16 februarie 2013

ce e de facut?

Intrebarile stimuleaza gandirea proprie. In fata intrebarii avem intotdeauna doua optiuni.
Prima este a comoditatii, neaprecierii si neincrederii  in propria minte-corp: cautam un raspuns dat deja la intrebare in memorie. Aceasta cautare produce incetarea miscarii mintii desconspirata de lipsa raspunsului imediat. A doua optiune este  bazata pe incredrea in propria libertate si perceptie; nu cautam raspunsul ci percepem imediat (vedem) raspunsul prin contact direct, cunoasterea directa cu mintea, cu simtamintele prin contact cu izvorul intrebarii care este raspunsul. Evident, daca exista o intrebare  ea contine raspunsul in sursa sa.
Permanent  acest proces intrebare- raspuns  in gandirea si existenta noastra se desfasoara. Se poate afirma ca este un automat, o obisnuinta  Exista un singur  raspuns a toate intrebarile posibil de pus? Nu exista un singur raspuns ci exista cel care pune intrebarea si care este singurul raspuns. Cel care pune intrebarea este singur. Maestrul existentei, omul, indica manifestarea sa in constiinta ; El spune : adevarul intreaba, adevarul raspunde. Adevarul ca termen este pervertit de imaginarea sa. Adevarul a ceea ce este este adevarul in dinamica sa creativa , recreativa, cocreativa. Numai Dumnezeu creeaza sungur, fiul sau omul sau creatia constienta de sursa sa poate doar cocrea. Nasterea adamica este a lui Dumnezeu, dar fiul sau doar impreuna barbat cu femeia poate crea, adica cocreatia, visul divin al fericirii universale, nasterea care acude fericire tuturor.Omul barbat si femeie traieste in toate dimensiunile existentiale  dar este cel mai puternic cand creeaza si asta doar in planul cratiei  corpul universului, planul material insufletit unde este unica putere poate cocrea. Acrasta putere a creatiei si cocreatiei este unica putere si mister. Nu este important "cum se creeaza sau cocreeaza" ci faptul evident ca omul este si are aceasta putere. Starea hiponotica a mintii se incuce prin pervertirea sensurilor sau pervertirea gandirii prin simbolizarea ei imaginara. Cuvintele ne sperie si afecteaza dar ele sunt doar informatii, simboluri,  nu ganduri. "Nu mai las cuvintele sa ma doboare" spunandu-mi ca sunt vinovat, rau sau cum nu trebuie sa fiu.. Invidia este sursa gandului distructiv. Cunosc un amic care vede mereu si remarca cele mai frumoase femei, dar dupa asta spune ritualic: " eh, daca o vezi dimuneata pe wc. nefardata si aranjata tot jalnica este , o curva bine prelucrata" Vulpea intotdeauna considera acrii srrugurii la care nu ajunge. Acelai amic cand reuseste sa aiba o relatie de intimitate cu o femeie poate mai putin nurlie decat cele desconsiderate, ea este pentru el cea mai cea femeie. Oare doar ce posedam apreciem? dar posedarea este dragoste? Omul nu poate fi posedat, nu traieste posedat psihologic (hipnotic) sau inrobit (fizic( conditionat ). Omul doar in iubire traieste si pana la urma tot intelege asta; cei care-i ascund se tem de el.barbatul a fost hipnotizat sa traiasca pentru putere si dominatie; femeia pentru placere. Acesta este consecinta invidiei si folosirii amenilor pentru ceea ce invidiosii nu pot, nu au acces  nici la putere nici la placere. Omul asevit puterii exterioare si placerilor senzoriale nu traieste libertatea sa ci este instrumentul neputintei.  Asta nu insemna ca vad ca ceva  rau puterea si placerea asta insemna ca omul care serveste aceste doua obsesii nu isi exprima fiinta proprie, nu creeaza ci urmeaza  indicatii pretioase straine de sinele sau. Putem obseva faptul ca ceea ce denumim gangire sunt cuvinte? Ca aceste simboluri nu sunt faptul simbolizat si ca atare gandirea noastra nu poate creea Nici imaginatia noastra nu este imaginea nici ea nu pate creea. Cate gandiuri- cuvinte placute nu proiectam, cate imanitii frumoas nu inchipuim dar toate raman sperante si disperari ca si consecinte. In cel mai bun caz impllica o munca grea spre implinire si cand prin efort le-am immplinit nu mai avem energia de a ne bucura de rezultate si rezultatele dispar nesustinute.Dar daca suntem atenti putem observa ca la ceea ce nu am acorat nici o atentie adica simtamintelor noastre, este sursa evenimntelor si situatiilor pe care le traim; simtamintele sunt mult mai puternice si mai active decat conceptele s filosofiile emanate. Am vazut mari filosofi cu diplome de invidiat mai meschini si mai mediocrii decat simplii gradinari, mai avizi decat negustorii. Cum explicati ca educatia scolastica nu are efect asupra caraterelor celor educati? Ambitiile lor ii definesc comportamental si ambitiile nu sunt simtaminte. Cineva sincer afirma ca nu poate impartasi cu altcineva simtaminte inalte pentru ca el nu are asa ceva. Constatarea 'lipsei' este priml pas ddar oprirea la constatare se numeste complacere. ca sa nu te complaci trebuie sa te misti sufleteste, suletul se misca nu gandirea ta. Cand sufletul se misca,  se misca si . Cand ramai agatat de cuvintele cunoscute doar pentru ca le cunoasti nu insemna ca esti in siguranta, nu poti trai in superficialitatea si la suprafata cuvintelor Gandul este linistit, intrega frumusete, nu face zgomot; pe cand cuvinyele exact pe dos se manifesta.Bineinteles ca ma refer la gandurile vii, gandurile lui Dumnezeu sau gandurile semintei al carui copac sunteti. Cuvintele substituie faptele sau gandurile vii; le reprezinta precum parlamentarii pe cetateni. Ce bine aduc parlamentarii cetatenilor altele decat ingradiri si reguli? Ce altfel de bine ar putea aduce omului reprezentantii gandurilor Vii sau literelor vii, celui viu? Prin simboluri ne referim la  ce nu putem cunnoaste,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,dar putem trai, simtamintele seminte ale ceea ce adevarul este. Simbolurile nu pot contine adevarul a ceea ce este si din acest motiv prin metode si concepte nu putem substitui ceea ce este. Sunt intrebat adesea ce este de facut sau cum s-a putut ca omul, o fiinta iubitoare si linistita in simtamintele sale profunde, in aspiratiile sale, sa se intoarca impotriva a ceea ce el este in profunzime? Cand vom vedea ca ceea ce facem noi prin eforturi incomensurabile si cu consecinte  fiziologice dezastruase asupra noastra este ceva artificial si inferior a ceea ce noi suntem vom putea inceta sa mai producem din aurul viu al existentei si energiei vii intrumente de care apoi sa ne autoconditionam existenta si implinirea in existenta. Vom pune ceea ce suntem mai presus decat ceea ce facem si astfel vom intelege creativitatea esentiala si ratiunea exstentiala. Nimeni nu cunoaste "cum se creeaza" de aceea efortul de a crea nu sta in informatie, in cunoastere, in cuvinte. Numai omul contine samanta lui Dumnezeu creator. Nu are nici o impoortanta 'cum" se creeaza ci faptul ca putem. Indrazneala este din increderea in noi insine si renuntarea la postulatele mercantile ale fabricantilor si comerciantilor sau preconceptii ne poate deschde inimile creatoare. Inima gandeste in simtaminte, in aspiratii si inspiratii iar visul creator in acestea isis gaseste energia. Fiti linistiti, nimeni nu poate crea fara samanta creativitatii, sau a sinelui sau real a ceea ce omul este in viziunea spiritului unic."Daca blasfemiati fiul vi se a ierta, daca blasfemiati tatal vi se va ierta, dar daca blasfemiati sfantul duh nu vi se va ierta nici in cer nici pe pamant." Normal, cand auzim astfel de mmesaje ne intrebam "care este sfantul duh ca sa nu il blasfemiez? Fiecare poate sa isi raspunda pentru ca raspunsul lui functioeaza pentru el; dar cred ca mai buna este intrebarea:" cum blasfemiez sfantul duh"? la acesta intrebare raspunsul este simplu pentru ca se afla in faptele noastre, "in cele ce se vad, iar cele ce nu se vad se vor dezvalui" Cuvintele ne ajuta in comunnicare dar nu ne ajuta in fapte, in viata. Perceptia se reflecta in corpul nostru mtiv pentru care de ex. chinezii spun ca ficatul est vindecat de peisajelemontane sau a inaltimilor terestre. dar cand inlocuim perceptia cu gandirea cunoasterii trecute (manipularea trecutului ca sablon comportamental) atunci aceasta structura a cunoasterii se reflecta in corpul nostru si drept consecinte a acestei inlocuiri cunoasterea tuturor bolilor si rautatilor se reflecta corporal in deggradarile sale. Traitul in natura nepervertita de eploatarea resurselor sale pentru a face inferioare si artificiale instrumente si comoditati ale placerii a ajuns aproape imposibila astazi. va intrebati de ce cei care stapanesc existenta umana si resursele planetare  cu puterea obtinuta cauta sa-si faca mosii sau locuinte in paduri sau  isule, natura nepervertita? Nu face greseala de a considera ca indemmn la primitivism social si izolare . Cee ce spun este ca a sosit momentul sa punem in ordine valorile, ierarhia a intors valorile cu fundul in sus. Revenind la adevarata ierarhie a valorilor cu omul sau fiinta sa barbat si femeie in varful lor vom abandona fara consecinte structurile distructive ale gandirii reprezentative. Nu trebuie sa renuntam la roadele muncii noastre atat de greu obtinute ci la obsesia dominatiei aproapelui si resurselor planetei. Va-ti intrebat de ce ar spune dumnezeu " Imultiti-va si cuceriti pamantul" daca v-a fost dat voua ca " gradina? Este evident o contradictie aici in biblie si nu cred ca este intamplatoare! Cine ar putea da o astfel de indicatie daca nu un cuceritor caruia nu i-a fist dat, iar indicatia cuceririi nu poate fi data decat soldatilor sai. Consider in ca multe scrieri pretioase au fost pervertite informatiile si cnsiderata pervertirea ca origine a omenirii sau indicatii date omului de dumnezeu.. Ne -am nascut pe pamant acasa!!! De ce suntem indemnati sa-l parasim pentru un rai imaginar???Nu se spune cu emfaza filosofica ca problema pamantului este ca sunt oameni pe el? Pentru cine este asta problema pentru pamant? Nu de veacuri se incearca ruperea oamenilor de pamant? Tine acesta incercare de spiritualitatea esprinderii de conditionari materiale??? Evident ca nu din moment ce tot ce avem este din si pamantul ca planeta sau mediu fiintial. medicamente sau aur tot din pamant luam cu ce ne conditioneaza oamantul??! Sau doar hipnoza cuceriri si stapanirii este inlaturat de pe pamant , iar nu oamenii. Omul nu are ceva de reparat ci de exprimat fiinta lui nepervertita de reprezentari si reprezentatnti falsi. O samnta genereaza un copac si semintele copacului o padure. Vedeti ce incomensurabila putere are omenirea trezita in constiinta sa de sine, cocreatia colectiva a intregii omeniri in care fiecare individ se re- inalta la rangul de om??? Intr-o atare constiinta ar mai exista vreo o prolema materiala sau spirituala, vreun conflict, cand exista un univers de explorat, de recreat?? Pacea universului si armonia sa este garantata de existenta unei unice puteri (inteligente) care face irelevant orice razboi, orice cnflict. Iata de ce Pamantului ii este data  nasterea ei. E greu chiar foarte greu de observat ca nu este puterea coercitie nici a manipularii si controlului,. Puterea corupta este coercitie si control, arbitrar, la randul sau corupe.Cand cei obsedati de putere vor intelege ca nu se poate realiza sau face de catre ei asta, vor intelege si percepe aceasta unica putere care eista, nu vor mai ratacii pe drumuri desfudate si mocirlite de cei care nu au gasit.  In tehnicile de fabricare sofisticate M.L.M. se produce bani fara produs vandut prin jonglerii financiare. In final toti participantii pierd mai putin cel care a initiat jongleria, victima la randul sau a aceleiasi jonglerii care se razbuna de data asta.. Acesasta tehnologie este interzisa si denumita sistem piramidal ilegal, dar ca sa fie acceptat trebuie sa existe si un produs ca atunci cand toti pierd sa ramana  cu ceva in mana, cu produsul; ca reusesc sau nu sa-l falorifice nu mai conteaza, au primit ceva in locul multilor bani de care a fost escrocat sau exploatat ca munca multa cu beneficii minime. Egoismul consider ca fiind acest produs fara valoare care justifica jaful resurselor umane; te trezesti pacalit dar cu egoismul in mana, iar acesta te incanta cu capacitatile de razbunare continute (Moromete). Acesta consider ca este maximul de capacitate a gandirii informatice si reprezentative, produce egoism in existenta.

2 comentarii:

  1. "Care este Sfantul Duh ca sa nu il blasfemiez ? ... dar cred ca mai buna este intrebarea cum blasfemiez Sfantul Duh ?", spui tu. Si eu as zice ca in loc de "ce e de facut ?" ar fi mai ... cocreator sa aflam "noi cu cine votam" (cum zicea nenea Iancu Caragiale prin gura unui personaj), adica "incotro ne indreptam ?", presupunand ca stim ce vrem.
    Dupa cum ai scris, ca oameni putem cocreea doar in planul manifest; asa ca unii (poate) au intuit asta intr-un mod pesimist: totul e destin, karma, oricum suntem robotei ... sau daca pot (mi se permite) sa fac orice traznaie, atunci o fi in "dreptul meu divin", nu ?!
    Totusi, eu am constatat ca suferinta (mai putin cea autoimpusa, care e masochism de grade diferite) este cea care ne ajuta sa ne indreptam atentia spre Lumina (evolutiv); evident, si in acest caz poti sa folosesti sau nu in mod constructiv aceasta cale, in functie de ce alegi (din ce ti se ofera !).
    La modul general, iti multumesc pentru articole; subiectele sunt simple dar profunde, vechi si de actualitate, utile dar inutile daca nu e interes. Le astept cu mare placere.

    RăspundețiȘtergere
  2. umorul intotdeauna salveaza omorul! Simplitatea este max complexitate! ca sa relev i ceva simplu toate formulele matematicii nu reusesc! este o stradanie fara rezultat descrierea trairii! este ceva simplu accesibil tuturor dar inaccesibil descrierii conceptuale indiferent de nivelul sau.aforismele si poezia sunt trambuline pe care putem sari in profunda inaltime a trairilor noastre simple. 'cu cine votam/" si mai feminin exprimat "de dragul cui?" este eterna noastra problema nerezolvata. Cai si metode ni se prezinta ca sa le votam sau sa ne indragostim de ele; dar natura adevarului este ca nu ne putem vota decat pe noi insine (teritoriul propriu, alegerea sinelui: eu sunt domnul dumnezeul meu si nu am alti dumnezei decat EU SUNT)si ca nu putem face ceva decat de dragul iubitei noastre indragostiti de ea. cand nu suntem indragostiti suntem indragostiti doar de noi insine si asta ne conduce la arbitrar in existenta si la obsesia placerii care este gardianul inchisorii proprii, la autoizolare, retragere in imaginarul coletiv si suferinta. Daca nu suntem lipmpezi in minte vis a vis de "incotro ne indreptam?" vom parcurge drumul santului batut de sferinta. Ne indreptam undeva? Cine stabileste directia s sensul? saboanele metodelor si modelelor, sfintii care ne mananca sa nu ajungem la Dumnezeu real si faptic ratacind dupa unul imaginar si iluzoriu. este firesc ca nu poate i descris adevarul dar putem percepe si trai in comuniune cu el fara sa dorim sa-i luam locul. Cand vrei sa ei locul altcuiva iti parasesti terenul propriu si esti sluga in teritoriul altcuiva. granitele din constiinta si manifestare sau exprimare sunt foarte pragmatice si in folos nu impotriva iar depasirea lor cu responsabilitate si respectul exploratorul integru si sobru, adica cu impecabilitate, se depasesc doar pentru impartasire si imbogatire reciproca a celor doua teritorii. Adica vreau sa spun ca granitele mintale, psihologice sau teritoriale culturale nu se trec cu dorinta de cucerire si exploatare de noi teritorii, sau de "marirea puterii personale" Noi traim in holospatiul propriilor greseli, ne doboara cuvintele rele proiectate asupra celorlalti, ne speriem de rautatea propriei indiferente, suntem manati de obsesiile puterii personale prin acumulare de energii sau resurse si mijloace "de la altii" Ce economie panetara este asta si cu ce diferente fata de epocile sclavagiste si razboinice ale talhariilor o abordam? ECO- NOminus latineste IATA SUFLETUL; ECONIMIA PLANETARA NE ARATA SUFLETUL. cE FEL DE SUFLET RELEVA? O noua economie nu este salvarea celei vechi, continuitate sub alte forme eventual mai rfinate sisubtile ca sa fie ascunse inocentei . O noua economie planetara nu este generalizarea celei vechi la scara planetara. O noua conceptie a resurselor, o noua paradigma a resurselor se impune. Fara acest nou fundament care la randul sau prin maniestare sau experimentarea lui ne va releva o alta profunzime a eco-nomie, ceva nou ca relatii intre cetatenii planetei nu poate apare. Ce nu lasi sa moara nu te lasa sa traiesti, evident ca este muritor sau efemer nu merita facut etern ca de ex prostia si rautatea sau lacomia si nevoia.

    RăspundețiȘtergere