14 octombrie 2014

confortul psihologic, III

Distinctia dintre confortul oferit de un mediu artificial tehnologic si confortul mediului natural, este o evidenta ignorata cand suntem incremeniti intr-o directie sau alta.
Echilibrul celor doua directii ale confortului ca stare  este imposibil de realizat cand ne aservim unei directii de asigurare a lui. Cei care sunt sufocati la un moment dat de stresul intretinerii confortului tehnologic , fug in natura la sfarsitul de saptamana , se bucura de frumusetile ei, traiesc emulatia interactiunii cu acesta frumusete care nu-l solicita personal sa fie, dar duc si mediul tehnologic artificial cu ei, functie de nivelul handicapurilor sale de a interactiona liber cu mediul natural care-l conditioneaza. Cei care vor sa-si educe acesta libertate in mediu natural fac cursuri de supravieture in natura cu un minim de instrumente si resurse tehnologice, cursuri care se bucura de mare atentie din partea tinerilor. Aceste cursuri fac constienti elevii de calitatile si caracteristicile a ceea ce este in natura de a le asigura complet necesitatile existentiale; ca urmare informatiile inteligentei materiei sunt "inaltate in constiinta"  si "luminate" de intelegerea  ratiunii lor existentiale autonome pe care omul o poate folosi neconditionat. "Orice este"  poate fi interpretat functie de nivelul de inteligenta-informatie a perceptiei individului, nivel care-l "pozitioneaza" sau localizeaza in constiinta sa si mediul prezent in perceptia lui.Astfel prin interpretarea realitatii faptelor, fiecare individ isi modeleaza o relitate proprie nonconforma cu realitatea universala a faptelor sau adevarului a ceea ce este. "Greseala ' de atitudine si reflectare deformata a faptelor comise la un moment dat nu poate fi reparata prin ascunderea ei ,ci doar prin recunosterea ei , recunoastere care opreste mecanismul automat al miscarii ei in propria energie. eliberarea de greseala recunoscuta conduce la eliberarea potentialului energetic propriu si spre exprimarea altei directii de miscare a totalitatii ei.O greseala 'acoperita" perpetueaza peste timp efortul reacoperirii ei, o "caram in spate". "Greseala" este intotdeauna o consideratie facuta prin raportare la un reper-tinta- dorinta, raportare care evidentiaza noncongruenta actiunii cu tinta. Astfel instinctul confortului psihologic ca dorinta si actiunea lui este reperul tintei individului, iar mijloacele prin care se concretizeaza sau se crede ca ar conduce la aceasta tinta , pot fi gresite daca nu conduc acolo si conforme tinte daca au ca efect corporalizarea tintei ca miscare armonica interiora a energiei umane individuale. Din punctul din care percep aceste miscari launtrice ale energiei si formelor sale expresive imagistice cu simbolismul respectiv  inglobat acestor imagini, ma conduce la a afirma ca -mediile artificiale tehnologice nu conduc la confort psihologic ci la incarcarea mediului psihologic cu stressul disperarii instabilitatii lor care implica captarea in intregime a energiei individului in structurile sale, sunt medii inglobatoare sau care se hranesc cu energia umana si functiunile ei naturale , generand o psihologie a 'Pandorei" a carei justificare stiintifica prin constatare a faptelor ei nu pot sa-i ascunda efectul nociv asupra fiintelor umane ca structura antirationala sau antilume si individ mai ocult spus ca anticrist. Este o miscare a generalizarii acestei atitudini gresite in raport cu tinta-instinct-dorinta a confortului psihologic. Cunoastem povestea lui Prometeu in oglinda cu cea a lui Pigmelion si  traduc metafora vulturului care-i manca ficatul, prin relevarea simbolismului ocultat al gandirii ca vultur si ficatului ca uzina energetica si purificatoare a sistemului fixiologic, cu alte cuvinte gandirea modeleaza energia corpului in forme opuse functionarii sale, care in raport cu instinctul-tinta-dorinta snatate si buna stare fiziologica si psihologica se releva ca " gresite" -conceptualizare gresita in raport cu tinta a mijloacelor tehnologice pentru obiectivarea ei ca traire umana a confortului psihologic.

4 comentarii:

  1. Prometeu mi-a adus aminte de cantecul maimutei din desenul animat Cartea Junglei:

    Vreau sa fiu ca tine (Cantecul maimutei)

    Acum sunt regele celor ce se leagana, vip-ul junglei,
    Am atins varful si trebuie sa ma opresc.
    Si asta ma deranjeaza, ma framanta
    Doresc sa fiu un om, puiule de om, si sa ma plimb in oras
    Si sa fiu la fel ca ceilalti oameni
    Am obosit sa ma tot maimutaresc
    Acum nu incerca sa ma iei cu copilarii, puiule de om, fac un targ cu tine
    Ce doresc este al omului foc rosu pentru a-mi face visele sa devina realitate
    Asa ca da-mi secretul, puiule de om, indica-mi ce sa fac
    Da-mi puterea florii rosii a omului ca sa fiu ca tine.
    Uu-bi-du, vreau sa fiu ca tine,
    Sa merg ca tine, sa vorbesc ca tine si eu
    Vezi e adevarat, o maimuta mare ca mine
    Poate invata si ea sa fie ca tine

    Gil
    :-)

    RăspundețiȘtergere
  2. Cantecul in engleza:

    I Wan'na Be Like You (The Monkey Song)

    Now I'm the king of the swingers, the jungle V.I.P
    I reached the top and had to stop
    And that's what bothering me
    I want to be a man, man-cub, and stroll right into town
    And be just like those other men
    I'm tired of monkeying around
    Now don't try to kid me, man-cub, I'll make a deal with you
    What I desire is man's red fire to make my dreams come true
    So give me the secret, man-cub, clue me what to do
    Give me the power of man's red flower so I can be like you
    Ooh-bi-doo, I wan'na be like you
    I want to walk like you, talk like you, too
    You see it's true, an ape like me
    Can learn to be like you, too

    Gil
    :-)

    RăspundețiȘtergere
  3. Prometeu considera focul ca exterior lui si nu il descopera pe cel interior, cel interior fiind, in ordinea ordinii, inaintea celui exterior.
    Maimutoiul vrea sa fie Prometeu si reuseste doar sa amuze, in desenul animat. In realitate, frustat de evidenta ordinei ordinii, se razbuna pe jungla incercand sa o distruga.

    Gil
    :-)

    RăspundețiȘtergere
  4. daca vorbim de filme in 'flautul tacut', prima proba era cea a confruntarii cu maimuta, pe care daca o neglijeai iti sarea in sapte cand te asteptai mai putin; necesita sa stai cu fata la ea si cu atentia treaza pentru ai para atacurile. este o metafora admirabila a copierii de modele sau educatiei dupa model sau maimutareala modelelor si parodierea lor.Multi parodiaza diferite modele de moralitatea sau impecabilitatea comportamentala de regula reverberati istoric ca maestrii unei anumite cai ignorand adevarul propiilor si unicelor cai ale fiecaruia, povestea proprie in care fiecare este vedeta si actorul principal. Cand povestea este generalizata unde este individualizarea spiritului? Modelele folclorului local sunt doar platforme pe care sa ne exprimam; adevarata comunitate este a unicilor expresii dupa cum evidenta releva si implica respectul specificitatii si diferentelor. Lui Al'Laah, spunea un musulman iubeste diversitatea.

    RăspundețiȘtergere