18 iunie 2014

prejudiciul de imagine

Specia" umana" sufera de prejudiciu de imagine din moment ce omului ii este atasata o imagine a tuturor mizeriilor comportamentale sau de expresie sociala, relationala, sub denumirea de "omenesc".
Tradarea omului este consideratiile omenescului, limitarea posibilitatilor si capacitatilor sale la pacat , greseala, inconstanta, neputinta ,rutina tradarii, inselaciunii, orgoliului si inconsecventei, etc; la limitarea sa ca expresie la manipularea psihologica a continutului 'cutiei Pandorii" considerata cunoastrea sa de sine, sau cunoastre psihologica. Aceasta cunoastere este imaginea ca prejudiciu care sufoca omenirea. Dar "imaginea" de acest tip descriptiv nu este faptul sau omul, este doar o consideratie exteriora , o judecata a faptului si din pacate este tratata ca o condamnare pentru incalcarea a nu stiu caror norme si reguli restrictive, elaborate de "nu stiu cine". Ca sa se ascunda acest "nu stiu cine" si sa-si invoce autoritatea de neincalcat si discutat si-a spus Dumnezeu sau viata, tata sau orgine . Acestei orgini necunoscute i s-a substituit tot felul de inchipuite imagini formale care se constituie intr-o uniuca imagine a originii pacatului sau prejudiciul de imagine. Daca observam si astazi sistemul manipularii constiintelor se perpetueaza; omul nu a cazut candva din rai ci cade clipa de clipa de cate ori se identifica cu prejudiciul de imagine care-i ascunde adevarul originii necunoscute, adica necunoscutul, nedenumitul, si capacitatea sa de a naste ganduri dupa bunul plac si nu doar dupa imaginea prejudiciata de descrierile si judecatile de valoare -nonvaloare istorice neverificabile individual. Ce nu poti verifica individul trebuie mereu sa accepti ca atare este necesar ca autoritatea celui care-ti spune sa fie de necontestat si iata cum astazi vorbesc o gramada de autoritati in numele incontestabilului Dumnezeu, ba chiar ii dau si desconspirarea denumirii individuale secrete. Secretul este mijlocul prin care ne dam importanti in fata celorlalti ca sa capatam autoritate si putere asupra lor si relev faptul evident ca tot ce este este in constiinta si perceptia noastra , ca nu exista secret si sa nu confundam miracolul unei existente necunoscute inca cu vreun secret ascuns; este ceea ce este in perceptia noastra chiar daca nu putem descrie si denumi neintelegandu-i ratiunea si functionarea din umbra perceptiei. Aceast prejudiciu de imagine il putem intelege luand un exemplu social. Am ascultat cum un politician (ei sunt maestrii fabricarii prejudiciilor de imagine), afirman  ca base are un prejudiciu de imagine motiv din care nu poate fi luat in considerare. Dar cine i-a fabricat acest prejudiciu timp de 10 ani de mandat in care si daca ma impiedicam tot base mi se spunea ca este vinovat? Cu astfel de presiune media indelungata este imposibil sa nu faci si greseli incercand sa le eviti. dar iata ca dupa 10 ani de prejudicii de imagine constante " poporul a ajuns sa-l identifice pe base cu imaginea fabricata de antena 3 si acolitii intereselor espective si astfel este considerat irelevant in procesele politice. Dar daca luam faptele lui base, fara judecatile de nonvaloare descoperim ca este apreciat de superiorii sai europeni si americani , chiar de oamenii satui de hotii si coruptie, de minciunile promisiunilor  politice de campanie si de cei care chiar daca au suferit recunosc cel putin curajul asumarii lor sincere. Ce facem cu prejudiciul de imagine global de care sufera omenirea si pe care il promoveaza si ii este victima simultan? 

4 comentarii:

  1. Il concretizam (faptuind din reactie la imaginea prejudiciului de imagine global).

    Gil
    :-)

    RăspundețiȘtergere
  2. istoria este un mit;mintea este istorie de unde si obsesia cautarii in trecut a originilor, cautarea de sine, autoregenerarea mitului original in timp ce traim in mitul profitului, acumularii si desi existenta in acest mit este violenta si degradanta continuam schimband formele aceluiasi mit, amagindu-ne cu diferentele formale pe care le consideram 'evolutie a civilizatiei care in fapt bate pasul pe loc in fundatura neputintei si decaderii culturale si morale, a reglementarii libertatii. Cele mai fine simtaminte si aspiratii sunt abandonate pentru soliditatea contului in banca,

    RăspundețiȘtergere
  3. "punem botul" la el. Ca si cum ar fi unicul fel de a fi. Si asta fiindca e atat de des crezut si luat in seama, incat pare ca e cel mai la indemana. In ce hal am ajuns, sa promovam ceva ce ne distruge, dupa care ne consideram victime a ceea ce am promovat. Dupa care incepe o noua era in care spunem, lasa ca acum nu mai facem asa. Si de fapt, vorbim de promovarea intereselor 'altora', neumane, nevii, nefiresti, anormale,etc. cu pretentia de normal. Cine ne face asta? Nu cred ca ne face in special cineva asta, cat cineva ne-a oferit o varianta(de a fi), pe care am acceptat-o naivi si creduli. pe care am sustinut-o crezand ca asa e bine. Cu pretextul "lasa ca daca ceva nu e in regula in directia asta, ma intorc una doua inapoi pe 'drumul' cel bun". Pretext caruia ii lipseste un aspect. Acela ca uneori uitam ca am luat-o pe un drum gresit! Dupa care incercam sa ne amintim care e drumul firesc, cautand in istorie, momentul cand inca mergeam in directia buna si nu o luasem pe aratura inca. Cine ne-a dat o varianta de a fi, cunoastea evident si acest aspect, ca atare a modificat si istoria care e pe limbile tuturor azi, sa fie sigur ca nu ne amintim foarte usor de "cum suntem sau ar trebui sa fim de fapt", sau daca o facem, macar sa avem indoieli ca este asa :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Si daca istoria e virusata, si viziunea ce predomina peste tot este virusata, ce mai ramane decat sa ma "retrag" din ce este virusat si revin la ce este nevirusat?. Se poate trai nevirusat intr-o lume virusata? Daca da, cu ce pret? Si catre ce deznodamant? Pentru a trai nevirusat, neaservit unui interes strain omului, firescului, istoria nu mai e de folos, caci ea este istoria virusului(de a fi altfel, anormal). Iar daca candva am fost normal/normali, acel lucru nu se afla in istorie, ci este viu, vibrant in mine insumi in prezent

    RăspundețiȘtergere