02 februarie 2021

spatiul haotic

 Consideram asa  un domeniu spatial in care miscarea elementelor interioare acestuia, energie sau materie, este "browniana", impredictibila, irationala,  care nu contine un patern launtric al unei  ordini .

De asemenea timpul, expresie a unei ordini, pare ca nu exista intr-un 'spatiu haotic".

Daca observam detasati manifestarile din"spatiul social"actual il putem considera fara vreo indoiala unul haotic. In acest spatiu - atemporal prin invartirea in bucla vicioasa a materiei si miscarea complet aleatorie a energiilor, impofida eforturilor uriase de ordonare care produc faptic mai multa dezordine- suntem prinsi fara scapare si daca dorim sa-l parasim- constienti de efectele acestui spatiu asupra fiziologiei si corporalitatii fiecarui individ- nu reusim decat sa ne intoarcem de unde am plecat (in "p.m.") -cerc inchis=inchisoare. 

Si totusi, in acest 'spatiu haotic' exista o constanta- suntem descompusi mental, emotional si fizic daca nu-l parasim, sau altfel spus, suntem materie digerata fapt care releva spatiul haotic ca pe un fel de lichid digestiv stomacal. Orice descompunere este un proces digestiv, iar orice proces digestiv hraneste un corp vietuitor. Ca urmare, pe cale de consecinta,  acest spatiul haotic ascunde o fiinta sau mai multe

Doresc sa comunic cu ele dar limbajul imi este necunoscut, inaccesibil asemenea modului in care o cireasa din stomac ar incerca sa-mi vorbeasca. Pe calea gandirii intelectuale pare imposibil sa inteleg limba acelor fiinte  si simt ca-mi vorbesc pentru a-mi arata o cale de a parasi acel spatiu in care nu stiu cum am ajuns. Imi ramane doar calea perceptiei asa cum este ea. Percep acest spatiu, haotic; pentru mine haos inseamna nebunie, lipsa ordinii. Ca urmare limbajul nebuniei este de folosit. Ce mi se pare nebunesc ?

Ca am ajuns acolo; ca ma cred in alta parte;  ca ma complac acolo; ca nu-mi amintesc de unde si cand am ajuns acolo; ca iubesc acest spatiu;  In contextul nebuniei mele imi este clar tot spatiul si descoper ca "haosul este fertil"; exista un patern/ordine misterioasa in el- eu insuni, consumatorul consumat ,obsesia consumului sau lacomia( placere, reputatie, adulatie,etc) . Aha! am vazut directia si traiectoria parasirii spatiului haotic digestiv.

Putem diversifica la nesfarsit perceptia haosului informational prin efemeritatea sa, acesta miscare browniana din toate sectoarele conditionarilor sociale ca institutii- carcere dogamatico-conceptuale care se destreama vazand cu ochii nemaiputand sustine falsa aparenta a vreunei ordini posibile generata de reguli ingraditoare. Haosul iese din cochiliile in care a fost "inramat asemenea unui tablou al ordinii sociale " cochilii hranite de prizonierii spatiului haotic care-l parasesc. Bazele  inorii  fundatiilor societatii omenesti ca patern nebanuit , nepremeditat sau inchipuit  de cei  prinsi in spatiul haotic inconstienti de locul in care se aflau, se releva prin evadatii inchisorii digestive. Totusi 'haosul" este "doar date", masuratori si cantariri, ipoteze si teorii, reguli si pedepse, boli si medicamente, impresii si observatii, care nu-s puncte de referinta si nici  puncte de vedere. 

Suntem fericiti sa fim partasi si martori ai  acestei misterioase si evidente transfigurari de societate, de lume, de constiinta planetara, solara, galactica chiar,  prin reverberare si reflectare- universala. Ritmurile nu pot fi oprite, asemeni ritmului unei poezii a imesitatii care baleiaza ca un ✌😀 nexus universul; noi ritmam in acord cu ele; sunt ritmurile plenitudinii si frumusetii incomensurabile a tot ceea ce este asa cum este; ritmurile cristului universal al vietii-SUNT👩👨👫✌.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu