini" si acesta evidenta releva ca ambele categorii se afla in cardasie si schimba locurile intre ele prin crimele politice si financiare , economice si corporale. Inteleptul manifesta arta disponibilitatii si indisponibilitatii in fata circumstantelor create de altii, vigilent la adevarul naturii sale dinamice si centrului sau fluid al transformarilor in care opozitia este irelevanta . Prima pozitionare ca 'lut modelat de lume" functioneaza ca atare, facem ce face lumea ca sa nu ne izoleze, sa fim in comunitate, de dragul comunitatii ne sacrificam spiritul, dar comunitatea conflictului si luptei pentru putere si suprematie nu exista efectiv decat ca efemeritatea lipsei de inteligenta a perceptiei si adevarului a ceea ce este. Totalitatea este o unitate, totalitatea iluziei sau inchipuirii este o inchipuire totala, lumea inchipuita este o lume antirationala, dupa cum directorii de constiinta  spun "...si cine a cunoscut lumea, a cunoscut un cadavru". Frumos si metaforic daca nu ar fi ascuns acest "cadavru" de ceea ce denumim "sistemul", 'finanta mondiala', etc.; desigur ca un robot poate sa se miste dupa cum a fost programat dar nu poate fi  considerat in nici o circumstanta fiinta ci  "un cadavru"  care se misca. Cand copiem robotii, copiem modalitatile proprii de gandire si conceptia viziunii despre noi insine cu care ne-am identificat fara sa punem intrebarea "de dragul cui?" Am vazut stralucirea si efervescenta satisfactiei in ochii unui 'macelar' care injunghia si eviscera un miel si nu am gasit raspuns intrebarii "de dragul cui?"
In incheierea postarii va povestec o experienta a carei semnificatie releva natura umana; am cunoscut un gup de oameni care promovau atitudinea in care fiecare era preocupat de a exprima ceea ce este mai bun, frumos in ei si intelegerea compasiva in fata expresiilor comportamentale denigratoare la adresa mediului social, a comunitatii lor, sau individului; cand am intrat in acea comunitate si din punct de vedere fiziologic si corporal si din punct de vedere comportamental eram intr-o stare degradata si degradanta in mediu. Am imbratisat instantaneu atitutidinea respectiva si am exprimat-o intelegand in fata greselilor si esecurilor mele sau a celorlalti ca fiecare are de corectat propriul comportament si nu pe al celorlalti. Acesta atitudine necesita o mare atentie si dinamica a atentiei mele, a medita inaintea oricaroror exprimari si ganduri,  selectarea comportamentului dupa cele mai inalte modele aflate in constiinta mea in fata careia imi asumam resposabilitatea. Am trait miracolul in care nr evenimentelor zilnice era asa de mare ca imi umplea existenta la nivel de secunda si minut, iar timpul se dilata pana ii pierdeam percetia lineara sau de alta factura, devenea un fel de unitate atotcuprinzatoare in simultaneitatea sa prezenta sub toate aspectele. Timpul istoric murise si renascuse sub o alternativa complet necunoscuta sau banuita. Aceste consideratii personale sunt irelevante pentru voi dar consecintele sunt revelatoare: fara sa fac ceva mistic sau ritualic, fara sa fac eforturi si scenarii, fara sa schimb prin interdictie si scop ceva din factualitatea mea obisnuita (fara posturi, reprimari sau aceptari ideologice, fara aservire unor modele de trebuinte sau renuntari, etc), doar folosindu-mi atentia intr-un alt fel decat eram obisnuit concentrand-o pe nereguli si nedreptati, autopromovare prin criticarea celorlalti, corectarea si moralizarea lor, am constatat ca dupa relativ scurt timp corpul meu relua expresia tineretii sale ca proportii si mobilitate, iar gandirea mea recunoastea inestimabila valoare a inocentei copilariei si stiintei copilului de a raspunde direct si corect oricaror circumstante pana cand autoritatile formale si violente ii zdruncinase incredrea in sine si psihologic fusese insfacat de complexele psihologice de inferiotritate-superioritate extrem de complexe ca manifestare in toate planurile existentei sale careia ii pierduse conducerea punctuala in clipa interactiunii conjuncturale si pe care ca 'prin minune" o recuperase. "Tu", ma remodelase nemodelandu-ma si acceptand propria mea modelare, iar acest 'tu' anturaj si comuniune de "suflet', era un tu responsabil si valorizant a oricarei existente. Tot un ' tu" autoritar si controlor in numele iubirii si protejarii, educatei si reusitei in viata se ocupase de modelarea mea sociala demodelandu-mi propria expresie originara si libera cu consecinta complexarii si refularii violente care ma comuniza intr-o comunitate pe care nu putea sa o inteleg cumva ,nici sa o accept ca "adevarul" comuniunii si comunitatii "umane". Apoi ca pe orice lucru bun sau rau formalizat transformarile survenite prin tendinte cunoscute in care la un nivel de energie incepe o confruntare pentru dominatie intre fiinte de aceeasi putere, comunitatea s-a dispersat . Eu mi-am pastrat atitudinea si comportamentul dar anturajul in care conjunctural ma aflam avea alt model atitudinal; ceea ce este iar relevat este consecinta interactiunii cu alt gen de anturaj-fara sa schimb ceva corpul meu si mai tarziu comportamentul si gandirea au luat-o pe cale veche a degradarii si refularii in fata acestei situatii. Noi traim in relatie si anturajul este mediul ei; nu putem face "dragoste" de unul singur, nici cu de-a sila. Respectul si aprecierea neconditionata a fiintelor din circumstanta noastra existentiala le releva ca expresie corporala si comportamentala frumusetea intrinseca fiintei umane in originalul sau ; "priviti-i pe toti ca pe Dumnezeu cel viu" Cum am mai putea in fata Sa sa exprimam prostia si rautate? 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu