23 iunie 2013

sisteme

Exista sisteme tehnologice, filosofice, religioase, economice, politice, culturale, biologice,  stelare, etc. Fiecare sistem in sine este omogen si coeziv. Sisteme denumite vii si sisteme denumite inerte sau moarte.
Toate sistemele au un nucleu si o structura, fie ca este vorba de o idee sau de un atom, nucleul insusi este la randul sau un sistem. In matematica teoria sistemelor releva o relatie intre sisteme si in interiorul sistemelor sau structurilor sale. In percetia obiectva si subiectiva toate sistemele au un izvor de la care pornesc si la care se reduc denumit samanta. "Samanta" isi desfasora si infasora ciclic potentialul in expresia sa generatoare de structuri forma iar finalitatea expresiei formale este regenerarea "semintei" fie ca este vorba de idee sau alt izvor. Toate sistemele au un mediu forma format de celelalte sisteme si sunt continute de plenitudinea si frumusetea a ceea ce este. Observatia rationala a comportamentului sistemelor in mediul lor formal prin interactiune reciproca este exprimata simplu: sistemele compatibile interactioneaza si de se dezvolta reciproc in urma interactiunilor; daca doua sisteme incompatibile sunt puse impreuna interactiunea lor perturba si produce disfunctionalitati reciproce carea are ca sens anihilarea reciproca. Daca ne aplecam atentia neselectiva asupra teoriilor acceptate in ceea ce priveste "samanta societatii" denumita "familie" dar si asupra comportamentului social sau faptelor, este evident ca familia este factor de exclusivism si violenta in societate. de izolare. Asta nu insemna ca relatiile firesti interumane dintr-un cuplu barbat-femeie produc violenta; inseamna ca modul in care este conceputa familia ca structura si relatii interne  ca sistem, este incompatibil cu modul in care este structurat sistemul societate. Familia ca sistem din doua sisteme, cel putin, in interactiune reciproca prin manifestarile sale ne arata ca nu este o conceptie  structurata pe compatibilitatea lor in marea majoritate a cazurilor, sau ca se pierde pe parcurs. compatibilitatea . Sistemul conceptie barbat cu cel de conceptie femeie daca nu sunt compatibile se vor lupta pentru anihilare reciproca. Violenta interna se rasfrange ca radiatie asupra relatiilor in societate. "Conceptia barbat" a familiei si "conceptia femeie" asupra familiei sunt incompatibile. Spun conceptii, pentru ca ele declanseaza faptele, comportamentul. Aceste conceptii individuale despre familie si conceptia familiei ca nucleu social la randul lor sunt  incompatibile."Idealul familie" care declanseaza formarea lor si conceptiile reglementate social ale familiei sunt (la randul lor) incompatibile. Elementele comune ale conceptiei sociale sub forma intereselor comune sunt ingraditoare ,constrangatoare si nu sunt existente in idealul care genereaza familia. Interesele comune conceptualizate social ca reguli  nu exista in Samnata familiei, adica Idealul generator. Astfel functioneaza ca elemente perturbatoare incompatibile cu faptul generat, familia insasi, ca un fel de virusi informationali care in final conduc la destramarile ei concrete si apoi oficiale.. In astrologia relatiilor sau sinastria cuplurilor elementul relevat este compatibilitatea sau incompatibilitatea celor doi protagonisti dispusi sa formeze un sistem mai mare sau un nucleu social. Evidenta falsitatii conceptiilor sociale reglementate juridic sau cutumic care genereaza structuri familiale false este pusa in fata constiintei de revendicarile familiale ale pervertirii sexualitatii naturale. ca atare in conceptiea sociala interesele comune nu este necesar a fi sustinute de cupluri sexuale naturale , ele pot fi sustinute si de parteneri sexuali numai barbati sau numai femei si asa este. Din acest punct de vedere revendicarile lor sunt indreptatite. Opozitia societatii este marturia ignorarii si inconstientei crase a ceea ce familia este in sursa sa, sau ca samanta naturala. In conceptia sociala a familiei revendicarile  minoritatilor sexuale se incadreaza compatibil cu ele si pun inca odata in evidenta faptul ca incompatibila cu conceptia sociala despre ce este familia este  chiar familia barbat-femeie cu samanta sa sau idealul generator. Daca samanta sa idealul generator ar crea familia si am fi constienti de semnificatia ei, atunci evident nu s-ar mai pune problema 'casatoriilor homosexuale"; probabil semnificatia diferita va crea un cadru sau concept diferit. Probabil i se va spune " asociere economica", sau " cardasie" in loc de casatorie. Sau daca ramane termenul de "casatorie" pentru astfel de asocieri atunci pentru structura creeata de idealul generator de  asocieri barbat-femeie se va gasi un alt termen sau concept, eu i-as spune  in loc de casatorie "iubitorie" si in loc de familie "comuniune"( in iubire).  Desigur vor spune minoritatile ca si ei se iubesc si de aceea revendica dreptul la casatorie dar din pacate casatoria nici intre barbati si femei nu din iubire se face. Desigur ca libertatea sexuala sau sexualitatea nu este obligatoriu iubire si exemplul clar estein  regnurile "inferioare", nu poti spune ca purcelul iubeste purcica, sau lupii, lupoaica, etc. Atasament psihologic generat de placere (conditionarea placerii si a contextului in care se obtine) sau instinctul speciei desigur,  este o legatura intre elementele unei asocieri. Fluiditatea acestor genuri de asocieri este dovada inconsistentei si a ratiunii lor multiplicarea sau placerea. Ceea  ce da consistenta si coeziune a omogenitatii asocierii dintre un barbat si o femeie este elanul lor spre absolut (libertate de miscare) si intregire, este dansul perpetuu pe care cei doi il danseza ascultand muzica iubirii. Libertinajul sexual nu este libertate in manifestare ci frustrare in manifestare. Pervertirea gandirii cand pierde uniunea cu sursa sa poate genera doar sisteme ale pervertirii adevarului a ceea ce este. A cere drepturi este relevarea faptului ca nu le ai si ca refuzi  lipsa. Dar daca nu refuzi lipsa poti gasi sursa ei si ratiunea ei. Nu tot ce ne lipseste este un afront la libertate ci chiar libertatea in manifestare , libertatea adevarului asa cum este el manifestat de idealul samanta mirabila a vietii, ingerul pazitor sau indicatie pe drumul existentei personale. Desigur ca frustrati de ratacirea in posibilitatea existententiala, putem cere legalizarea sociala a dreptului la boala psihica sau fiziologica din moment ce nu exista vindecare. Putem cere dreptul de a fi bolnavi , confuzi si irationali daca tot suntem; ca in acest fel nu mai suntem furstati de lipsa sanatatii, claritatii si ratiunii mai ales cand nimeni nu ne poate vindeca; de ce sa nu se legalizeze si oficial "natura " noastra? Nu merita efortul sa o ascundem mereu de dragul normelor mimarii a ceea ce nu suntem sau am pierdut in copilarie??. Complacerea in consecintele pervertirii gandirii prin fragmentarea ei iluzorie este denumita  "lene". Dar suntem liberi sa gandim si lenea nu are nuci o justificare. Medicul suprem este in launtrul fiecaruia si nu este necesar dect sa renuntam la idolatrie si bigotism. Nu exista intermediar si plati de facut Meduclui suprem sau Mantuitorului personal, nu sunt conditionari la vindecare de orice disfunctie sau consecinta a disfunctiilor. A te accepta asa cum crezi ca esti mai ales cand credinta este confirmata prin repetitia manifestarilor ei,este moartea credintei sau capitularea cetatii sinelui propriu al adevarului a ceea ce este. Ideea de identitate, "Identitatea " este periculoasa , din inchisoarea ei conceptuala si formala de manifestare sau experimentarea  ei, scapa cine poate si se vede ca nu scapa cineva; este un sistem rigid incompatibil cu fiinta proprie. Fara recunoastere , cunoasterea e doar teorie si teoria ca teorie dar faptele... Sexul nu este obligatoriu dar nici interzis, in eco-nomia fiintei este un consumator in societatea de consum. Hotararile responsabile,  neinduplecate (a nu da inapoi urmarind alte oferte mangaietoare si fermecatoare) si angate personal, intotdeauna sunt preluate de intentie si ea creeaza edificiul (circumstanta exterioara) experimentarii lor, trairii lor. Complacerea neinduplecata prin repetie in idolatrie (asa..., sunt eu) si bigotism (circumstanta formala sau de manifestare proprie-credinta a cum sunt e de vina, sau exteriorizarea cauzai) face la fel.  Un parinte iubitor si foarte responsabil fata de copii sai nu gasea sursa suferintei lor. Dar acest parinte era foarte critic si nemilos cu ceilalti. Din conversatie s-a evidentiat un lucru simplu ; faptul ca gandirea sa era intrupata ca experienta de copilul sau; orice gand sau structura de gandire negativa la adresa celorlalti sau barfa calomniatoare il facea pe copil sa sufere chiar daca nu ii era adresat lui in pofida eforturilor parintelui de al face fericit. Gandurile parintelui deveneau realitatea fiului, o realitate suferinda. este coincidenta faptul ca asa se intampla si in individulaitatea personala?. Imi amintesc remarca facuta de Cristos cand afirma ca a venit sa bea paharul tatalui sau pana la fund. Este coincidenta ca fiul parintelui din exemplu obiectivat in existenta "bea" paharul gandirii gandit al talatlui sau pana la fund? Si corpul nostru bea paharul gandurilor noastre care sunt realitatea lui , le reflecta in forma. El nu poate incalca legea acesta dar noi putem gandi responsabil in raport cu ceilalti si mai ales in raport cu noi insine. Inteleptii si vizionarii exprimau clar si ferm ca acea capacitate a omului de a gandi just si direct este "Dumnezeu tatal " ca denumire.Sinceritatea nu insemna a repeta ca un papagal cu exactitate faptele petrecute sau trecutul tau ci a fi constient de realatia lor cu tine. Sinceritatea implica in manifestare o exprimare nonpersonala; adica important de relevat in exprimare  este experienta sau proiectul unei experiente viitoare. si nu persoana celui care exprima. Sinceritatea ne "intregeste" in actiune si ne da forta desfasurarii ei complete. O persoana "se gandeste",  doar un om "gandeste" si este unul cu ceea ce gandeste implicit responsabil de gandirea sa. Povestea unui intelept care de cate ori deschidea gura exprima doar calitati (niciodata critici sau defecte) si in orice situatie indiferent de grozavenia ei, exprima ceva si nu a fost pus in situaia sa taca negasind o calitate, este povestea responsabilitatii unui om constient de sine si potentialul gandirii sau exprimarii sale. Spuneam ca acesta calitate a constientei ne izoleaza de lumea libertinajului iresponsabil, dar cu cat mai rari si putini sunt  astfel de oameni cu atat mai valorosi. Acest comportament in gandire si fapta rostirii ca sa se exprime social este implicit necesara circumstanta comunitatii de expresie responsabila neingradita de reglementari in constienta ei. Acest "loc de retragere" este tema de proiect al unei astfel de comuniuni in comunitate. Cand exista constienta rostirii nu este nevoie de nici o regula sau norma comportamentala in comunitatea in care  atentia este jandarmul. Este un "loc" unde sa pui peste in balta nu sa pescuiesti :)  Metafora "Cupei Graalului) care a facut atatea filme spectaculoase este a propriului corp in care gandirea e apa care ne ortaveste sau da viata. Tot metafora este  "Epoca Varsatorului"", epoca in care varsam apa veche si statuta a irationalitatii inconstiente si a ratiuniii mecanice intelectuale, ca apa proaspata a adevarului fiintei umane si potentialului sau creativ sau divinuratea sa esentiala se manifesta neconditionat. Aceata manifestare este "iubire neconditionata"  care nu implica sexualitatea ca sursa si conditie ci ca implinire in dragoste. Cand iubirea este izvorul faptelor comportamentul este al dragostei; Dragostea umple spatiul dintre cei doi care sunt unul in sursa lor iubirea si cu cat distanta dintre ei este mai mare gragostea e mai mare si spatiul mai mare iar in acest spatiu al imensitatii beneficiaza de dragoste mai multi copii. Egoismul binelui personal ingusteaza spatiul dragostei pana la disparitia lui si apoi ne intrebam suparati, frustrati: " de ce nu ma mai iubesti ca la inceput"?    Singuratate in doi este denumita situatia, nu mai exista spatiu se sufoca reciproc in propriul egoism, se invinovatesc reciproc pentru asta desi au realizat-o impreuna. Ce mai ramane ? Placerea mancarii, sexului, sportului si inselatului reciproc, alergarea dupa cai verzi prin alte tari,  pana cand recunosc ca nu sunt impreuna si ca atare renunta la fatada dragostei din familie si la declaratiile false de apreciere si iubire. Unii se complac in falsitate pana la victoria finala a unuia dintre ei. Statisticile arata ca femeile traiesc mai mult si infirma falsa conceptie a "sexului slab". Sunt rautacios din moment ce reflect o situatie rea. Solutia nu este opusul, despartirea este solutia complacerii in egoismul identitate proprie, persoana. Recunoasterea situatiei si unificarea celor doi macar in respectul reciproc al libertatii poate ca determina intentia sa edifice circumstanta libertatii in care vor gasi iubirea si intelepciunea ei implicita. Cand simtamantul, gandul si rostirea se unifica in fapta (practica)  cuvantul "imposibil" are semnificatia de "potentialul oricarei minuni". Sistemul om  este complet in sine si completitudinea lui radiaza in relatii. " Jumatatile" care se cauta sunt virusii acestei completitudini. O jumate mai frumoasa strica o intregime de fatada, dar starneste rasul de mila a unei completitudini.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu