15 iunie 2013

coincidente

Cautam o anumita cladire pe o strada aglomerata din centrul centrului capitalei.
Am 'batut" astada de cateva ori si nu vedeam ceea ce cautam. In fluxul circulatiei stradale doi betivani galagiosi in vulgaritatea lor venea din sens invers si m-am straduit sa-i ocolesc; dar cand am ajuns in dreptul lor unul a strigat la celalat:" uite si la astia ce zugraveala au tras la cladirea ... "; intamplator era cladirea cautata. Starea de dezgust in prezenta lor din perceptie si "grija' de a nu ma "freca" de ei nu ma lasa sa "vad" ce cautam, insa tocmai de la ei am primit indicatia necesara fara sa-i intreb. Coincidenta ?!Nu insist asupra procesului smereniei interioare declansat de coincidenta si mitocania "judecarii" celorlalti si stamplilarea lor prin evaluare in oglinda  normelor de comportament a ce trebuie si se cuvine si a ce nu trebuie si nu se cuvine. Orice om are ceva de transmis altuia ca indicatie sau ajutor si o face constient sau nu; singura conditie este sa auzim. Daca nu auzim prea ocupati cu importanta proprie si imaginea superioritatii sinelui promovata inconstient in gandire putem rataci mult si bine atingandu-ne cu greu scopurile punctuale. Se spune ca indicatie pretioasa sa nu judecam; a judeca insemna a da verdicte, a stampila faptele si persoanele din propria perceptie; dar asta insemna a gandi? cred ca asta insemna a manipula aceeasi cunoastere din memoria normelor interioare in raport cu care punem verdicte despre ceea ce este, legile importantei si superioritatii personale in raport cu toti ceilalti si lumea. O alta coincidenta este aceea a faptului ca 'lumea" sau societatea este exact asa cum o judecam sau gandim; gandim total negativ despre societate si lume; suntem complet si irevocabil nemultumiti de lumea in care traim iar orice efort de a o gandi pozitiv sfarseste prin dezamagire; lumea nu vrea nici cum sa recunoasca importanta sau superioritatea propriei persoane fara un interes ascuns numit manipularea noastra  in scopurile proprii structurii  ralatiilor competitive care implica controlul si folosirea celorlalti;.folosirea reciproca implica dominarea celorlalti sau inrolarea lor in scopurile proprii. Dar fiecare are acelasi scop si asta implica pacaleala celorlalti circumstantial. Astfel "invingatorul" nu are scrupule umaniste, mai devreme sau mai tarziu se descopera invins de necunoscutul sau, invingatorul este la randul sau invins de cei ce au o cunostere mai cuprinzatoare ca a sa. Unii invingatori domina prin violenta sau putere fizica, altii prin forta psihica, unii prin abilitati si indemanare ,iar altii prin autovictimizare, mila si sila produsa interlocutorilor lor sau tintelor lor.Ex, este clar daca vedem cum dau batai de cap Europei intregi 'problema romilor",   prin manipularea silei pe care o produce mizeria si autoschilodirea, cersitul si "neajutorarea', prin refuzul interesat de a se integra normelor de convietuire decenta. De fapt acesta situatie reflecta transparent comportamentul gulerelor albe care sub imaginea civilizata ascund aceleasi actiuni cu mijloace legale.De ce sa muncesti daca poti fura sau primi gratis prin manipularea celor stupizi a unei cunoasteri grosolane sau rafinate, cunoasterea psihologca. Intotdeauna naivii platesc ca sa scape de un "flagel" sau o gripa, etc, fara sa realizeze ca flagelul este bine orchestrat in interesul cuiva. De multe ori descoperim ca "cei slabi' sunt invingatorii "celor puternici', ca slabiciunea este cea mai mare perfidie. Ce se manipuleaza astfel? Sentimentele umane cele mai frumoase. Nu te poti bucura de binele propriu cand in perceptia ta sunt cele mai mizerabile expresii comportamentale, psihologice si renunti la el pentru al impartasi celorlalti.Dar stupoare, impartasirea binelui propriu  nu rezolva problema pentru ca bunul tau simt si compasiune este transformat in privilegiul neajutoratuluii care profita, Vei fi obligat sa impartasesti binele tau (psihologic sau economic) celorlalti pana ramai fara el si vei schimba gasca obligat sa faci la fel.din postura cealalta. Gandirea si descrierea lumii este complet negativa si coincidenta face ca lumea sa fie chiar asa cum o gandim!Ne aflam in fata paradoxului oului si gainii! Lumea este asa pentru ca asa o gandim sau, o gandim asa pentru ca asa este ea. Observati cum suntem simultan de acord cu un personaj care prin gandirea sa demoleaza un vip oarecare relevandu-i ipocrizia si falsitatea imaginii de sine! Asta este firesc  pentru ca adevarul a ceea ce este il recunoastem instantaneu. Ne cunoastem propria ipocrizie si falsitatea si firesc este sa recunoastem  falsitatea vip-urilor. Gandirea lumii este complet negativa si cum campul gandirii este campul in care se manifesta cunoasterea, cunoasterea lumii este cunoasterea negativa. Mai  nefolositor este faptul ca am stampilat ca "pozitiva" gandirea interesata, gandesti pozitiv daca este in interesul meu! Dar dincolo de interese particulare exista nimic? Intr-o relatie sociala implinirea interesului meu nu este si implinirea interesului tau desi interesul este acelasi; ca sa obtin din relatie mai mult trebuie sa-ti dau tie mai putin, altfel de ce sa ma agit daca nu profit? Actiunile concertate sunt doar cardasii pe interese distribuite anterior in asa fel incat fiecare cardas sa obtina mai mult decat avea inaite prin praduirea colectiva. Politicienii care zic ei ca interesul comunitatii este telul lor , inainte isi distribuie prada pe diferite criterii dupa care desfasoara o activitate concertata pe demolarea adversarului la putere. Si uite asa "rotatia cadrelor" este politica de azi. Se rotesc cardasii la putere si la imparteala dand vina pe alegatorii lenesi si iresponsabili care nu produc atat cat imparteala sa-i satisfaca deplin pe cardasi. Alegatorii pensionari si alte categorii de naivi raman mereu cu buzele umflate si vor vota mereu sperand. Absenteismul la vot este expresia trezirii constiintei acestei cardasii dar nu rezolva problema.Milioane de oameni raman nereprezentati democratic dar nereprezentarea lor este neoficializata ascunsa sub minciuna majoritatii votantilor. Pai cum sa fie majoritate cand sunt doar aproximativ 20% din comunitate. Minciuna majoritatii din 20% nu reprezinta majoritatea comunitatii.Alta coincidenta este acest raport  stabilit de cercetatori in cunoasterea ADN-uli planetar:20% pseudoadn, 205 adn functional si 60% adn tacut sau necunoscute actiunile sale in manifestare, raport care se regaseste la toate vietuitoarele de pe pamant si paradoxal si in activitatea sociala: 20% creeaza probleme (psudoinformatiile sau minciunile, politica ), 20% rezolva problemle ( informatiile functionale , productia) si 60% tac. Daca dam la o parte hotia voturilor, exagerarile,  proportia este  aceeasi. Rezulta ca noi suntem mai mult ce nu stim decat ce stim si facem. Necunoscutul a ceea ce suntem si facem este majoritatea si asta releva spre bucuria noastra resurse umane nebanuite care vor fi activate de viitorul apropiat desi sunt invaluite in constiinta momentan. Spun invaluite pentru ca ele exista si vor fi dezvaluite sau aduse pe ecranul constiintei cetatenesti limitate de neatentie, sau concentrarea atentiei pe minciuni, pe idiotii si ideatii sau pe imaginarul intereselor meschine de factura negustoreasca. Este cunoscut ca in trecutul omenirii negustorii nu erau la conducerea societatii dar ca ei au reusit sa cumpere pozitia prin exploatarea nevoii sub promisiunea neonarata de implinire a lor. Conducatorii erau cei care se puneau in slujba comunitatii de interese circumstantiale fara scopuri personale si cu inalte valori ale constiintei si inteligentei. Aceste valori nefiind constientizate de multimile reduse la nevoia de mancare si aparare, a condus la detronarea purtatorilor lor de catre negustori si exploatatorii naivitatii multimilor respective. Regii de drept divin sunt oameni obisnuiti dar care intrupeaza o constiinta elevata a sensului existentei si lumii, dar cum contiinta elevata este invizibila s-a considerat ca orice smecher poate sa faca ce faceau ei si au fost detronati. Astazi s-a ajuns in situatia in care regi  sau printi sunt prinsi cu mata furata in sac. Calitatea de rege nu se mosteneste si mostenirea ei oficializata a fost calea decaderii regalitatii. Isus Cristos a fost denumit rege al evreilor si asa era, regele constiintei lor a fost crucificat de evrei. Este povestea regilor de drept divin. Colectivele nu pot decide, in ultima instanta decizia apartine evident unei individualitati umane cu ascendent asupra celorlalti dar acesta persoana nu este obligatoriu sa fie la vedere. Ascendentul de care vorbeam este dat ne profunzimea constiintei sale si neinduplecarea in aceasta constiinta numita elevata datorita calitatii sale , calitatea adevarului si claritatii asupra circumstantelor si directiilor de urmat in circumstante spre binele comunitatiilor. O natiune sau comunitate mare sau mica are o unica directie de actiune, armonia convietuirii in si intre comuntati. Armonia implica asentiment, compasiune si inteligenta, conducerea cu eleganta a prezentului prin armonia dintre nevoi si libertate. E o fasie ingusta delicata si volatila pe care  este necesar a o sustine, a fost denumita si cota zero. A fi om este cel mai usor lucru de manifestat dar nepretuit prin dinamica mentala necesara, dinamica concretizata in impecabilitatea stabilitatii, frumusetii si abundentei libertatii de expresie. Nu stiu de ce am deviat de la coincidente la regalitate functionala si ma stradui sa descoper coincidenta. Regii nu se aleg ci se nasc si Unicul Fiu Nascut este regele. Toti suntem nascuti unici si regi a propriilor energii dar regalitatea comunitatii implica in mod necesar constiinta acestei unicitati. Lumea acesta este si lumea regilor, dar regele lumii se manifesta unic; avem si regine care ne conduc mai bine, dar sunt nerecunoscuti in epoca manifestarii lor. Dupa ce au fost exmatriculati de tiraneii care se cred regi aflam si noi ca am avut o regina sau un rege de drept divin caruia nu i-am acordat vreo atentie. Apropo, ati observat ca daca "ceva" nu este in atentia noastra pentru noi nu exista? Ce coincidenta! Noi insine suntem in atentia noastra??? In caz ca nu suntem, suntem regii neprezenti in atentia noastra si ca atare inexistenti pentru noi insine. Mai in gluma mai in serios, sa lasam teoriile regalitatii si regilor si sa reelevam constiinta. Coincidentele sunt vehicole in acest demers. Coincidentele sunt semnele comunicarii sau relationarii cu propriul spirit sau rege. Ascultati vocea spiritului vostru, spiritul unicitatii voastre. Un om constient spune lucrurilor pe nume si lucrurile suparate de dezvaluirea lor isi contesta propriul nume. Lucruri sunt si rutinele comportamentale pe care personificam cu gratie; minciunii ii spunem mincinosule, hotiei hotule, etc si astfel le dam viata si existenta sociala. Hotia ca si comportament generalizat este dificil de observat cand o privim personal. Cel acuzat se revolta pe buna dreptate "eu, hot!!!!" In  acest caz comportamentul sau vehicolul ramane in umbra acuzatiilor si contestarilor. A nu fi hot insemna a nu cere si a ti se oferi si dupa cum evident este, niciunul nu am cerut sa fim, dar ni s-a oferit existenta. Ce facem cu ea este responsabilitatea fiecaruia. Cand daruiesti nu impui condtitii de folosire a darului. Maretia fiintei umane nu este obligatorie si nici nu se obtine. Coincidete! Ne nastem regi si nevoiasi, murim ! O luam de la capat si repetam cu gratie scenariul! Concluzia coincidentei: nu exista nevoiasi. Cand ne confundam cu ce nu suntem suntem in confuzie. Confuziile se risipesc ca ceata dar daca ne confundam cu ele ne risipim si noi. (balada fiului risipitor) Necesitatea si nevoia psihologica (de recunoastere si apreciere) sunt in domenii diferite. Daca cu necesitatea ratiunea coroboreaza libertatea cu nevoia psihologica irationalitatea subjuga libertatea. Orice necesitate am avea o putem implini prin forte proprii; dar nevoile psihologice cresc si demoleaza inclusiv necesitatile prin obsesia maimultului fara bunul simt al masurii sale. Orice lucru, inclusiv rutina comportamentala care este real, folositor, are o limita, un capat, nu este nici etern nici absolut, nici de neinlocuit.  Fara limita respectiva care este forma sa complet definita, terminata, nu este lucru ci fantoma, neclarificata formal, cu forma neconturata si nedefinita, o energie amorfa imaginara. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu