07 februarie 2013

"in timp ce tu cercetezi miscarea ta inceteaza"

Una din "indicatiile pretioase" care induce acesta oprire pe drum este "cunoaste-te pe tine insuti..."

Cel care a lansat aceasta "capcana" a mai lansat si opusul "crede si nu cerceta" care in fapt sunt capetele aceluiasi blocaj in gandire. Una te indemna sa cercetezi cealalta sa nu cercetezi si astfel intreg spectrul gandirii a fost inchis sau invaluit de intuneric. Ce consecinte au asupra comportamentului si structurilor de gandire generate aceste "indicatii pretioase"? Conflictul din gandire prin polarizarea ei in stiinta si religie iar curentul dintre cei doi poli este conflictul  in potential, un potential fara o miscare generala a intregului potential. Acesta miscare interioara conflictuala din gandire prin fragmentarea ei in doua structuri diferite formal dar egale ca puteri care se confrunta pentru dominatia uneia asupra celeilalte conduce in mod evident la incetarea miscarii energiei gandirii ca totalitate. Aceasta 'confruntare launtrica' intre dorinte si structuri ideatice sau dogmatice fixe, stiintifice sau religioase, este  binecunoscuta de fiecare dintre noi ca "dialog interior", telepatic si hipnotic perpetuat prin mediul imaginar si psihologic colectiv. Evident ca atunci cand suntem confundati ca atentie in acest dialog interior noi ca intreg nu ne miscam, iar daca  facem simultan ambele miscari (interioara si exterioara), consecinta este neatentia, o atentie impartita sau o atentie concetrata asupra a ceea ce gandim si miscarea exterioara se desfasoara dupa un sablon mental  mecanic, dar ce este cel mai important este consecinta acestei modalitati comportamentale: deschidem larg portile posibilitatii accidentului. Accidentul nu trebuie vazut doar ca aspect exterior al distrugerilor sau ranilor corporale pentru ca acest "dusman neprevazut" se manifesta si interior, de exemplu prin accident asimilati mental sau emotional germenele sau samanta unei boli sau a unui accident corporal ulterior. O clipa de neatentie si v-ati oprit ochii ingroziti pe posibilitatea ca o anumita situatie cumplita si tragica la propriu prin care trece o persona sa fie posibil sa "patiti" voi insiva si astfel posibilitatea prin idee si gandul vostru sa activati. Acest "tip de accidente" sunt cele mai grave accidente pe care le traim dar pentru ca nu suntem constienti ca sunt accidente si de puterea gandului propiu, le consideram neimportante, iar manifestarea lor corporala o consideram rezultatul altor aspecte exterioare; de ex: dam vina pe virusii care asculta in fapt comanda gandului-frica propriu si executa lucrarea conform propriei cunoasteri. Cunoastrerea psihologica are ca samanta o idee=imagine falsa pe care o asociem cu eu-l personal; acest tip de comportament avar sau al lacomiei care nu face distinctie intre ce si ce nu ne convine ci absoarbe fara discernamant orice imagine buna sau rea este cunoscut sub denumirea de " a lua totul la modul personal", a personifica, a acumula sau "manca tot ce zboara" In inocenta noastra credem ca acumularea ca si comportament se refera doar la ce ne convine; insa evidenta ne releva ca nu putem inghiti sau acumula jumatati de lucruri sau situatii. Ceea ce nu percepem este ca placerea si neplacerea, ce dorim si ce nu dorim, etc, sunt jumatati ale unui intreg, capete diferite ale aceleuiasi bat si acumuland "un capat" acumulam si pe celalalt si batul intreg.Gandirea nu poate fi fragmentata in realitatea a ceea ce ea este ca proces unitar si curgator in continua evolutie a constientei de sine. Fragmentarea ei in pozitiv si negativ, in ce-mi doresc si ce nu-mi doresc este pur imaginara; daca nu ar fi asa am putea acumula doar ce ne dorim si evita ce nu ne dorim, dar cum evidenta faptelor si pataniilor si accidentelor si realizarilor intr-o succesiune circulara sau incomprehensibila releva inexistenta faptica a fragmentarii gandirii ca proces si inexistenta cunosterii despre om, sau cum el este. Misterul existentei Lui ramane mister,  existenta misterului implica evident faptul ; nu se demonstreaza  sau cunoaste. Omul nu este o idee, nu este o cunoastere trecuta sau viitoare; este cel ce este. Cel ce a indemnat (va rog sa recititi postarea "indemnul" ca sa descifrati semnificatia cuvantului indemn) sa te cunoasti pe tine insuti in fapt dorea ceva  sa posede, ceva la care el nu avea acces, cunoasterea "mistrului de a fi om"; ne putem intreba de ce vroia sa cunoasca si ce este rau in asta? Pai numai ce cunosti poti controla si domina, ce nu cunosti nu este in sfera dominatiei personale. Altfel spus "sa ia locul lui Dumnezeu" cunoasterea este informatie ; din informatie poti face numai obiecte, obiecte energetice (sau psihice sau vraji, sau boli), obiecte tehnologice si biologice. Toate aceste 'realizari marete" nu au miscare proprie alta decat prgramul sau rutina tehnoligica pentru care  au fost facute si nu create . In cunoastere exista doar facere, fabricare, creatia nu este in domeniul cunoasterii.ca atare "a te cunoaste pe tine insuti" daca ar fi posibil, ne-am expune singuri la manipulari exterioare si la statutul de bioroboti, adica de a fi folositi. Omul nu poate fi folosit si exploatat de nimeni pe perioade indelungate din simplul motiv ca aduce ceva nou (necunoscut) in exprimarea sa si acest NOU potential perturba orice program al cunoasterii prestabilite , premeditate de el insusi sau altcineva. Observati cum functioneaza biorobotii, daca soliciti la o banca sau retea de telefonie etc, ceva ce este in rutina, lor nicio problema; se rexolva imediat; dar daca vii cu o solicitare care nu este o rutina curenta (ex ceri sa scoti mai multi bani decat baremul limita stabilit tot de tine la deschiderea cardului; sa incetezi o conectare, etc) tot sistemul se bulverseaza nu mai functioneaza spontan si incearca sa refuze orice iesire din rutina sa. Daca unui om care se bazeaza pe logica mecanica confundata cu ratiunea,  ii dai o informatie necunoscuta lui, intreaga sa gandire se bulverseaza, se enerveaza, contesta informatia dupa care incearca sa te coboare la nivelul lui si sa-ti dea in cap cu mitocania binecunoscuta ca aparare prin atac psihologic sau la persoana. Evident ca am incercat cat am putut sa evidentiez STAGNAREA miscarii mintii ca intreg, sau sanatoase, prin cercetare si ca nu este o descriere exhaustiva. Este functional ca fiecare sa exploreze acest aspect cu miza incetarii cautarii si cercetarii "a cum el este" Intelegerea care este lumina vie a mintii, sau vazutul acestui proces asa cum este,  ce consecinte individuale are, conduce la "indigestia necesara" incetarii lui in propria activitate mentala, emotionala  si comportamentala. Ca afirmatie autoritara pot spune ca "cercetarea produce incetarea miscarii energiei individuale totale", sau in cel mai bun caz produce incetinirea gandului tau sau risipirea energiei lui sau a ratiunii tale existentiale. In timp ce tu cercetezi, miscarea ta inceteaza; in timp scopul tau nu-l mai atingi. Ori tocmai asta ne intereseaza sa atingem in timp sau existenta scopurile Nu ma credeti, explorati asta. Alte ganduri vor modela existenta ta viitoare si nu gandul tau incetinit, circumstante create de alte ganduri mai iuti ca el vor modela circumstantele pe care le vei trai, nu circumstantele create de tine insuti. De ex, un gand distrugator spune ca 'daca te-ai nascut esti dator cu o moarte", el iti modeleaza prin acceptarea lui ca fatalitate obiectiva viitorul; profetiile dezastrelor la fel; este circumstanta dorita de tine sincer? Cine a inventat acesta "datorie cu moartea"? Cui ii este drag dezastrul, ce vrea sa demonstrweze? Un concept distrugator care justifica distrugerile. Dar evidenta ne arata ca nu dorim asta; in acelsi timp  dorim o schimbare a circumstantelor pe care le traim ca evenimente si stari, situatii, tocmai pentru ca ele sunt modelari ale acestui gand distructiv. Acest gand si-a consumat energia si ne sperie ca sa-i mai dam colectiv la fiecare mie de ani  :)  Cand ne speriem dam energie acelei idei-imagine= ganduri. dar putem si elibera energia din ele odata desconspirate ca ceea ce sunt, nemaingrozindu-ne de ele. Putem gandi ceva de genul:"aha! iata sarpele din Eden (virusul mintii, din energie)! delete! sau: " ce draguta este sperietoarea asta moarta"; sau: gandul meu este cel mai puternic gand pentru ca-mi sustine viata si din iubirea vietii (sau Dumnezeu)nascut este, asa ca sperietoarea asta este dizolvata in substantialitatea pura din care a fost gresit modelata; energia vietii este eliberata din acea forma si-mi intareste existenta si gandul; creatia divina care sunt este perfecta in sursa sa si o manifest asemenea prin exprimarea potentialului miraculos al libertatii mele; unul sau una cu sursa sunt incoruptibili in fata ideatiilor, emotiilor si formelor conceptelor  fragmentarii si exclusivismului, jumatati fara fond si radacini in adevarul a ceea ce este si sunt. Gandul meu este intreg; nascut din libertate, inspiratie si dragoste pentru ca aceste existente universale neaservite timpului, nu sunt idei (modalitati, rutine temporale, efemeritate) ci integralitati substantiale naturale. Naturalul bate artificialul in orice confruntare imaginara sau obiectivata. Fiinta umana in integritatea sa poate transforma orice esec in victorie si  victoria in esec dar si sa inceteze acest circ al jocului " X si 0" fara castigator , acesta stationare sau incremenire in idee, in cercetare. Am insitat pe acesta perceptie pentru a evidentia inca odata diferitul-asemanator si asemanatorul-diferit. Ce este asemanator si diferit simultan in cazul temei din conversatie? Cercetarea si complet diferita Explorare. "Seamana dar nu rasare" cum spun copiii. In timp ce tu cercetezi miscarea ta inceteaza, dar in timp ce explorezi viteza miscarii gandului tau creste si acesta viteza crescura te conduce la starea de meditatie in care vezi ceea ce e fals, ca fals si ceea ce e adevar, ca adevar; de ex. vezi adevarul livertatii tale! Acesta perceptie posibila doar fiintei umane barbat si femeie schimba totul. Esti om si asta schimba datele oricarei probleme! Asta semana ca "un fel de" parasire a ceea ce ne-am inchipuit noi ca insemna sa fii om (acceptarea tuturor calomniilor invidiilor etc, neputintelor si pacatelor asociate cuvantului om) si relevarea a ce suntem; "un fel de" trezire dintr-un cosmar dar nu din vise ci in costiinta. Spun "un fel de" tocmai ca sa nu va inchipuiti ca ar fi asa, sau altfel, ci este complet diferit de oricum v-ati inchipui ca ar fi. Mai bine nu va inchipuiti ci doar luati act de posibilitatea voastra pe care o aveti si nu trebuie sa sacrificati ceva ca sa o obtineti si evident ca trairea acestei posibilitati individuale este diferita de oricare alta descrisa de vreo individualitate sau nu.  Ramaneti deschisi surprizelor propriului vostru Spirit avand incredere doar in perceptiile voastre directe simultane cu evenimentele, cu clipa. Cand nu cunoastem, PERCEPEM  Vederea noastra are posibilitati miraculoase, se poate deplasa la mari distante instantaneu, vedem si nu ne inchipuim. Este binefacator sa percepem diferenta dintre imaginare si vedere. Numai inteleptul nu imagineaza imaginea. Daca tot am dat o importanta mai mare vazutului decat celorlalte simturi, am exaltat in constiinta acest simt si exprimarile lui, macar sa il lasam curat sa nu-l mai pervertim prin inchipuiri si premeditari. De ce credeti ca scurgerea timpului uzeaza vederea? Gandirea in "stand by" nu face decat sa compare si asocieze, nu are dinamica proprie ci  framanta interior rutina : compara-asociaza. mintea care compara si asociaza este minte artificiala, abstracta sau " facuta tacuta". Mintea tace (sta pe loc) si  repeta papagalul,  reverberatii, ecouri ale vocilor  trecutului .Timpul trece, ecourile vorbesc si noi fara discernamant le reverberam, intr-o incomensurabila indiferenta, de unde si romanul, 'infioratorea lejeritate a fiintei" cel mai usor pentru noi este sa fim om, sa reactionam la tot ce este cu indiferenta. Circul suferintelor si durerilor nu ne misca cat de putin dincolo de ipocrita intrebare "cum este posibil asa ceva" ;" cum de lasa Dumnezeu...."  Sunt din ce in ce mai uinit de evidenta faptului ca toti oamenii cunosc din filme si romane sursa suferintelor si a crizelor de tot felul dar asta ii lasa indiferenti, "mie inca nu mi s-a intamplat, eu inca sunt bine, sunt mai bine ca ceilalti" Sau lenevia indiferentei se exprima prin "cineva trebuie sa faca ceva" ;"mai intai sa faca ceilalti si apoi mai vad cum ma scot"  Inteleptul afirma "Ce e sus, e si jos", adica ce e in cap e si in corp, ce e in constiinta e si in lume; dar ne facem ca ploua, credem pe dos : "eu sunt genial, moral, iubitor, superior in cap si stupid, perfid, neputincios, uracios in corp" sau "eu sunt Atman in cap si razboi in societate"  Pe cine pacalim cu inchipurile perfidiei disimularilor stupide? Ceilalti nu eu fac asa? Omul nu se minte singur, iar cand nu se minte singur nu mai cade din rai acum! Caderea sau involutia nu este un proces temporal; se intampla sau nu se intampla pentru fiecare,.... acum. 

6 comentarii:

  1. Copilul exploreaza (percepe) si "ia act de posibilitatea" lui, ceea ce-l ajuta sa evolueze rapid si sigur, pana la nivelul la care, utilizand "binefacerile" limbajului incepe sa "cunoasca" din experienta asa zisilor adulti. Si de aici incepe regresul, adica dialogul interior. Foarte clar si sunt de acord, adica tot asa am observat si eu.

    N-am prea inteles ideea cu "aceasta perceptie e posibila doar fiintei barbat si femeie ...". Sa fie vorba de echilibrul barbat-femeie al fiecaruia (atunci cand el exista), sau ... ? Te rog, un mic comentariu.

    "De ce credeti ca scurgerea timpului uzeaza vederea ?" Cred ca roadele vederii (consecintele observarii prin vedere) sunt folosite pentru a compara si asocia (artificial), in loc sa imbogateasca perceperea pentru a trece la un nivel superior (natural); cu alte cuvinte, decat sa fie prost (distructiv) folosita, vederea alege sa sucombe. Gresesc ?

    In final, afirmi ca "omul nu se minte singur", dar eu as spune ca accepta sa fie mintit. De ce ? Asta e o alta intrebare, care ne duce spre cunoastere !!!

    RăspundețiȘtergere
  2. In ceea ce priveste exprimarea "fiintei barbat si femeie" , ai dreptate este o greseala; intentia mea a fost sa afirm " numai fiintei barbat sau femeie" (nediscriminatoriu formal) Ai inutit perfect ca nu am scis barbatilor sau femeilor pentru ca in fiinta barbat sau femeie "echilibrul sau armonia Yin-Yamg, feminin-masculin" este implicitata, bazica, functionala. Mai pe romaneste , ma refer la "sanatatea" minte-corp in expresie feminina sau masculina perfectiunea creatiei, inspiratiei- aspiratie si subsatntialitatea ei.

    Legat de "vedere" nu gresesti; insa este mult mai profunda cauza; prin ochi "emitem" si 'receptionam" simultan. in cpoilarie dorinta explorarii si exprimarii este puternica ca atare"emisia" raxei individuale este puternica, este lumina vie pe care orice exista o cauta , care imblanzeste fiarele si atrage energiile nevazute (orgonice) in cladirea si desavarsirea templului corporal. inocenta face posibila acesta emisie care hraneste totul, dorita de totul, lumina ochilor este lumina iubirii care-l invaluie din care copilul se hraneste si pe care o amplifica in trupul sau si o emite cu si mai mare forta. Cu timpul cunosterea prin memorare si sumedenia de arificiale si false exigente deternima o imagazinare si o prelucrare interiora de probleme de nerezolvat pentru ca sunt imaginare, psihologice si care se amplifica ca probleme prin atentia pe care copilul le acorda. De unde a fost deturnta atentia copilului? De la explorarea naturii la prelucrarea si fabricare de artificiale lucruri. Asta nu mai are de a face cu procesul natural de "amplificare a viului", (viul hraneste viul), ci cu un proces de fabricare prin folosire; nu are nimic de a face cu reciprocitatea. iti dai seama ce forta in imaginabila are un copil? Cu toate eforturile la care este obligat de procesul de fabricare sau lacomie, "mai multului" in care este implicat fara sa i se ceara acordul si fara sa fie informat de consecinte, de ce plateste si hraneste astfel.Atentia sa acaparata si incarcata de filmele eroice de groza care justifica crima, razbunarea, de jocurile pline de lupte si distrugeri, omoruri de dusmani imaginari care sunt rasplatite cu bunusuri dupa nr si performante iti dai sema ca este atras intr-un plan virtual in care naturalul sau natura sa nu se gaseste.

    RăspundețiȘtergere
  3. dupa multe lovituri pe care mai intai le da si abia apoi le primeste inceoe sa realizeze ca ceva nu este in regula cu el.Perturbarile fiziologice si organice il determina sa reconsidere motivatiile sale. Descopera hipnoza si consecintele ei. Constient percepe in jurul sau dincolo de stralucitoarele apromisiuni mincinoase si ambalajele lor o intentie dusmanoasa Nimic nu-l mai atrage in societatea "oamenilor" Atentia inclinata spre natura a fost dezobisnuita de acesta naturala indraptare, mediul sau este artificial iar natura i se prezinta ca ascunzisul monstrilor si pericolelor pradatorilor imaginati.II e frica de padure, de animale de oameni, de mari si viata din ele. In asemenea circumstanta ce drag de exprimare in acest context, de manifestare in acest context dusmanos? Oamenii pe care-i iuvea atat de mult se starduie sa-l insele, exploateze, natura il inspaimanta prin incapacitatea sa de a face fata provocarilor generate de schimbari de clima sau anaotimpuri , se trezste brusc batran! Refuzul exprimarii si retragerea in sine este efectul lent al acestor experiente. Ai impresia ca nimeni nu te intelege ca nu poti comunica pentru ca vorbesti cu programe si strategii nu cu fiinte umane. Toate sunt reglate si standardizate rigide moarte in jurul tau si nu poti comunica cu ceva fara suflet fara umanitate cu cineva obsedat de a castiga ceva din relationarea cu tine, emergie, informatie, sau bani; Ascundem si disimulat aceste perceptii ale propriului spirit si refuzam sa le privim sperand ca cineva va aface ceva. Cineva ce a putu sa faca a facut deja ;altceva nu mai stie. Pierderea vederii este firesca consecinta a refuzului exprimarii sinelui propiu ,refuzam sa mai vedem pentru ca am facut ni se dezvaluie si nu ne place, inselati odata si exprimandu-l eronat violent si exclusivist ne temem sa mai incercam a doua oara pentru ca nu mai avem energie consumata si risipita, dar..

    RăspundețiȘtergere
  4. Pierderea vederii din teama de viata este, refuzul vietii terestre corporale, a substantialiatatii fiintei care ni s-a spus ca este "inferioritatea ei" (dar ni de viata spunem ca ne temem ci de moarte)Atrasi in alte lumi cu alte promisiuni caldute ne refuzam natura pentru ca o confundam cu caloniile adresate ei bine memorate. Numai ce este creat, natura planetara reflecta in reciprociate energia data. Daca te uiti cu iubire la un copac vei simti iubirea amplicata de copac simultan emisa catre tine, circuitele naturale ale energiei sunt amplificatoare nu consumatoare Oricand putem intoarce atentia si privirea de la artificial la natural de la mai mult la armonia intriseca a tot ce este creat. Din experienta de "stan patitul' iti pot spune ca am fost miop de un ochi dar dupa ce inteles cauza miopiei sale nu am mai avut nevoie de carje de vedere. Surzii nu vor sa ascute pe ceilalti doar sa fie ascultati cu sensul de supusi lor. Choorii refuza sa vada in ceilalti calitati sau sa manifeste recunostinta crezand ca totul li se cuvine , miopii nu au indrazneala propiului adevar sunt foarte atenti doar la ce da bine sa s[puna, sunt perfecti depozitari de modele de exprimare pentru aorice situatie si nu au curaj sa spuna ceva daca mai intai nu au ales sablonul, prezbitii sunt cei ce nu vor sa recunoasca in ruptul capului ca au gresit ceva vreodata, teama de a nu fi invinovatiti ii face sa nu se reflecte in faptele gandirii proprii acceptate. Dar repet daca avem vreo problema de vedere nu ochelarii o rezolva (cu exceptia unor accidente care impun chirurgie)Accidentele suportate sunt direct proportionale cu neatentia sau ratacirea atentiei. Orice problema am suferi drept consecinte are o singura ratiune aceea de a ne demonstra noua insine "puterea" vindecatoare fara limite care ne sta la dispoxitie, sistemul imunitar infailibil cu care fiinta om este 'dotata" de la nasterea sa Fara acordul prin gandire colectiva dat blocarii sale functionale orice boala s-ar vindeca precum taieturile la degete sau zdreliturile genunchilor in copilarie. Nu iutati oameni buni ca gandul vostru este cel mai puternic in raport cu gandirea colectiva pentru voi insiva Nu asteptati emiteti-l sa deblocheze sistemul imunitar in integralitatea sa. 60% din adn habar nu avem ce contine si este bine asa dar daca 20% poate face atat de mult bine imaginativa restul activat constient!Activarea este constienta functionarea subconstienta adica la poruca constientului. Succes

    RăspundețiȘtergere
  5. Adrian la intrebarea ta aproape ca am mai scris un articol dar am facut-o cam in graba si eliptic insa ramane deschis subiectul sau tinta acestei interactiuni.

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc; chiar ai atins cateva intelesuri (care m-au pus pe ganduri) referitoare la faptul ca ochii nu doar capteaza ci si transmit. Este un nou aspect pe care-l descoper in ultimile cateva zile, al unui eveniment petrecut pe la 13-14 ani. Ma bucur foarte tare ca, intuitiv, am descoperit si lucrat asupra blocajului, insa precizarile tale au adus un plus, un reglaj de finete care, de fapt, deschide un canal la un nivel superior. Inca odata, mltumesc !

    RăspundețiȘtergere