23 ianuarie 2013

victima vinovata

In ultima perioada am asistat la tot felul de manifestari ale tendintei dominatoare si speculative in sensul obtinerii de profit, in primul rand psihologic,
 apoi teritorial si financiar, toate expresii ale unor scenarii primitive, dar cu un succes formidabil datorat repetitiei sale de-a lungul istoriei pre-civilizatiei umane.

Consider ca desconspirarea publica a acestui scenariu este in beneficiul popoarelor asupra carora se aplica, cat si a celor in numele carora este aplicat. Simplitatea are intotdeauna succes, mai ales ascunsa de complicatiile – asa-zise istorice si culturale-, menite de a atrage atentia asupra unui trecut folosit ca justificare pentru a implementa in prezent, cel mai perfid scenariu de manipulare. Aceasta tehnica este cunscuta sub numele de «Vanatoarea de vrajitoare», sau tactica victimizarii.Scenariul este simplu :

- Faza 1

- Explicit(actiune) - a) Victima istorica.
Se pozeaza in victima istorica (statut irelevant in prezent).

- Implicit(reactie) - b) Vinovatul prezent
Se transfera statutul de victima in prezent, dar plasarea lui este transferata interlocutorului (tintei), prin inlocularea sentimentului de vinovatie (tinta se simte vinovata, statut irelevant in prezent pentru ea).

- Faza 2

- Explicit – a) Acuzatii.
Se acuza de genocid, xenofobie, sovinism, rasism, terorism…si alte « -isme »…(acuzatii nejustificate de comportamentul prezent al tintei) si se cere indreptatire pentru reactii violente sau despagubiri.

- Implicit – b) Explicatii.
«Tinta» se recunoaste vinovata prin explicatiile pe care le aduce acuzatiilor, intrand prin aceasta in joc, si amplificand procesul pana la nivelul de criza politica, explicatiile nefiind in nici un fel acceptate.

- Faza 3

- Explicit – a) Legitimizare
Acuzatorul cere acordul si sustinerea comunitatii mondiale sau locale, pentru a-i legitimiza dreptul la replica violenta, sau despagubiri financiare si morale clare.(manipularea opiniei publice)

- Implicit – b) Compromisul
Sub presunea creata astfel, «tinta» propune variante de despagubire sau renuntare la diferitele atribute sau grade de libertate in relatia cu atacatorul.

- Faza 4

- Explicit – a) Marinimie
Cu mare greutate se accepta «modestele despagubiri» ca dovada a "inaltului simt democratic si compasiv" spre «binele democratiei, sigurantei si libertatii». Urmeaza jubilatia: punct marcat, cont ingrasat, dominatie asigurata, sau model implementat.

- Implicit – b) Nodu’n’gat
«Tinta»se simte frustrata pacalita si furata, fapt care genereaza scenarii de revansa, prin actiunile pe care istoria le-a consemnat deja, si care au fost punctul de vedere de la care s-a plecat.

Iata, cercul s-a inchis si s-a autoexplicat atat istoria, cat si dinamica ei circulara si vicioasa, cu sensul de «circ». Nu intrati in acest joc. Acest tip de manipulare din lacomie, face ca istoria sa fie repetitiva , adica falsa. Istoria omenirii este in totalitatea ei, falsa; o succesiune de povesti justificatoare a lacomiei celor ce folosesc acest fals pentru mentinerea constiintelor bastinase si naturale ale planetei, in sclavie.  Orice scop desconspira un FALS. Lupta cu falsul e cea mai grea,  implica evitarea lui; sunt cel care va spune sa explorati, nu sa asteptati. Ceea ce percepeti , vinovatie, teama, insecuritate si disperare nu poate fi disimulat pin excitatii emotionale sau senzoriale. Va intreb, oare suntem toti cretini de simtim aceste stari, sau suntem cretini ca nu tinem cont de ele si nu le cautam sursa? Doar cei cu adevarat curajosi si smeriti au forta necesara sa nu accepte binele, (in primul rand), nici raul, (in al doilea rand), fara sa cerceteze izvorul lor, sursa sau cine ofera, daca este "un dar" sau "o datorie". Cetatenii acestei planete sunt cu totii indatoriati cuiva. Nici unul nu-l cunoaste pe cel caruia ii este dator. Daca l-ar cunoaste s-ar elibera instantaneu, atat de urat si dizgratios este ca aspect si crud si indiferent , ca si comportament, total neputincios.  Nu se elibereaza pentru ca se teme de uratenia sa crezand ca este uratenia lui. Identificarea este profunda si nemiloasa. Fieva mila de voi insi-va si actionati
                                 Acum partea comica dupa cea serioasa:
- bancile pozeaza in victimile crizei generate de ele    :)  consecinte?- cresc datoriile la nivel de suveranitate ale statelor si persoanelor private; ce insemna asta? ca nu sunt investittori ci camatari care nu pot pierde.
- statele pozeaza in victimele strategiilor proprii      :)  consecinte?- cresc impozitele si taxele, inrobirea popoarelor
- medicii pozeaza in victimele sist medical de ei conceput  :)  consecinte? -cresc cheltuielile cu serviciile medicale 
-etc, etc,victime vinovate
  intrebare ; puteti descrie daca a-ti vazut vreo victima intre banci, bancheri, state, politicieni, medici,etc;:)
puteti da un exeplu din aceste categorii de victime care sunt homlesi, asistati sociali?  :)
Asocierea cuvantului victima in forma comportamentului respesctiv, bancilor, statelor, sistemelor sociale este cel putin o ironie daca nu o gluma proasta. Cu cat mai proasta este gluma si irationala justificarea cu atat mai crezuta este minciuna. Aceste notiuni de banci, state etc sunt abstractizari iar in spatele acestor abstractizari se ascunde ceva, ceva ce intereseaza pe fiecare ca sa exploreze.  :)
Minciuna "slabiciunii" este perfidie. Cei care onoreaza  aceasta minciuna sunt victimile minciunii la fel de vinovate. Ne simtim obligati sa le onoram datorita fortei represive a organismelor respective, dar revolutia interioara transforma situatia intr-un teren de joaca, nebunia serioasa intr-una controlata, fara atasament ideologic sau emotional, folosind reactia optima armonica a bunului simt al masurii.
-
     

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu